vytisknout velikost písma Český Volkswagen uviedol Golf Variant 1.4 TGI na zemný plyn

Český Volkswagen uviedol Golf Variant 1.4 TGI na zemný plyn

Český Volkswagen zaradil do ponuky novú položku. Po modeloch Up!, Touran, Passat a Passat Variant prichádza do predaja piaty automobil využívajúci pohon na stlačený zemný plyn CNG. Ako bolo dopredu oznámené, ide o Golf Variant, ktorý dostal označenie 1.4 TGI.

O pohon sa stará benzínová jedna-štvorka naladená na 110 koní. Tá je schopná okrem benzínu spaľovať aj CNG. Pod podlahou batožinového priestoru je uložená nádrž na 15 kg zemného plynu. Volkswagen udáva spotrebu 3,5 kg CNG na 100 km. Na plyn by teda mal prejsť Golf Variant viac než 400 kilometrov s nákladmi pod hranicou 4 centov na prejdený kilometer. Benzínová nádrž ponúkne štandardný objem päťdesiatich litrov.

Golf Variant 1.4 TGI bude dostupný ako v kombinácii so šesťstupňovým manuálom, tak aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Prvá cena činí v prepočte 17 046 eur. Len pre porovnanie, dieselová jedna-šestka s výkonom 105 koní vyjde v prepočte na 16 465 eur (v oboch prípadoch výbava Trendline).

V porovnaní s verziou 1.4 TSI (122 k) si priplatíte za CNG 1 600 eur. Mimochodom v prostrednej výbave Comfortline vyjde nové TGI na 18 319 eur. Za totožné peniaze zároveň Volkswagen ponúka 1.6 TDI BlueMotion taktiež s maximálnym výkonom 110 koní.

 
 

golf_tgi_1.JPG golf_tgi_3.JPG

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY