vytisknout velikost písma Cadillac zavedie poloautonómne riadenie do dvoch rokov

Cadillac zavedie poloautonómne riadenie do dvoch rokov

Cadillac je len krôčik od zavedenia čiastočného autonómneho riadenia vozidiel. Systém nazvaný Super Cruise sa prvýkrát predstaví v chystanom vlajkovom modeli značky, pravdepodobne veľkom luxusnom sedane. Na trhu sa takéto auto objaví v roku 2016, no už súčasné vozidlá Cadillac majú techniku, ktorá implementáciu tohto systému umožňuje.

Systém Super Cruise je pokročilá funkcia adaptívneho tempomatu, ktorá už od vodiča nevyžaduje vôbec žiadne zásahy do riadenia, teda ani ruky položené na volante, čo dnes systémy pre udržiavanie v jazdnom pruhu vyžadujú.

V zásade ide o to, že si vodič nastaví cieľovú rýchlosť a auto ju bude udržiavať, samozrejme v závislosti na okolitej prevádzke. Radarové senzory potom udržujú bezpečnú vzdialenosť od ostatných áut a tiež smer jazdy vo zvolenom jazdnom pruhu. Jazdné pruhy ešte systém plne automaticky bez vôle vodiča meniť nevie.

K funkcii adaptívneho tempomatu je tak pridaná aj funkcia plne automatického ovládania riadenia vozidla v jazdnom pruhu. Systém ešte nie je nastavený tak, aby zvládol prudké zákruty, ale očakáva sa, že vodič systém Super Cruise bude používať iba na diaľnici s veľkým polomerom zákrut.

Podľa Cadillacu je práve toto správna cesta, ako naučiť zákazníkov zvykať si na plne autonómne vozidlá. A to nie len na ich existenciu, ale aj na ich ovládanie.

Cadillac zároveň zavádza systém pre vzájomnú komunikáciu medzi autami. Jednotlivé vozidlá budú poznať polohu, rýchlosť a smer ostatných áut v okolí, a tak budú môcť včas zabrániť prípadnej kolízii. Podobne funguje napríklad systém TCAS v dopravných lietadlách. Problémom je však fakt, že rovnaký systém musí mať aj ostatné autá na ceste. Bude teda trvať, než sa vzájomná komunikácia áut stane realitou a možno sa skutočne dočkáme aj nejakých povinných čiernych skriniek.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY