vytisknout velikost písma Cadillac predstavuje nové CTS-V. Je najvýkonnejším modelom v histórii značky

Cadillac predstavuje nové CTS-V. Je najvýkonnejším modelom v histórii značky

Cadillac predstavil novú generáciu modelu CTS-V a hneď od prvých riadkov tlačovej správy je jasné, že ide o veľmi špeciálny model. Pod kapotou má totiž preplňovaný osemvalec produkujúci výkon 477 kW (640 k) a krútiaci moment 855 Nm. Áno, jedná sa o najvýkonnejší model, aký za svojich 112 rokov pôsobenia automobilka Cadillac vyrobila.

Základom nového CTS-V je preplňovaný osemvalec, ktorý dostal systém priameho vstrekovania paliva, možnosť deaktivovať polovicu valcov, ale aj menší kompresor schopný vyšších otáčok ako tomu bolo predtým. Výkonového maxima dosahuje osemvalec pri 6400 ot./min, vrchol krútiaceho momentu je dostupný pri 3600 ot./min a maximálne možné otáčky činí 6600 ot./min.

Motor spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou vybavenou samozrejme manuálnym radením páčkami pod volantom. Zrýchlenie z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, maximálna rýchlosť dosahuje na 322 km/h.

Podvozok pracuje s tlmičmi Magnetic Ride Control tretej generácie, rázvor zostal zhodný so štandardnými verziami, no rozchod kolies narástol na oboch nápravách. Iné sú pružiny, stabilizátory sú väčšie. Zadná náprava pracuje so samosvorným diferenciálom, brzdy potom dodalo Brembo. Vpredu majú priemer 390 mm, vzadu 365 mm.

Vodič si môže vyberať medzi režimami Tour, Sport, Track a Snow. Riadenie používa elektromechanický posilňovač ZF, pričom medzi krajnými polohami napočítate iba 2,37 otáčok. Štandardom sú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozmere 265/35 vpredu a 295/35 vzadu.

Za pozornosť určite stojí aj o 25 percent tuhšia karoséria, rovnako ako štandardne dodávaná karbónová kapota (za príplatok môžete mať karbónový aj predný nárazník, zadný difúzor a spojler) a športové sedačky Recaro v interiéri.

Nový Cadillac CTS-V sa ukáže na nadchádzajúcom autosalóne v Detroite.

ctsv_01.jpgctsv_02.jpgctsv_03.jpgctsv_04.jpgctsv_05.jpgctsv_06.jpgctsv_07.jpgctsv_08.jpgctsv_09.jpgctsv_10.jpgctsv_11.jpgctsv_12.jpgctsv_13.jpgctsv_14.jpgctsv_15.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY