vytisknout velikost písma Česi prezúvajú na zimné včas, mnohokrát doma a za pneu dajú do 360 eur

Prieskum medzi čitateľmi nášho materského webu AutoRevue.cz potvrdil, že sezónna výmena pneumatík je pre českých vodičov bežnou záležitosťou. Zaujímali sme sa ale aj o to, kde prezúvajú, ako často a koľko za pneumatiky minú.
Česi prezúvajú na zimné včas, mnohokrát doma a za pneu dajú do 360 eur

V spolupráci s výrobcom pneumatík Continental portál AutoRevue.cz na konci októbra ponúkol čitateľom súťaž o poukaz na pneumatiky v hodnote 360 eur. Pri tej príležitosti súťažiaci vyplnili aj krátky dotazník, ktorý mal za cieľ zmapovať postoje čitateľov k sezónnej výmene plášťov.

Prezúva skoro každý

Ukázalo sa, že prezúvanie na zimné je pre naprostú väčšinu samozrejmosťou. Celých 97% respondentov uviedlo, že prezúva každoročne. Odpoveď "občas" zvolilo 1,4% opýtaných. Iba necelé polprocento čitateľov neprezúva na zimné pneumatiky nikdy a veľmi nízky je aj podiel tých, ktorí jazdia na celoročných gumách (0,8%). 

Takmer nikto nenecháva výmenu na poslednú chvíľu. Najčastejšie ľudia prezúvajú na začiatku novembra (47%), asi aby sa nemuseli pri cestnej kontrole dohadovať so strážcami zákona. Len o percento menej prezúva dokonca v predstihu, zatiaľ čo na prvý sneh čaká 1,8% respondentov.

Nezanedbateľných 4,9% čitateľov ale prezúva inokedy. Kedy? To by nás tiež celkom zaujímalo... 

Že väčšina jazdí s pneumatikami do pneuservisu, to nikoho neprekvapí. Túto možnosť zvolilo 47,9% respondentov. Počet tých, ktorí menia obutie doma, je ale skoro rovnako veľký - 46,5%. Autorizovaným servisom pri tejto príležitosti zarobiť nenecháte, výmenu pneumatík im zveruje iba 3,4% čitateľov. Dve percentá mení obutie inde.

Menia sa celé kolesá, alebo tzv. komplety

Prezúvanie pneumatík na ráfikoch zjavne považujete za príliš zložité alebo drahé, robí to len 17,4 percent z vás. Zvyšok má pripravenú celú sadu zimných kolies is pneumatikami. 

Zimné pneumatiky predstavujú nemalý zárez do rodinného rozpočtu: 66% čitateľov za ne zaplatí 150 až 360 eur. 16 percent sa zmestí do pätnástich tisíc, ešte väčšiu sumu ale už vydá len 4,3% respondentov. Naproti tomu 12,2% sa zmestí do 150 eur. 

Väčšine z tých, ktorí dotazník vyplnili, vydrží sezónne obutie relatívne dlho. Viac ako polovica (51,1%) na ňom odjazdí tri až päť sezón, 38,3% zvládne aspoň dve sezóny. Tých, ktorým zimné pneumatiky vydržia cez päť zím, je podstatne viac ako vodičov, ktorí musia kupovať nové každý rok (8,1 vs. 1,4%).

Prezúvate pravidelne na zimné pneumatiky?

ODPOVEĎ HLASY %
Každoročne 1603 97,15
Občas 23 1,39
Jazdím na celoročných 13 0,79
Nikdy 8 0,48

Ak prezúvate, tak kedy?

Radšej v predstihu 760 46,06
Na začiatku novembra 777 47,09
Až napadne sneh 29 1,76
Inokedy 81 4,91

Kedy prezúvate?

   
Doma 767 46,48
V pneuservise 790 47,88
U svojho predajcu 56 3,39
Inde 34 2,06

Máte celé zimné kolesá, alebo prezúvate pneumatiky?

Mám celé kolesá 1344 81,45
Prezúvam 288 17,45

Koľko bežne miniete za sadu zimných pneumatík (s DPH)?

Do 150 eur 202 12,24
150 - 360 eur 1090 66,06
360 - 500 eur 270 16,36
viac než 500 eur 71 4,30

Ako dlho vám vydržia zimné pneumatiky?

Jednu sezónu 23 1,39
Dve až tri sezóny 633 38,36
Tri až päť sezón 844 51,15
Viac než päť sezón 134 8,12

Poznámka: Dotazník vyplnilo celkom 1647 čitateľov AutoRevue.cz v období 20. 10. až 27. 10. 2014.

Foto: Profimedia

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY