vytisknout velikost písma Cestujúci v autonómnych voidlách budú trpieť kinetózou, tvrdí štúdia

K nepríjemnému pocitu dochádza v momente, kedy ľudské telo "nerozumie" nesúladu medzi zrakovými vnemami a stavom rovnovážneho ústrojenstva vo vnútornom uchu.
Cestujúci v autonómnych voidlách budú trpieť kinetózou, tvrdí štúdia

Dopravný inštitút univerzity v Michigane patrí medzi popredných výskumníkov v oblasti dopravy. Zaoberá sa aj vlastnými projektmi vývoja autonómnych áut a teraz prišiel so zaujímavým zistením.

Podľa Inštitútu môže až desať percent ľudí jazdiacich autonómnymi vozidlami trpieť kinetózou, teda chorôb z pohybu. Kinetóza síce podľa lekárskeho hľadiska nie je choroba, len nepríjemný stav, no v autonómnych automobiloch by mohla byť vážnym problémom.

K nepríjemnému pocitu dochádza v momente, kedy ľudské telo "nerozumie" nesúladu medzi zrakovými vnemami a stavom rovnovážneho ústrojenstva vo vnútornom uchu. Vnútorné ucho zaznamená, že sa telo hýbe, ale oči nie. A obrátene, kedy oči vidia pohyb, ale telo stojí. Najčastejšie k nemu dochádza v prostriedkoch hromadnej dopravy, kedy človek nemôže sledovať cestu.

A to je práve situácia, ku ktorej bude podľa Dopravného inštitútu Michiganskej univerzity dochádzať. Ľudia totiž v prieskume priznali, že by až 37% z nich robilo niečo iné než sledovalo prevádzku. Čítali by si, prípadne by hrali hry na telefóne alebo tablete či sledovali film.

Štúdia uvádza, že 6 až 12% ľudí by v určitých situáciách v autonómnom voze trpelo pocitmi nevoľnosti a chcelo zvracať. Šesť až desať percent ľudí by potom zažívalo nepríjemný pocit podobný závratu, ktorý ale nutne nemusí viesť k vracaniu. Je možné, že výsledky tejto štúdie ovplyvní dizajn autonómnych vozidiel. A keď už nič, budú v schránkach pod sedadlami aspoň "simply clever" papierové vrecúška...

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY