vytisknout velikost písma Český Volkswagen uviedol Golf Variant 1.4 TGI na zemný plyn

Český Volkswagen uviedol Golf Variant 1.4 TGI na zemný plyn

Český Volkswagen zaradil do ponuky novú položku. Po modeloch Up!, Touran, Passat a Passat Variant prichádza do predaja piaty automobil využívajúci pohon na stlačený zemný plyn CNG. Ako bolo dopredu oznámené, ide o Golf Variant, ktorý dostal označenie 1.4 TGI.

O pohon sa stará benzínová jedna-štvorka naladená na 110 koní. Tá je schopná okrem benzínu spaľovať aj CNG. Pod podlahou batožinového priestoru je uložená nádrž na 15 kg zemného plynu. Volkswagen udáva spotrebu 3,5 kg CNG na 100 km. Na plyn by teda mal prejsť Golf Variant viac než 400 kilometrov s nákladmi pod hranicou 4 centov na prejdený kilometer. Benzínová nádrž ponúkne štandardný objem päťdesiatich litrov.

Golf Variant 1.4 TGI bude dostupný ako v kombinácii so šesťstupňovým manuálom, tak aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Prvá cena činí v prepočte 17 046 eur. Len pre porovnanie, dieselová jedna-šestka s výkonom 105 koní vyjde v prepočte na 16 465 eur (v oboch prípadoch výbava Trendline).

V porovnaní s verziou 1.4 TSI (122 k) si priplatíte za CNG 1 600 eur. Mimochodom v prostrednej výbave Comfortline vyjde nové TGI na 18 319 eur. Za totožné peniaze zároveň Volkswagen ponúka 1.6 TDI BlueMotion taktiež s maximálnym výkonom 110 koní.

 
 

golf_tgi_1.JPG golf_tgi_3.JPG

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY