vytisknout velikost písma Chcete Golf s výkonom 400 koní? Nemusíte čakať na továrenskú verziu

Chcete Golf s výkonom 400 koní? Nemusíte čakať na továrenskú verziu

Volkswagen plánoval na budúci rok Golf R s výkonom vyše 400 koní. Ak nechcete na takýto voz čakať, pretože ono to kvôli kauze Dieselgate vlastne nakoniec nie je úplne isté, že takýto Golf naozaj príde, je tu istá netovárenská alternatíva. Volá sa Mcchip-DKR.

O tejto spoločnosti sme písali už niekoľkokrát, napríklad v kontexte Audi TT. Tentoraz prišiel na rad Golf R, ktorý v štandarde ponúka už viac ako dostatočných 221 kW (300 koní) a 380 Nm, po zásahu Mcchip-DKR vzrástlo maximum motora na 288 kW (392 koní) a 472 Nm. Áno, plných 400 koní to síce nie je, ale pre veľmi expresnú jazdu to bude určite viac než dosť.

Ľudia od Mcchip-DKR vymenili turbodúchadlo, zvody a nasadili športový výfuk. K tomu samozrejme prišiel aj nový softvér riadiacej jednotky a dielo bolo dokonané. Ako presne sa tento nárast podpíše na dynamike, to sa zatiaľ nevie. Pretože ale už sériová verzia vie akceleráciu na 100 km/h za menej ako päť sekúnd, pôjde o čertovsky rýchly hatchback.

dkr_12.jpgdkr_13.jpgdkr_14.jpgdkr_15.jpgdkr_02.jpgdkr_03.jpgdkr_07.jpgdkr_01.jpgdkr_04.jpgdkr_05.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY