vytisknout velikost písma Chcete originál? Kúpte si jedinečný skrátený prototyp Ford Mustang

Chcete originál? Kúpte si jedinečný skrátený prototyp Ford Mustang

Z prvého Fordu Mustang sa pomaly stáva také automobilové klišé, rovnako ako z oranžového Dodge Charger s konfederačnou vlajkou na streche... Avšak prototyp skráteného Fordu Mustang je skutočne rarita. Vznikol totiž iba jeden jediný kus a ten sa bude v marci 2015 dražiť. Predpokladá sa, že by mohol dosiahnuť na sumu väčšiu ako pol milióna dolárov.

Ford Mustang trefne pomenovaný ako "Shorty" vznikol na základoch predprodukčného modelu pre rok 1965. Je o 406 mm kratší a zatiaľ čo sa do polovice dverí prakticky nelíši, potom už je auto úplne iné. Zaujímavosťou tiež je, že zatiaľ čo štandardný Mustang je z plechu, tento má celú karosériu z laminátu, takže nepodľahne korózii tak ľahko.

O pohon sa stará osemvalec s objemom 302 kubických palcov (4,95 l), ktorý vznikol prevŕtaním z pôvodných 260 kubických palcov (4,26 l). Palivo k nemu privádza hneď trojica karburátorov a zadné kolesá roztáča zariadená automatická prevodovka. O spomalenie sa starajú vpredu kotúčové a vzadu bubnové brzdy.

Zaujímavé je, že Ford s týmto prototypom obchádzal výstavy a potom sa rozhodol auto zošrotovať. To ale ťažko niesol jeho tvorca a dizajnér Vince Gardner. Auto zo skladu Fordu ukradol a uschoval v prenajatej hale za falošným múrom.

Gardner ale neplatil nájom a keď sa vlastník budovy rozhodol na konci roka 1965 zbúrať kus stavby, objavil za múrom tento prototyp krátkeho Mustanga. Nález nahlásil polícii, ale Ford už o auto nejavil záujem. Odkúpil ho teda manažér poisťovne. Ten ho neskôr predal súčasnému majiteľovi, ktorý ho po roku 2000 uviedol do originálneho stavu. Vskutku zaujímavý príbeh...

mustang (1).jpgmustang (10).jpgmustang (11).jpgmustang (12).jpgmustang (13).jpgmustang (14).jpgmustang (15).jpgmustang (16).jpgmustang (17).jpgmustang (18).jpgmustang (2).jpgmustang (3).jpgmustang (4).jpgmustang (5).jpgmustang (6).jpgmustang (7).jpgmustang (8).jpgmustang (9).jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY