vytisknout velikost písma Chcete Ferrari 290 MM J. M. Fangio? Pripravte si 28 miliónov dolárov

Ferrari 290 MM vzniklo iba v štyroch exemplároch. Tento kus má výrobné číslo 0626. Poháňa ho dvanásťvalec 3,5 l.
Chcete Ferrari 290 MM J. M. Fangio? Pripravte si 28 miliónov dolárov
Zoznam kapitol
  1. Ferrari 290 MM
  2. Fotogaléria: Ferrari 290 MM

Kým deň začína tým, že hneď po prebudení siahnete na stolík vedľa postele a zazvoníte na zvonček, načo vstúpi komorník a spýta sa, čo by ste si priali na raňajky, dá sa považovať život za neúplný. Najmä z toho dôvodu, že potom pravdepodobne nemáte ani možnosť prihadzovať na aukcii za Ferrari 290 MM z roku 1956, ktorá bolo vyrobená špeciálne pre Juana Manuela Fangia.

ferrari 290 mm (16).jpgferrari 290 mm (11).jpgferrari 290 mm (14).jpgFerrari 290 MM kraľovalo v rokoch 1956 a 1957 pretekom športových vozidiel. Tento exemplár je zaujímavý tým, že nikdy nemal nehodu a zostal v pôvodnom stave

Aukčná sieň RM Sotheby bude 10. decembra v New Yorku dražiť práve tento unikátny exemplár. Predpokladá sa, že by sa cena mohla vyšplhať niekam k 28 miliónom. Dolárov, pochopiteľne. Skrátka, takú sumu dá za staré ojazdené talianske auto asi málokto...

Ferrari 290 MM vzniklo iba v štyroch exemplároch a tento kus, ktorý má výrobné číslo 0626, je zaujímavý aj tým, že nebol nikdy počas svojej bohatej pretekárskej kariéry búraný a ako jedno z mála exkluzívnych áut bolo prakticky neustále udržiavané vo veľmi dobrom a plne funkčnom stave.

Poháňa ho v tej dobe novo vyvinutý dvanásťvalec 3,5 l, ktorý poskytoval výkon okolo 320 koní v 7200 ot./min. a dokázal model 290 MM dostať až k 280 km/h. To musela byť v 50. rokoch šialená rýchlosť. Ferrari s týmto vozidlom kraľovalo šampionátu športových vozidiel v rokoch 1956 a 1957 a s ostatnými tromi vozidlami 290 MM jazdil napríklad Phil Hill alebo Wolfgang von Trips.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY