vytisknout velikost písma Ceny v EÚ: Octavia RS za 58 tisíc eur, Subaru WRX STI za 99 tisíc eur

Ceny v EÚ: Octavia RS za 58 tisíc eur, Subaru WRX STI za 99 tisíc eur

Nedávno sme písali o Nórsku a jeho záujmu dostať na cesty čo najviac elektromobilov, čo sa tiež darí. Dôvodom sú rôzne zľavy, úľavy, prednosti a vôbec relatívne nízka obstarávacia cena takéhoto vozidla. Lenže čo ak sa pozrieme na vec z druhej strany? Čo ak nebudeme chcieť elektrické auto, ale naopak niečo trochu silnejšieho? Niečo ako napríklad Škodu Octavia RS Combi, ktorá nám robila nedávno v redakcii spoločnosť?

Zatiaľ čo v krajinách ako Nórsko musí byť radosť predávať elektrické autá, predať niečo tak vysoko neekologického, ako je spomínaná Octavia Combi RS, musí byť za trest. Napríklad taký elektrický Golf vyjde v Nórsku na 256 300 NOK (v prepočte približne 28 800 eur), za rýchly mladoboleslavský kombík s benzínovým motorom a manuálom zaplatíte ako nórsky zákazník hneď takmer dvojnásobok (v prepočte 50 698 eur).

Prešli sme cenníky rôznych európskych krajín, aby sme dostali obrázok o tom, čo urobí tá ktorá preferovaná politika v praxi. Nórska Octavia Combi RS patrí k tým najdrahším v celej Európe, ale najdrahšia nie je. V Dánsku zaplatíte za tento model dokonca 437 000 dánskych korún, čo je v prepočte vyše 58 567 eur. Cez 37 tisíc eur sa dostalo ešte Holandsko, ktoré si tiež zakladá na tabuľkovo ekologických autách.

Najlepšie je na tom český trh. ČR je jediná krajina, kde práve taká Octavia Combi RS vyjde na menej ako 26 tisíc eur. Na druhej strane si tu ale nekúpite elektrický Golf, ktorý stojí takmer 34 tisíc.

Či si teraz hovoríte, že predať takú Octaviu RS za v prepočte 55 tisíc eur korún je celkom sila, potom sa stačí pozrieť na iné značky, aby ste pochopili, že môže byť ešte oveľa horšie. Napríklad Subaru WRX STI stojí v Dánsku 649 900 dánskych korún (86 423 eur), v Nórsku zaplatí prípadný (a veľmi zarytý) fanúšik dokonca 99 700 eur, keď cena autá činí 412 647 NOK a daň 477 153 NOK.

A aj v Holandsku sa dostanete cez hranicu 70 tisíc eur za to neekologické Subaru, ale zase si môžete kúpiť napríklad hybridný V60, ktorá vychádza iba na 59 tisíc eur. A to sa oplatí.

Keď sa tak človek pozerá po Európe na to, koľko stoja pre vodiča relatívne zaujímavé autá, musí byť rád, že žije v SR, kde sa na emisie a rôzne zvýhodňovania príliš nehrá. Je to dobre, pretože je po prvé aktivít samotnej EÚ v tomto smere viac než dosť, a pretože (po druhé) sa napríklad v Londýne alebo vo Francúzsku a nedávno aj v Nemecku na vlastnej koži presvedčili, že jednostranná podpora eko-áut môže byť dosť kontraproduktívna.

Škoda Octavia RS Combi: Základné ceny v prepočte na eurá alebo v eurách
Dánsko 58 111 EUR
Nórsko 50 698 EUR
Holandsko 38 473 EUR
Portugalsko 36 461 EUR
Anglicko 35 780 EUR
Fínsko 34 289 EUR
Rakúsko  34 064 EUR
Švajčiarsko 33 255 EUR
Francúzsko 32 285 EUR
Španielsko 32 135 EUR
Chorvátsko 31 994 EUR
Nemecko 31 676 EUR
Belgicko 30 326 EUR
Rusko  30 315 EUR
Taliansko 30 036 EUR
Švédsko 29 694 EUR
Maďarsko 28 066 EUR
Slovinsko 27 799 EUR
Slovensko  27 377 EUR
Poľsko  27 300 EUR
Česká republika 25 373 EUR
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY