vytisknout velikost písma Chceli rýchlejšie autá, teraz sú WRC rýchle až príliš. Čo ďalej?

Nové špeciály WRC sú podľa názoru FIA občas rýchle až príliš. Zvažuje sa obmedzenie priemernej rýchlosti skúšok na 130 km/h. Kvôli prílišnej rýchlosti bola minulý týždeň na švédskej rally zrušená jedna rýchlostná skúška.
Chceli rýchlejšie autá, teraz sú WRC rýchle až príliš. Čo ďalej?

Tohtoročný ročník seriálu WRC priniesol voľnejšie technické predpisy, čo v praxi znamená rýchlejšie špeciály a pre divákov atraktívnejšiu show. Lenže už po dvoch súťažiach sa objavujú názory, že nové autá sú rýchle až príliš. Zvažuje sa preto obmedzenie priemernej rýchlosti.

Debatu rozpútala švédska rally, ktorá sa išla minulý týždeň. Na jednej zo skúšok dosiahol jazdec Ott Tanaka so svojim špeciálom Ford priemernej rýchlosti 138 km/h, čo je podľa názoru FIA už príliš nebezpečné. Rovnaká rýchlostná skúška, ktorá sa mala ísť počas švédskej rally ešte raz, bola preto na odporúčanie FIA ​​zrušená.

Podľa magazínu Autosport FIA zvažuje všeobecné obmedzenia priemernej rýchlosti na 130 km/h. Problém sa však netýka ani tak súťažných špeciálov a jazdcov, ako usporiadateľov. Zrušenie švédskej príliš rýchlej etapy malo byť údajne signálom pre ostatných usporiadateľov, aby starostlivejšie vyberali trasy s tým, že vhodnejšie sú užšie cesty s väčším počtom zákrut.

Jazdci ale rozhodnutie o zrušení jednej švédskej etapy kritizovali. FIA totiž pred pretekmi trasu prezrela a schválila. Zatiaľ sa podľa všetkého do pravidiel priamo zasahovať nebude, avšak je možné, že sa situácia v blízkej dobe zmení. Mimochodom, v príslušnej švédskej etape jazdili v priemere viac ako 130 km/h aj vlaňajšie, oficiálne pomalšie špeciály.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY