vytisknout velikost písma Chcete Ferrari 290 MM J. M. Fangio? Pripravte si 28 miliónov dolárov

Ferrari 290 MM vzniklo iba v štyroch exemplároch. Tento kus má výrobné číslo 0626. Poháňa ho dvanásťvalec 3,5 l.
Chcete Ferrari 290 MM J. M. Fangio? Pripravte si 28 miliónov dolárov
Zoznam kapitol
  1. Ferrari 290 MM
  2. Fotogaléria: Ferrari 290 MM

Kým deň začína tým, že hneď po prebudení siahnete na stolík vedľa postele a zazvoníte na zvonček, načo vstúpi komorník a spýta sa, čo by ste si priali na raňajky, dá sa považovať život za neúplný. Najmä z toho dôvodu, že potom pravdepodobne nemáte ani možnosť prihadzovať na aukcii za Ferrari 290 MM z roku 1956, ktorá bolo vyrobená špeciálne pre Juana Manuela Fangia.

ferrari 290 mm (16).jpgferrari 290 mm (11).jpgferrari 290 mm (14).jpgFerrari 290 MM kraľovalo v rokoch 1956 a 1957 pretekom športových vozidiel. Tento exemplár je zaujímavý tým, že nikdy nemal nehodu a zostal v pôvodnom stave

Aukčná sieň RM Sotheby bude 10. decembra v New Yorku dražiť práve tento unikátny exemplár. Predpokladá sa, že by sa cena mohla vyšplhať niekam k 28 miliónom. Dolárov, pochopiteľne. Skrátka, takú sumu dá za staré ojazdené talianske auto asi málokto...

Ferrari 290 MM vzniklo iba v štyroch exemplároch a tento kus, ktorý má výrobné číslo 0626, je zaujímavý aj tým, že nebol nikdy počas svojej bohatej pretekárskej kariéry búraný a ako jedno z mála exkluzívnych áut bolo prakticky neustále udržiavané vo veľmi dobrom a plne funkčnom stave.

Poháňa ho v tej dobe novo vyvinutý dvanásťvalec 3,5 l, ktorý poskytoval výkon okolo 320 koní v 7200 ot./min. a dokázal model 290 MM dostať až k 280 km/h. To musela byť v 50. rokoch šialená rýchlosť. Ferrari s týmto vozidlom kraľovalo šampionátu športových vozidiel v rokoch 1956 a 1957 a s ostatnými tromi vozidlami 290 MM jazdil napríklad Phil Hill alebo Wolfgang von Trips.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY