vytisknout velikost písma Chcete svoj nový automobil dobre predať ako jazdenku? Zvoľte žltý lak karosérie

Chcete svoj nový automobil dobre predať ako jazdenku? Zvoľte žltý lak karosérie

Znie to trochu zvláštne, ale podľa istého prieskumu si najlepšie držia svoju hodnotu automobily s výraznou farbou karosérie. Vôbec najlepšie sa medzi ojazdenými autami darí vozidlám so žltou karosériou, nasleduje oranžová a s výraznejším odstupom zelená. Najviac naopak strácajú hodnotu čierne, šedé alebo strieborné autá.

Vyplýva to z prieskumu amerického servera iSeeCars, ktorý analyzoval viac ako dvadsať miliónov ojazdených áut pochádzajúcich z rokov 1981 až 2010. Podľa výsledkov by sa žltý automobil s pôvodnou hodnotou 20 000 dolárov predal po piatich rokoch s cenou vyššou o 1500 dolárov v porovnaní s priemerom tohto výskumu.

Prekvapivo sa atraktivita výrazných farieb netýka iba športových automobilov alebo kabrioletov, kde by sa taká vec dala očakávať. Toto pravidlo údajne platí naprieč segmentmi. Server uvádza, že napríklad také žlté SUV si drží svoju hodnotu vôbec najlepšie.

Výsledky ale nakoniec nie sú zas tak prekvapivé. Všeobecne z výskumu okrem iného vyplynulo aj to, že iba 1,1% z celkového počtu zaberajú žlté a oranžové autá. Ich nedostatok potom môže byť príčinou pomalšieho poklesu hodnoty.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY