vytisknout velikost písma České továrne vlani vyrobili skoro 1,25 milióna áut

České továrne vlani vyrobili skoro 1,25 milióna áut

Český automobilový priemysel po menšom zakolísaní rastie. Len osobných áut (kategória M1 a N1) sa v roku 2014 vyrobilo 1 246 506, to je o 10,46% viac ako v roku 2013. Z toho bolo 59% áut vyrobených v závodoch automobilky Škoda, 25% spadá na HMMC Nošovice a 16% na TPCA Kolín.
Výroba v automobilke Škoda rástla proti roku 2013 tempom 15,01%, v Kolíne vyrobili o 9,71% áut viac a v Nošoviciach o 1,31% viac nad predošlým rokom.

O sedem percent na 821 kusov vzrástol počet vyrobených úžitkových vozidiel kategórie N2 a N3, o skoro 5,5% rástol aj počet vyrobených autobusov kategórie M2 a M3 na celkový počet 3893 vozidiel. O necelých 21% ale klesla výroba motocyklov na celkom 1075 strojov. Avšak celkovo sa počet vyrobených motorových vozidiel medziročne zvýšil o 10% na 1 252 295 kusov.

O štvrtinu viac, na 25 582, vzrástol aj počet vyrobených prípojných vozidiel. Vyrobené bolo 1633 prívesov a návesov kategórií O3 a O4 (+30,54%) a 23 949 prívesov a návesov kategórie O1 a O2 (+25,11%). Celkom tak české továrne opustilo v minulom roku 1 277 877 cestných vozidiel, teda o 10,67% viac ako v roku 2013.

Česká republika vyrába približne rovnako áut ako Indonézia a Turecko, celosvetovo sa umiestňuje okolo 15. miesta. Česko patrí ku krajinám s najväčšou produkciou áut na počet obyvateľov, ale najviac áut na obyvateľa vyrába Slovensko.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY