vytisknout velikost písma Chcete rýchlu Mazdu MX-5? Počkajte si na Fiat 124 Spider Abarth

Chcete rýchlu Mazdu MX-5? Počkajte si na Fiat 124 Spider Abarth

Mazda nedávno potvrdila, že rýchlejší a ostrejšie variant roadsteru MX-5 novej generácie neprichádza do úvahy. Vrchol tak bude tvoriť atmosférický dvojliter s výkonom 160 koní. Kto chce ešte rýchlejšiu jazdu, musí si počkať na Fiat.

Nový model Fiat 124 Spider sa predstaví na autosalóne vo Frankfurte (alebo až v novembri v Los Angeles). Konštrukčný základ je prakticky zhodný s Mazdou, výroba bude dokonca prebiehať v Japonsku na rovnakej linke, kde sa vyrába Mazda MX-5.

Základná verzia Fiatu 124 Spider budú podobná ako Mazda, manažment automobilky Fiat ale potvrdil, že sa chystá aj ostrejšia a rýchlejšia verzia Abarth. K pohonu má skutočne slúžiť preplňovaný štvorvalec 1750 TBi s výkonom asi 200 koní, píše britský AutoExpress.

Vďaka tomu by sa mohol Fiat 124 Spider dostať s pomerom výkonu a hmotnosti do rovnakých čísel ako Porsche Boxster GTS. Hmotnosť Fiatu by nemala presiahnuť 1100 kg. Na trhu by sa verzia Abarth mohla objaviť na konci roka 2016.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY