vytisknout velikost písma Ceny v EÚ: Octavia RS za 58 tisíc eur, Subaru WRX STI za 99 tisíc eur

Ceny v EÚ: Octavia RS za 58 tisíc eur, Subaru WRX STI za 99 tisíc eur

Nedávno sme písali o Nórsku a jeho záujmu dostať na cesty čo najviac elektromobilov, čo sa tiež darí. Dôvodom sú rôzne zľavy, úľavy, prednosti a vôbec relatívne nízka obstarávacia cena takéhoto vozidla. Lenže čo ak sa pozrieme na vec z druhej strany? Čo ak nebudeme chcieť elektrické auto, ale naopak niečo trochu silnejšieho? Niečo ako napríklad Škodu Octavia RS Combi, ktorá nám robila nedávno v redakcii spoločnosť?

Zatiaľ čo v krajinách ako Nórsko musí byť radosť predávať elektrické autá, predať niečo tak vysoko neekologického, ako je spomínaná Octavia Combi RS, musí byť za trest. Napríklad taký elektrický Golf vyjde v Nórsku na 256 300 NOK (v prepočte približne 28 800 eur), za rýchly mladoboleslavský kombík s benzínovým motorom a manuálom zaplatíte ako nórsky zákazník hneď takmer dvojnásobok (v prepočte 50 698 eur).

Prešli sme cenníky rôznych európskych krajín, aby sme dostali obrázok o tom, čo urobí tá ktorá preferovaná politika v praxi. Nórska Octavia Combi RS patrí k tým najdrahším v celej Európe, ale najdrahšia nie je. V Dánsku zaplatíte za tento model dokonca 437 000 dánskych korún, čo je v prepočte vyše 58 567 eur. Cez 37 tisíc eur sa dostalo ešte Holandsko, ktoré si tiež zakladá na tabuľkovo ekologických autách.

Najlepšie je na tom český trh. ČR je jediná krajina, kde práve taká Octavia Combi RS vyjde na menej ako 26 tisíc eur. Na druhej strane si tu ale nekúpite elektrický Golf, ktorý stojí takmer 34 tisíc.

Či si teraz hovoríte, že predať takú Octaviu RS za v prepočte 55 tisíc eur korún je celkom sila, potom sa stačí pozrieť na iné značky, aby ste pochopili, že môže byť ešte oveľa horšie. Napríklad Subaru WRX STI stojí v Dánsku 649 900 dánskych korún (86 423 eur), v Nórsku zaplatí prípadný (a veľmi zarytý) fanúšik dokonca 99 700 eur, keď cena autá činí 412 647 NOK a daň 477 153 NOK.

A aj v Holandsku sa dostanete cez hranicu 70 tisíc eur za to neekologické Subaru, ale zase si môžete kúpiť napríklad hybridný V60, ktorá vychádza iba na 59 tisíc eur. A to sa oplatí.

Keď sa tak človek pozerá po Európe na to, koľko stoja pre vodiča relatívne zaujímavé autá, musí byť rád, že žije v SR, kde sa na emisie a rôzne zvýhodňovania príliš nehrá. Je to dobre, pretože je po prvé aktivít samotnej EÚ v tomto smere viac než dosť, a pretože (po druhé) sa napríklad v Londýne alebo vo Francúzsku a nedávno aj v Nemecku na vlastnej koži presvedčili, že jednostranná podpora eko-áut môže byť dosť kontraproduktívna.

Škoda Octavia RS Combi: Základné ceny v prepočte na eurá alebo v eurách
Dánsko 58 111 EUR
Nórsko 50 698 EUR
Holandsko 38 473 EUR
Portugalsko 36 461 EUR
Anglicko 35 780 EUR
Fínsko 34 289 EUR
Rakúsko  34 064 EUR
Švajčiarsko 33 255 EUR
Francúzsko 32 285 EUR
Španielsko 32 135 EUR
Chorvátsko 31 994 EUR
Nemecko 31 676 EUR
Belgicko 30 326 EUR
Rusko  30 315 EUR
Taliansko 30 036 EUR
Švédsko 29 694 EUR
Maďarsko 28 066 EUR
Slovinsko 27 799 EUR
Slovensko  27 377 EUR
Poľsko  27 300 EUR
Česká republika 25 373 EUR
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY