vytisknout velikost písma Cadillac predstavuje nové CTS-V. Je najvýkonnejším modelom v histórii značky

Cadillac predstavuje nové CTS-V. Je najvýkonnejším modelom v histórii značky

Cadillac predstavil novú generáciu modelu CTS-V a hneď od prvých riadkov tlačovej správy je jasné, že ide o veľmi špeciálny model. Pod kapotou má totiž preplňovaný osemvalec produkujúci výkon 477 kW (640 k) a krútiaci moment 855 Nm. Áno, jedná sa o najvýkonnejší model, aký za svojich 112 rokov pôsobenia automobilka Cadillac vyrobila.

Základom nového CTS-V je preplňovaný osemvalec, ktorý dostal systém priameho vstrekovania paliva, možnosť deaktivovať polovicu valcov, ale aj menší kompresor schopný vyšších otáčok ako tomu bolo predtým. Výkonového maxima dosahuje osemvalec pri 6400 ot./min, vrchol krútiaceho momentu je dostupný pri 3600 ot./min a maximálne možné otáčky činí 6600 ot./min.

Motor spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou vybavenou samozrejme manuálnym radením páčkami pod volantom. Zrýchlenie z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, maximálna rýchlosť dosahuje na 322 km/h.

Podvozok pracuje s tlmičmi Magnetic Ride Control tretej generácie, rázvor zostal zhodný so štandardnými verziami, no rozchod kolies narástol na oboch nápravách. Iné sú pružiny, stabilizátory sú väčšie. Zadná náprava pracuje so samosvorným diferenciálom, brzdy potom dodalo Brembo. Vpredu majú priemer 390 mm, vzadu 365 mm.

Vodič si môže vyberať medzi režimami Tour, Sport, Track a Snow. Riadenie používa elektromechanický posilňovač ZF, pričom medzi krajnými polohami napočítate iba 2,37 otáčok. Štandardom sú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozmere 265/35 vpredu a 295/35 vzadu.

Za pozornosť určite stojí aj o 25 percent tuhšia karoséria, rovnako ako štandardne dodávaná karbónová kapota (za príplatok môžete mať karbónový aj predný nárazník, zadný difúzor a spojler) a športové sedačky Recaro v interiéri.

Nový Cadillac CTS-V sa ukáže na nadchádzajúcom autosalóne v Detroite.

ctsv_01.jpgctsv_02.jpgctsv_03.jpgctsv_04.jpgctsv_05.jpgctsv_06.jpgctsv_07.jpgctsv_08.jpgctsv_09.jpgctsv_10.jpgctsv_11.jpgctsv_12.jpgctsv_13.jpgctsv_14.jpgctsv_15.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY