vytisknout velikost písma CES 2016: Ovládanie gestami má už aj elektrický Volkswagen Golf

Palubný systém s modernizovaným dotykovým displejom a funkciou rozpoznania gest dostal elektrický Volkswagen e-Golf Touch, ale nič nebráni tomu namontovať ho aj do ďalších modelov skupiny VW.
CES 2016: Ovládanie gestami má už aj elektrický Volkswagen Golf

Ovládanie gestami sa zrejme čoskoro pozrie aj do Volkswagenov. Na výstave spotrebnej elektroniky CES 2016 predstavila automobilka VW predprodukčný koncept palubného systému s modernizovaným dotykovým displejom a funkciou rozpoznania gest, ktorú sme tu mohli vidieť už v minulom roku na koncepte Golf R Touch.

golf touch.jpg
Infotainment Volkswagenu e-Golf Touch podporuje ovládanie gestami

Dostal ho zatiaľ len elektrický Volkswagen e-Golf Touch, ale nič nebráni tomu namontovať tento systém do ostatných Golfov, Passatov a spol. Čisto teoreticky by sa mohol pozrieť aj do vozidiel značky Škoda alebo Seat a určite bude mať záujem aj Audi. V Porsche sa ale do ovládania gestami príliš nehrnú...

Prvé auto od VW, ktoré by malo dostať práve ovládanie gestami, je faceliftovaný Volkswagen Golf. Ten by mal byť predstavený už tento rok.
Spolu s tým sa v e-Golfe ukazuje nový centrálny dotykový displej s uhlopriečkou 9,2 palca a rozlíšením 1280x640 pixelov. Obrazovka je konfigurovateľná a vodič si môže nastaviť zobrazenie funkcií, ktoré najčastejšie používa, aby sa nemusel preklikávať celým menu.

Z ďalších noviniek predstavil Volkswagen vylepšené hlasové ovládanie, ktoré by sa malo dostať do sériových áut v priebehu tohtoročného leta. Po novom je tu aj možnosť pripojenia tabletov napríklad zo zadných sedadiel na palubný systém vozidla.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY