vytisknout velikost písma Čech na Harleyi zdolal terénne peklo menom Erzberg

Čech na Harleyi zdolal terénne peklo menom Erzberg

Terénny motocyklový závod Erzberg Rodeo nie je žiadna nedeľná vychádzka. Na náročných prekážkach v lome pri rakúskom Eisenerze si často vylámu zuby aj veľmi skúsení enduro experti na špecializovaných terénnych motocykloch. Spolumajiteľ pražského dealerstva Harley-Davidson Pavel Kubíček sa napriek tomu rozhodol, že Erzberg skúsi. Samozrejme na Harleyi.

Jeho XR 1200 má síce ďaleko k typickej produkciu značky aj v sériovej podobe, nieto v Kubíčkovej upravenej verzii, ale v základe je to stále Sportster s veľkým vzduchom chladeným dvojvalcom uloženým v kolískovom ráme z oceľových trubiek. Kubíček s ním absolvoval Iron Road Prolog, čo je 12km enduro šprint, a v kategórii dvojvalcov sa umiestnil na 15. mieste.

Ak máte ešte chvíľu čas, zadajte do YouTube Erzberg (alebo rovno Erzberg Hare Scramble, čo je najťažšia časť pretekárskeho víkendu) a kochajte sa zručnosťou jazdcov aj ich odvahou, ktorá mnohokrát hraničí so šialenstvom.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY