vytisknout velikost písma Český Volkswagen uviedol Golf Variant 1.4 TGI na zemný plyn

Český Volkswagen uviedol Golf Variant 1.4 TGI na zemný plyn

Český Volkswagen zaradil do ponuky novú položku. Po modeloch Up!, Touran, Passat a Passat Variant prichádza do predaja piaty automobil využívajúci pohon na stlačený zemný plyn CNG. Ako bolo dopredu oznámené, ide o Golf Variant, ktorý dostal označenie 1.4 TGI.

O pohon sa stará benzínová jedna-štvorka naladená na 110 koní. Tá je schopná okrem benzínu spaľovať aj CNG. Pod podlahou batožinového priestoru je uložená nádrž na 15 kg zemného plynu. Volkswagen udáva spotrebu 3,5 kg CNG na 100 km. Na plyn by teda mal prejsť Golf Variant viac než 400 kilometrov s nákladmi pod hranicou 4 centov na prejdený kilometer. Benzínová nádrž ponúkne štandardný objem päťdesiatich litrov.

Golf Variant 1.4 TGI bude dostupný ako v kombinácii so šesťstupňovým manuálom, tak aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Prvá cena činí v prepočte 17 046 eur. Len pre porovnanie, dieselová jedna-šestka s výkonom 105 koní vyjde v prepočte na 16 465 eur (v oboch prípadoch výbava Trendline).

V porovnaní s verziou 1.4 TSI (122 k) si priplatíte za CNG 1 600 eur. Mimochodom v prostrednej výbave Comfortline vyjde nové TGI na 18 319 eur. Za totožné peniaze zároveň Volkswagen ponúka 1.6 TDI BlueMotion taktiež s maximálnym výkonom 110 koní.

 
 

golf_tgi_1.JPG golf_tgi_3.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY