vytisknout velikost písma Chcete originál? Kúpte si jedinečný skrátený prototyp Ford Mustang

Chcete originál? Kúpte si jedinečný skrátený prototyp Ford Mustang

Z prvého Fordu Mustang sa pomaly stáva také automobilové klišé, rovnako ako z oranžového Dodge Charger s konfederačnou vlajkou na streche... Avšak prototyp skráteného Fordu Mustang je skutočne rarita. Vznikol totiž iba jeden jediný kus a ten sa bude v marci 2015 dražiť. Predpokladá sa, že by mohol dosiahnuť na sumu väčšiu ako pol milióna dolárov.

Ford Mustang trefne pomenovaný ako "Shorty" vznikol na základoch predprodukčného modelu pre rok 1965. Je o 406 mm kratší a zatiaľ čo sa do polovice dverí prakticky nelíši, potom už je auto úplne iné. Zaujímavosťou tiež je, že zatiaľ čo štandardný Mustang je z plechu, tento má celú karosériu z laminátu, takže nepodľahne korózii tak ľahko.

O pohon sa stará osemvalec s objemom 302 kubických palcov (4,95 l), ktorý vznikol prevŕtaním z pôvodných 260 kubických palcov (4,26 l). Palivo k nemu privádza hneď trojica karburátorov a zadné kolesá roztáča zariadená automatická prevodovka. O spomalenie sa starajú vpredu kotúčové a vzadu bubnové brzdy.

Zaujímavé je, že Ford s týmto prototypom obchádzal výstavy a potom sa rozhodol auto zošrotovať. To ale ťažko niesol jeho tvorca a dizajnér Vince Gardner. Auto zo skladu Fordu ukradol a uschoval v prenajatej hale za falošným múrom.

Gardner ale neplatil nájom a keď sa vlastník budovy rozhodol na konci roka 1965 zbúrať kus stavby, objavil za múrom tento prototyp krátkeho Mustanga. Nález nahlásil polícii, ale Ford už o auto nejavil záujem. Odkúpil ho teda manažér poisťovne. Ten ho neskôr predal súčasnému majiteľovi, ktorý ho po roku 2000 uviedol do originálneho stavu. Vskutku zaujímavý príbeh...

mustang (1).jpgmustang (10).jpgmustang (11).jpgmustang (12).jpgmustang (13).jpgmustang (14).jpgmustang (15).jpgmustang (16).jpgmustang (17).jpgmustang (18).jpgmustang (2).jpgmustang (3).jpgmustang (4).jpgmustang (5).jpgmustang (6).jpgmustang (7).jpgmustang (8).jpgmustang (9).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY