vytisknout velikost písma Chcete prvý hybrid na svete? Je z roku 1896 a teraz sa bude dražiť

Armstrong Phaeton poháňa spaľovací dvojvalec 6,5l, ktorý cez zotrvačník s dynamom napája palubný akumulátor. Armstrong Phaeton disponuje dômyselnou poloautomatickou prevodovkou s radením pod volantom.
Chcete prvý hybrid na svete? Je z roku 1896 a teraz sa bude dražiť

Automobilové aukcie sa najčastejšie hemžia klasickými autami Ferrari a podobne. Avšak aby ste našli v aukcii hybrid, to musí byť naozaj nejaká vzácnosť. A v tomto prípade to tak je. Aukčná sieň Bonhams bude dražiť voz Armstrong Phaeton z roku 1896, ktorý predbehol dobu o niekoľko desaťročí.

hybrid (12).jpghybrid (18).jpghybrid (7).jpg
Armstrong Phaeton z roku 1896 predbehol svoju dobu. Má elektricky ovládanú spojku, poloautomatickú prevodovku a ako prvné auto na svete vôbec aj štartér

Konštruktér a vynálezca Harry E. Day pôvodne zostrojil prototyp pre "automobilku" Roger Mechanical Carriage Company sídliacu v New Yorku, ale nakoniec sa modifikovaného dizajnu s hybridným pohonom chytila firma Armstrong z Connecticutu, ktorá vyrobila v roku 1896 prvý exemplár.

Voz Armstrong Phaeton poháňa spaľovací dvojvalec 6,5 l, ktorý cez zotrvačník s dynamom napája palubný akumulátor. Ten sa stará nielen o pohon elektrickej siete vozidla (a zapaľovanie), ale dodáva energiu elektrickému ovládaniu spojky a funguje ako štartér, čím tento automobil predstihol firmu Cadillac ako výrobcu prvých sériových áut s elektrickým štartérom o dlhých 16 rokov.

hybrid (17).jpghybrid (19).jpghybrid (2).jpg
O pohon sa stará spaľovací dvojvalec 6,5 l. Rekuperáciu obstaráva dynamo. Aukčná sieň Bonhams očakáva, že sa prvý hybrid na svete vydraží za 175 až 275-tisíc dolárov

Armstrong Phaeton disponuje dômyselnou poloautomatickou prevodovkou s radením pod volantom (!) s tromi rýchlosťami dopredu a spiatočkou. Vodič len zatiahne za páčku a elektrická spojka sa postará o zvyšok.

Osud nebol k tomuto veľmi pokrokovému automobilu príliš milý. V roku 1963 bol poškodený povodňou. Potom menil majiteľov a nakoniec sa dostal do Veľkej Británie, kde ho Robin Loder uviedol do funkčného a pôvodného stavu, než ho predal súčasnému vlastníkovi. Aukčná sieň Bonhams ho bude dražiť už 10. marca a očakáva sa, že sa predá za cenu v rozmedzí od 175 000 do 275 000 dolárov.

zdroj: Bonhams

hybrid (1).jpghybrid (10).jpghybrid (11).jpghybrid (13).jpghybrid (14).jpghybrid (15).jpghybrid (16).jpghybrid (3).jpghybrid (4).jpghybrid (5).jpghybrid (6).jpghybrid (8).jpg
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY