vytisknout velikost písma Cadillac zavedie poloautonómne riadenie do dvoch rokov

Cadillac zavedie poloautonómne riadenie do dvoch rokov

Cadillac je len krôčik od zavedenia čiastočného autonómneho riadenia vozidiel. Systém nazvaný Super Cruise sa prvýkrát predstaví v chystanom vlajkovom modeli značky, pravdepodobne veľkom luxusnom sedane. Na trhu sa takéto auto objaví v roku 2016, no už súčasné vozidlá Cadillac majú techniku, ktorá implementáciu tohto systému umožňuje.

Systém Super Cruise je pokročilá funkcia adaptívneho tempomatu, ktorá už od vodiča nevyžaduje vôbec žiadne zásahy do riadenia, teda ani ruky položené na volante, čo dnes systémy pre udržiavanie v jazdnom pruhu vyžadujú.

V zásade ide o to, že si vodič nastaví cieľovú rýchlosť a auto ju bude udržiavať, samozrejme v závislosti na okolitej prevádzke. Radarové senzory potom udržujú bezpečnú vzdialenosť od ostatných áut a tiež smer jazdy vo zvolenom jazdnom pruhu. Jazdné pruhy ešte systém plne automaticky bez vôle vodiča meniť nevie.

K funkcii adaptívneho tempomatu je tak pridaná aj funkcia plne automatického ovládania riadenia vozidla v jazdnom pruhu. Systém ešte nie je nastavený tak, aby zvládol prudké zákruty, ale očakáva sa, že vodič systém Super Cruise bude používať iba na diaľnici s veľkým polomerom zákrut.

Podľa Cadillacu je práve toto správna cesta, ako naučiť zákazníkov zvykať si na plne autonómne vozidlá. A to nie len na ich existenciu, ale aj na ich ovládanie.

Cadillac zároveň zavádza systém pre vzájomnú komunikáciu medzi autami. Jednotlivé vozidlá budú poznať polohu, rýchlosť a smer ostatných áut v okolí, a tak budú môcť včas zabrániť prípadnej kolízii. Podobne funguje napríklad systém TCAS v dopravných lietadlách. Problémom je však fakt, že rovnaký systém musí mať aj ostatné autá na ceste. Bude teda trvať, než sa vzájomná komunikácia áut stane realitou a možno sa skutočne dočkáme aj nejakých povinných čiernych skriniek.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY