vytisknout velikost písma Chcete BMW M5 Touring? Je tu Alpina B5 Bi-Turbo s výkonom 600 koní

Keď už vám teraz BMW nepredá model M5 v kombíku, obráťte sa na Alpinu. Tam sú praktické rodinné vozidlá ešte v ponuke.
Chcete BMW M5 Touring? Je tu Alpina B5 Bi-Turbo s výkonom 600 koní

Na rozdiel od predchádzajúcej generácie dnes už BMW nepredáva model M5 v karosérii kombi. Pritom rýchle kombíky majú svoje nezameniteľné čaro, takže ak túžite po dynamike M5, ale potrebujete alebo chcete veľký kufor, kúpte si novú Alpinu B5 Bi-Turbo. Novinka je ale samozrejme v ponuke aj ako klasický sedan.

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_05.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_01.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_06.jpg
Vybrať si môžete medzi klasickým sedanom a kombi Touring. Výkon je rovnakých 600 koní, samosvor a adaptívny podvozok máte v základu. Prevodovka je výhradne automatická

Alpina tento rok oslavuje pol storočia od svojho založenia. Modernizovaný model B5 Bi-Turbo dostal upravený preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 l, ktorý sa predstavil v modeloch 50th Edition vzniknutých práve na oslavu založenia tuningovej spoločnosti.

Motor ponúka výkon rovných 600 koní, čo je oveľa krajšie a zaujímavejšie číslo než nudných 441 kW. Krútiaci moment vrcholí lokomotívnou hodnotou 800 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli modernizovaná Alpina B5 Bi-Turbo za 4,2 sekundy a rozbehne sa až na 328 km/h.

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_02.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_03.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_04.jpgMotor V8 4.4 Biturbo pochádza z predtým predstavených modelov 50th Edition, ktoré automobilka predstavila na oslavu pol storočia existencie

Kombinovaná spotreba 9,5 litra na 100 km asi potenciálnych klientov, ktorí za toto auto zaplatia minimálne 108 600 eur za sedan alebo 111 900 eur za kombi, príliš zaujímať nebude.

V základnej výbave je dokonca aj adaptívny podvozok, systém aktívnych stabilizátorov a samosvorný diferenciál. Priplatiť si môžete za silnejšie brzdy alebo za titánový výfuk Akrapovič, ktorý je o 17 kg ľahší ako originál. Tak čo, ešte stále potrebujete BMW M5?

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_07.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_08.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_09.jpg

 

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY