vytisknout velikost písma Cesty budúcnosti: Solárny panel a premenná značka v jednom

Cesty budúcnosti: Solárny panel a premenná značka v jednom

Budúcnosť motorizmu vidia mnohí v elektromobiloch. Niektorí ale idú ešte ďalej. Okrem elektrických automobilov by sme mohli tiež jazdiť po cestách, ktoré budú elektrickú energiu priamo vyrábať. Teda aspoň s takou víziou pracuje projekt nazývaný Solar Roadways.

Myšlienka ako taká je celkom logická. Solárne elektrárne zaberajú veľké plochy, keby teda bolo možné po solárnych paneloch jazdiť autami, razom je na svete obria plocha, ktorá môže vyrábať elektrickú energiu a nikomu to vadiť nebude. Presne také by mali byť cesty (letiská, chodníky, ihriská...) zložené zo špeciálnych panelov vyvinutých v rámci tohto projektu.

Autori ale týmto nekončia. Každý takýto panel by mohol mať ešte diódy a mohol by byť riadený, takže by cesta budúcnosti bola vlastne jednou obrou premennú dopravnou značkou. Žiadne maľovanie vodorovného značenia, jednoducho by sa preprogramovali cesty a čiary by boli inak. Ale to stále nie je všetko. Panely by mohli reagovať na určitý tlak, takže by sa rozsvietili, ak by na ne stúplo zviera. A rovnako tak by mohli mať vlastné vyhrievanie, čím by boli vyriešené zimné mesiace.

Myšlienka to je vskutku zaujímavá, ale dá sa očakávať, že masovejšiemu rozšíreniu nakoniec zabráni vysoká cena. Minimálne v našich končinách. Už naše klasické cesty patria k tým najdrahším, to je známa vec. Na druhú stranu si spomeňme, koľko problémov narobilo húfne rozširovanie solárnych elektrární. No a teraz si predstavte, že by sa tieto dve veci spojili do jednej...

Downtown Sandpoint 2 - small.jpgChantilly.jpgLEDs - white.jpgSandpoint Sidewalk - small.jpgSnow_test.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY