vytisknout velikost písma Chcete BMW M5 Touring? Je tu Alpina B5 Bi-Turbo s výkonom 600 koní

Keď už vám teraz BMW nepredá model M5 v kombíku, obráťte sa na Alpinu. Tam sú praktické rodinné vozidlá ešte v ponuke.
Chcete BMW M5 Touring? Je tu Alpina B5 Bi-Turbo s výkonom 600 koní

Na rozdiel od predchádzajúcej generácie dnes už BMW nepredáva model M5 v karosérii kombi. Pritom rýchle kombíky majú svoje nezameniteľné čaro, takže ak túžite po dynamike M5, ale potrebujete alebo chcete veľký kufor, kúpte si novú Alpinu B5 Bi-Turbo. Novinka je ale samozrejme v ponuke aj ako klasický sedan.

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_05.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_01.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_06.jpg
Vybrať si môžete medzi klasickým sedanom a kombi Touring. Výkon je rovnakých 600 koní, samosvor a adaptívny podvozok máte v základu. Prevodovka je výhradne automatická

Alpina tento rok oslavuje pol storočia od svojho založenia. Modernizovaný model B5 Bi-Turbo dostal upravený preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 l, ktorý sa predstavil v modeloch 50th Edition vzniknutých práve na oslavu založenia tuningovej spoločnosti.

Motor ponúka výkon rovných 600 koní, čo je oveľa krajšie a zaujímavejšie číslo než nudných 441 kW. Krútiaci moment vrcholí lokomotívnou hodnotou 800 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli modernizovaná Alpina B5 Bi-Turbo za 4,2 sekundy a rozbehne sa až na 328 km/h.

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_02.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_03.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_04.jpgMotor V8 4.4 Biturbo pochádza z predtým predstavených modelov 50th Edition, ktoré automobilka predstavila na oslavu pol storočia existencie

Kombinovaná spotreba 9,5 litra na 100 km asi potenciálnych klientov, ktorí za toto auto zaplatia minimálne 108 600 eur za sedan alebo 111 900 eur za kombi, príliš zaujímať nebude.

V základnej výbave je dokonca aj adaptívny podvozok, systém aktívnych stabilizátorov a samosvorný diferenciál. Priplatiť si môžete za silnejšie brzdy alebo za titánový výfuk Akrapovič, ktorý je o 17 kg ľahší ako originál. Tak čo, ešte stále potrebujete BMW M5?

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_07.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_08.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_09.jpg

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY