vytisknout velikost písma Chcete Ferrari 290 MM J. M. Fangio? Pripravte si 28 miliónov dolárov

Ferrari 290 MM vzniklo iba v štyroch exemplároch. Tento kus má výrobné číslo 0626. Poháňa ho dvanásťvalec 3,5 l.
Chcete Ferrari 290 MM J. M. Fangio? Pripravte si 28 miliónov dolárov
Zoznam kapitol
  1. Ferrari 290 MM
  2. Fotogaléria: Ferrari 290 MM

Kým deň začína tým, že hneď po prebudení siahnete na stolík vedľa postele a zazvoníte na zvonček, načo vstúpi komorník a spýta sa, čo by ste si priali na raňajky, dá sa považovať život za neúplný. Najmä z toho dôvodu, že potom pravdepodobne nemáte ani možnosť prihadzovať na aukcii za Ferrari 290 MM z roku 1956, ktorá bolo vyrobená špeciálne pre Juana Manuela Fangia.

ferrari 290 mm (16).jpgferrari 290 mm (11).jpgferrari 290 mm (14).jpgFerrari 290 MM kraľovalo v rokoch 1956 a 1957 pretekom športových vozidiel. Tento exemplár je zaujímavý tým, že nikdy nemal nehodu a zostal v pôvodnom stave

Aukčná sieň RM Sotheby bude 10. decembra v New Yorku dražiť práve tento unikátny exemplár. Predpokladá sa, že by sa cena mohla vyšplhať niekam k 28 miliónom. Dolárov, pochopiteľne. Skrátka, takú sumu dá za staré ojazdené talianske auto asi málokto...

Ferrari 290 MM vzniklo iba v štyroch exemplároch a tento kus, ktorý má výrobné číslo 0626, je zaujímavý aj tým, že nebol nikdy počas svojej bohatej pretekárskej kariéry búraný a ako jedno z mála exkluzívnych áut bolo prakticky neustále udržiavané vo veľmi dobrom a plne funkčnom stave.

Poháňa ho v tej dobe novo vyvinutý dvanásťvalec 3,5 l, ktorý poskytoval výkon okolo 320 koní v 7200 ot./min. a dokázal model 290 MM dostať až k 280 km/h. To musela byť v 50. rokoch šialená rýchlosť. Ferrari s týmto vozidlom kraľovalo šampionátu športových vozidiel v rokoch 1956 a 1957 a s ostatnými tromi vozidlami 290 MM jazdil napríklad Phil Hill alebo Wolfgang von Trips.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY