vytisknout velikost písma Cadillac predstavuje nové CTS-V. Je najvýkonnejším modelom v histórii značky

Cadillac predstavuje nové CTS-V. Je najvýkonnejším modelom v histórii značky

Cadillac predstavil novú generáciu modelu CTS-V a hneď od prvých riadkov tlačovej správy je jasné, že ide o veľmi špeciálny model. Pod kapotou má totiž preplňovaný osemvalec produkujúci výkon 477 kW (640 k) a krútiaci moment 855 Nm. Áno, jedná sa o najvýkonnejší model, aký za svojich 112 rokov pôsobenia automobilka Cadillac vyrobila.

Základom nového CTS-V je preplňovaný osemvalec, ktorý dostal systém priameho vstrekovania paliva, možnosť deaktivovať polovicu valcov, ale aj menší kompresor schopný vyšších otáčok ako tomu bolo predtým. Výkonového maxima dosahuje osemvalec pri 6400 ot./min, vrchol krútiaceho momentu je dostupný pri 3600 ot./min a maximálne možné otáčky činí 6600 ot./min.

Motor spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou vybavenou samozrejme manuálnym radením páčkami pod volantom. Zrýchlenie z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, maximálna rýchlosť dosahuje na 322 km/h.

Podvozok pracuje s tlmičmi Magnetic Ride Control tretej generácie, rázvor zostal zhodný so štandardnými verziami, no rozchod kolies narástol na oboch nápravách. Iné sú pružiny, stabilizátory sú väčšie. Zadná náprava pracuje so samosvorným diferenciálom, brzdy potom dodalo Brembo. Vpredu majú priemer 390 mm, vzadu 365 mm.

Vodič si môže vyberať medzi režimami Tour, Sport, Track a Snow. Riadenie používa elektromechanický posilňovač ZF, pričom medzi krajnými polohami napočítate iba 2,37 otáčok. Štandardom sú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozmere 265/35 vpredu a 295/35 vzadu.

Za pozornosť určite stojí aj o 25 percent tuhšia karoséria, rovnako ako štandardne dodávaná karbónová kapota (za príplatok môžete mať karbónový aj predný nárazník, zadný difúzor a spojler) a športové sedačky Recaro v interiéri.

Nový Cadillac CTS-V sa ukáže na nadchádzajúcom autosalóne v Detroite.

ctsv_01.jpgctsv_02.jpgctsv_03.jpgctsv_04.jpgctsv_05.jpgctsv_06.jpgctsv_07.jpgctsv_08.jpgctsv_09.jpgctsv_10.jpgctsv_11.jpgctsv_12.jpgctsv_13.jpgctsv_14.jpgctsv_15.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY