vytisknout velikost písma Cadillac zavedie poloautonómne riadenie do dvoch rokov

Cadillac zavedie poloautonómne riadenie do dvoch rokov

Cadillac je len krôčik od zavedenia čiastočného autonómneho riadenia vozidiel. Systém nazvaný Super Cruise sa prvýkrát predstaví v chystanom vlajkovom modeli značky, pravdepodobne veľkom luxusnom sedane. Na trhu sa takéto auto objaví v roku 2016, no už súčasné vozidlá Cadillac majú techniku, ktorá implementáciu tohto systému umožňuje.

Systém Super Cruise je pokročilá funkcia adaptívneho tempomatu, ktorá už od vodiča nevyžaduje vôbec žiadne zásahy do riadenia, teda ani ruky položené na volante, čo dnes systémy pre udržiavanie v jazdnom pruhu vyžadujú.

V zásade ide o to, že si vodič nastaví cieľovú rýchlosť a auto ju bude udržiavať, samozrejme v závislosti na okolitej prevádzke. Radarové senzory potom udržujú bezpečnú vzdialenosť od ostatných áut a tiež smer jazdy vo zvolenom jazdnom pruhu. Jazdné pruhy ešte systém plne automaticky bez vôle vodiča meniť nevie.

K funkcii adaptívneho tempomatu je tak pridaná aj funkcia plne automatického ovládania riadenia vozidla v jazdnom pruhu. Systém ešte nie je nastavený tak, aby zvládol prudké zákruty, ale očakáva sa, že vodič systém Super Cruise bude používať iba na diaľnici s veľkým polomerom zákrut.

Podľa Cadillacu je práve toto správna cesta, ako naučiť zákazníkov zvykať si na plne autonómne vozidlá. A to nie len na ich existenciu, ale aj na ich ovládanie.

Cadillac zároveň zavádza systém pre vzájomnú komunikáciu medzi autami. Jednotlivé vozidlá budú poznať polohu, rýchlosť a smer ostatných áut v okolí, a tak budú môcť včas zabrániť prípadnej kolízii. Podobne funguje napríklad systém TCAS v dopravných lietadlách. Problémom je však fakt, že rovnaký systém musí mať aj ostatné autá na ceste. Bude teda trvať, než sa vzájomná komunikácia áut stane realitou a možno sa skutočne dočkáme aj nejakých povinných čiernych skriniek.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY