vytisknout velikost písma Cesty budúcnosti: Solárny panel a premenná značka v jednom

Cesty budúcnosti: Solárny panel a premenná značka v jednom

Budúcnosť motorizmu vidia mnohí v elektromobiloch. Niektorí ale idú ešte ďalej. Okrem elektrických automobilov by sme mohli tiež jazdiť po cestách, ktoré budú elektrickú energiu priamo vyrábať. Teda aspoň s takou víziou pracuje projekt nazývaný Solar Roadways.

Myšlienka ako taká je celkom logická. Solárne elektrárne zaberajú veľké plochy, keby teda bolo možné po solárnych paneloch jazdiť autami, razom je na svete obria plocha, ktorá môže vyrábať elektrickú energiu a nikomu to vadiť nebude. Presne také by mali byť cesty (letiská, chodníky, ihriská...) zložené zo špeciálnych panelov vyvinutých v rámci tohto projektu.

Autori ale týmto nekončia. Každý takýto panel by mohol mať ešte diódy a mohol by byť riadený, takže by cesta budúcnosti bola vlastne jednou obrou premennú dopravnou značkou. Žiadne maľovanie vodorovného značenia, jednoducho by sa preprogramovali cesty a čiary by boli inak. Ale to stále nie je všetko. Panely by mohli reagovať na určitý tlak, takže by sa rozsvietili, ak by na ne stúplo zviera. A rovnako tak by mohli mať vlastné vyhrievanie, čím by boli vyriešené zimné mesiace.

Myšlienka to je vskutku zaujímavá, ale dá sa očakávať, že masovejšiemu rozšíreniu nakoniec zabráni vysoká cena. Minimálne v našich končinách. Už naše klasické cesty patria k tým najdrahším, to je známa vec. Na druhú stranu si spomeňme, koľko problémov narobilo húfne rozširovanie solárnych elektrární. No a teraz si predstavte, že by sa tieto dve veci spojili do jednej...

Downtown Sandpoint 2 - small.jpgChantilly.jpgLEDs - white.jpgSandpoint Sidewalk - small.jpgSnow_test.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY