vytisknout velikost písma Cadillac predstavuje nové CTS-V. Je najvýkonnejším modelom v histórii značky

Cadillac predstavuje nové CTS-V. Je najvýkonnejším modelom v histórii značky

Cadillac predstavil novú generáciu modelu CTS-V a hneď od prvých riadkov tlačovej správy je jasné, že ide o veľmi špeciálny model. Pod kapotou má totiž preplňovaný osemvalec produkujúci výkon 477 kW (640 k) a krútiaci moment 855 Nm. Áno, jedná sa o najvýkonnejší model, aký za svojich 112 rokov pôsobenia automobilka Cadillac vyrobila.

Základom nového CTS-V je preplňovaný osemvalec, ktorý dostal systém priameho vstrekovania paliva, možnosť deaktivovať polovicu valcov, ale aj menší kompresor schopný vyšších otáčok ako tomu bolo predtým. Výkonového maxima dosahuje osemvalec pri 6400 ot./min, vrchol krútiaceho momentu je dostupný pri 3600 ot./min a maximálne možné otáčky činí 6600 ot./min.

Motor spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou vybavenou samozrejme manuálnym radením páčkami pod volantom. Zrýchlenie z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, maximálna rýchlosť dosahuje na 322 km/h.

Podvozok pracuje s tlmičmi Magnetic Ride Control tretej generácie, rázvor zostal zhodný so štandardnými verziami, no rozchod kolies narástol na oboch nápravách. Iné sú pružiny, stabilizátory sú väčšie. Zadná náprava pracuje so samosvorným diferenciálom, brzdy potom dodalo Brembo. Vpredu majú priemer 390 mm, vzadu 365 mm.

Vodič si môže vyberať medzi režimami Tour, Sport, Track a Snow. Riadenie používa elektromechanický posilňovač ZF, pričom medzi krajnými polohami napočítate iba 2,37 otáčok. Štandardom sú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozmere 265/35 vpredu a 295/35 vzadu.

Za pozornosť určite stojí aj o 25 percent tuhšia karoséria, rovnako ako štandardne dodávaná karbónová kapota (za príplatok môžete mať karbónový aj predný nárazník, zadný difúzor a spojler) a športové sedačky Recaro v interiéri.

Nový Cadillac CTS-V sa ukáže na nadchádzajúcom autosalóne v Detroite.

ctsv_01.jpgctsv_02.jpgctsv_03.jpgctsv_04.jpgctsv_05.jpgctsv_06.jpgctsv_07.jpgctsv_08.jpgctsv_09.jpgctsv_10.jpgctsv_11.jpgctsv_12.jpgctsv_13.jpgctsv_14.jpgctsv_15.jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY