vytisknout velikost písma Cadillac zavedie poloautonómne riadenie do dvoch rokov

Cadillac zavedie poloautonómne riadenie do dvoch rokov

Cadillac je len krôčik od zavedenia čiastočného autonómneho riadenia vozidiel. Systém nazvaný Super Cruise sa prvýkrát predstaví v chystanom vlajkovom modeli značky, pravdepodobne veľkom luxusnom sedane. Na trhu sa takéto auto objaví v roku 2016, no už súčasné vozidlá Cadillac majú techniku, ktorá implementáciu tohto systému umožňuje.

Systém Super Cruise je pokročilá funkcia adaptívneho tempomatu, ktorá už od vodiča nevyžaduje vôbec žiadne zásahy do riadenia, teda ani ruky položené na volante, čo dnes systémy pre udržiavanie v jazdnom pruhu vyžadujú.

V zásade ide o to, že si vodič nastaví cieľovú rýchlosť a auto ju bude udržiavať, samozrejme v závislosti na okolitej prevádzke. Radarové senzory potom udržujú bezpečnú vzdialenosť od ostatných áut a tiež smer jazdy vo zvolenom jazdnom pruhu. Jazdné pruhy ešte systém plne automaticky bez vôle vodiča meniť nevie.

K funkcii adaptívneho tempomatu je tak pridaná aj funkcia plne automatického ovládania riadenia vozidla v jazdnom pruhu. Systém ešte nie je nastavený tak, aby zvládol prudké zákruty, ale očakáva sa, že vodič systém Super Cruise bude používať iba na diaľnici s veľkým polomerom zákrut.

Podľa Cadillacu je práve toto správna cesta, ako naučiť zákazníkov zvykať si na plne autonómne vozidlá. A to nie len na ich existenciu, ale aj na ich ovládanie.

Cadillac zároveň zavádza systém pre vzájomnú komunikáciu medzi autami. Jednotlivé vozidlá budú poznať polohu, rýchlosť a smer ostatných áut v okolí, a tak budú môcť včas zabrániť prípadnej kolízii. Podobne funguje napríklad systém TCAS v dopravných lietadlách. Problémom je však fakt, že rovnaký systém musí mať aj ostatné autá na ceste. Bude teda trvať, než sa vzájomná komunikácia áut stane realitou a možno sa skutočne dočkáme aj nejakých povinných čiernych skriniek.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY