vytisknout velikost písma Chcete BMW M5 Touring? Je tu Alpina B5 Bi-Turbo s výkonom 600 koní

Keď už vám teraz BMW nepredá model M5 v kombíku, obráťte sa na Alpinu. Tam sú praktické rodinné vozidlá ešte v ponuke.
Chcete BMW M5 Touring? Je tu Alpina B5 Bi-Turbo s výkonom 600 koní

Na rozdiel od predchádzajúcej generácie dnes už BMW nepredáva model M5 v karosérii kombi. Pritom rýchle kombíky majú svoje nezameniteľné čaro, takže ak túžite po dynamike M5, ale potrebujete alebo chcete veľký kufor, kúpte si novú Alpinu B5 Bi-Turbo. Novinka je ale samozrejme v ponuke aj ako klasický sedan.

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_05.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_01.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_06.jpg
Vybrať si môžete medzi klasickým sedanom a kombi Touring. Výkon je rovnakých 600 koní, samosvor a adaptívny podvozok máte v základu. Prevodovka je výhradne automatická

Alpina tento rok oslavuje pol storočia od svojho založenia. Modernizovaný model B5 Bi-Turbo dostal upravený preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 l, ktorý sa predstavil v modeloch 50th Edition vzniknutých práve na oslavu založenia tuningovej spoločnosti.

Motor ponúka výkon rovných 600 koní, čo je oveľa krajšie a zaujímavejšie číslo než nudných 441 kW. Krútiaci moment vrcholí lokomotívnou hodnotou 800 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli modernizovaná Alpina B5 Bi-Turbo za 4,2 sekundy a rozbehne sa až na 328 km/h.

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_02.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_03.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_04.jpgMotor V8 4.4 Biturbo pochádza z predtým predstavených modelov 50th Edition, ktoré automobilka predstavila na oslavu pol storočia existencie

Kombinovaná spotreba 9,5 litra na 100 km asi potenciálnych klientov, ktorí za toto auto zaplatia minimálne 108 600 eur za sedan alebo 111 900 eur za kombi, príliš zaujímať nebude.

V základnej výbave je dokonca aj adaptívny podvozok, systém aktívnych stabilizátorov a samosvorný diferenciál. Priplatiť si môžete za silnejšie brzdy alebo za titánový výfuk Akrapovič, ktorý je o 17 kg ľahší ako originál. Tak čo, ešte stále potrebujete BMW M5?

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_07.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_08.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_09.jpg

 

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY