vytisknout velikost písma Cadillac predstavuje nové CTS-V. Je najvýkonnejším modelom v histórii značky

Cadillac predstavuje nové CTS-V. Je najvýkonnejším modelom v histórii značky

Cadillac predstavil novú generáciu modelu CTS-V a hneď od prvých riadkov tlačovej správy je jasné, že ide o veľmi špeciálny model. Pod kapotou má totiž preplňovaný osemvalec produkujúci výkon 477 kW (640 k) a krútiaci moment 855 Nm. Áno, jedná sa o najvýkonnejší model, aký za svojich 112 rokov pôsobenia automobilka Cadillac vyrobila.

Základom nového CTS-V je preplňovaný osemvalec, ktorý dostal systém priameho vstrekovania paliva, možnosť deaktivovať polovicu valcov, ale aj menší kompresor schopný vyšších otáčok ako tomu bolo predtým. Výkonového maxima dosahuje osemvalec pri 6400 ot./min, vrchol krútiaceho momentu je dostupný pri 3600 ot./min a maximálne možné otáčky činí 6600 ot./min.

Motor spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou vybavenou samozrejme manuálnym radením páčkami pod volantom. Zrýchlenie z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, maximálna rýchlosť dosahuje na 322 km/h.

Podvozok pracuje s tlmičmi Magnetic Ride Control tretej generácie, rázvor zostal zhodný so štandardnými verziami, no rozchod kolies narástol na oboch nápravách. Iné sú pružiny, stabilizátory sú väčšie. Zadná náprava pracuje so samosvorným diferenciálom, brzdy potom dodalo Brembo. Vpredu majú priemer 390 mm, vzadu 365 mm.

Vodič si môže vyberať medzi režimami Tour, Sport, Track a Snow. Riadenie používa elektromechanický posilňovač ZF, pričom medzi krajnými polohami napočítate iba 2,37 otáčok. Štandardom sú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozmere 265/35 vpredu a 295/35 vzadu.

Za pozornosť určite stojí aj o 25 percent tuhšia karoséria, rovnako ako štandardne dodávaná karbónová kapota (za príplatok môžete mať karbónový aj predný nárazník, zadný difúzor a spojler) a športové sedačky Recaro v interiéri.

Nový Cadillac CTS-V sa ukáže na nadchádzajúcom autosalóne v Detroite.

ctsv_01.jpgctsv_02.jpgctsv_03.jpgctsv_04.jpgctsv_05.jpgctsv_06.jpgctsv_07.jpgctsv_08.jpgctsv_09.jpgctsv_10.jpgctsv_11.jpgctsv_12.jpgctsv_13.jpgctsv_14.jpgctsv_15.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY