vytisknout velikost písma Chcete originál? Kúpte si jedinečný skrátený prototyp Ford Mustang

Chcete originál? Kúpte si jedinečný skrátený prototyp Ford Mustang

Z prvého Fordu Mustang sa pomaly stáva také automobilové klišé, rovnako ako z oranžového Dodge Charger s konfederačnou vlajkou na streche... Avšak prototyp skráteného Fordu Mustang je skutočne rarita. Vznikol totiž iba jeden jediný kus a ten sa bude v marci 2015 dražiť. Predpokladá sa, že by mohol dosiahnuť na sumu väčšiu ako pol milióna dolárov.

Ford Mustang trefne pomenovaný ako "Shorty" vznikol na základoch predprodukčného modelu pre rok 1965. Je o 406 mm kratší a zatiaľ čo sa do polovice dverí prakticky nelíši, potom už je auto úplne iné. Zaujímavosťou tiež je, že zatiaľ čo štandardný Mustang je z plechu, tento má celú karosériu z laminátu, takže nepodľahne korózii tak ľahko.

O pohon sa stará osemvalec s objemom 302 kubických palcov (4,95 l), ktorý vznikol prevŕtaním z pôvodných 260 kubických palcov (4,26 l). Palivo k nemu privádza hneď trojica karburátorov a zadné kolesá roztáča zariadená automatická prevodovka. O spomalenie sa starajú vpredu kotúčové a vzadu bubnové brzdy.

Zaujímavé je, že Ford s týmto prototypom obchádzal výstavy a potom sa rozhodol auto zošrotovať. To ale ťažko niesol jeho tvorca a dizajnér Vince Gardner. Auto zo skladu Fordu ukradol a uschoval v prenajatej hale za falošným múrom.

Gardner ale neplatil nájom a keď sa vlastník budovy rozhodol na konci roka 1965 zbúrať kus stavby, objavil za múrom tento prototyp krátkeho Mustanga. Nález nahlásil polícii, ale Ford už o auto nejavil záujem. Odkúpil ho teda manažér poisťovne. Ten ho neskôr predal súčasnému majiteľovi, ktorý ho po roku 2000 uviedol do originálneho stavu. Vskutku zaujímavý príbeh...

mustang (1).jpgmustang (10).jpgmustang (11).jpgmustang (12).jpgmustang (13).jpgmustang (14).jpgmustang (15).jpgmustang (16).jpgmustang (17).jpgmustang (18).jpgmustang (2).jpgmustang (3).jpgmustang (4).jpgmustang (5).jpgmustang (6).jpgmustang (7).jpgmustang (8).jpgmustang (9).jpg

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY