vytisknout velikost písma Český Volkswagen uviedol Golf Variant 1.4 TGI na zemný plyn

Český Volkswagen uviedol Golf Variant 1.4 TGI na zemný plyn

Český Volkswagen zaradil do ponuky novú položku. Po modeloch Up!, Touran, Passat a Passat Variant prichádza do predaja piaty automobil využívajúci pohon na stlačený zemný plyn CNG. Ako bolo dopredu oznámené, ide o Golf Variant, ktorý dostal označenie 1.4 TGI.

O pohon sa stará benzínová jedna-štvorka naladená na 110 koní. Tá je schopná okrem benzínu spaľovať aj CNG. Pod podlahou batožinového priestoru je uložená nádrž na 15 kg zemného plynu. Volkswagen udáva spotrebu 3,5 kg CNG na 100 km. Na plyn by teda mal prejsť Golf Variant viac než 400 kilometrov s nákladmi pod hranicou 4 centov na prejdený kilometer. Benzínová nádrž ponúkne štandardný objem päťdesiatich litrov.

Golf Variant 1.4 TGI bude dostupný ako v kombinácii so šesťstupňovým manuálom, tak aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Prvá cena činí v prepočte 17 046 eur. Len pre porovnanie, dieselová jedna-šestka s výkonom 105 koní vyjde v prepočte na 16 465 eur (v oboch prípadoch výbava Trendline).

V porovnaní s verziou 1.4 TSI (122 k) si priplatíte za CNG 1 600 eur. Mimochodom v prostrednej výbave Comfortline vyjde nové TGI na 18 319 eur. Za totožné peniaze zároveň Volkswagen ponúka 1.6 TDI BlueMotion taktiež s maximálnym výkonom 110 koní.

 
 

golf_tgi_1.JPG golf_tgi_3.JPG

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY