vytisknout velikost písma Cadillac predstavuje ATS-V.R Race Car. Pretekári dostanú 600 koní

Cadillac predstavuje ATS-V.R Race Car. Pretekári dostanú 600 koní

Cadillac predstaví na autosalóne v Los Angeles model ATS-V Coupe a zároveň aj ATS-V s karosériou sedan. Tým ale novinky tejto automobilky nekončia. Došlo tiež na pretekársky špeciál ATS-VR, ktorý vyrazí na pretekárske okruhy budúci rok. Postavený je podľa predpisov FIA GT3 a stretnúť sa má so súpermi z dielne Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Lamborghini, alebo Porsche.

Model ATS-VR dostal veľa dielov karosérie vyrobených z karbónu a samozrejme tiež nemôže chýbať bezpečnostná klietka. O pohon sa stará dvakrát preplňovaný šesťvalec schopný vyprodukovať až 441 kW (600 k) a 705 Nm. Motor používa turbodúchadlá BorgWarner a spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou XTRAC. Tá je umiestnená pri zadnej náprave.

Rozloženie hmotnosti má vďaka tomu takmer ideálny pomer 49/51% v prospech zadnej nápravy. Jazdci sa budú môcť spoľahnúť na brzdy Brembo s kotúčmi veľkosti 380 mm vpredu a 355 mm vzadu. Poháňaná je samozrejme zadná náprava, kde tiež nájdete samosvorný diferenciál.

ats_race_01.jpgats_race_04.jpgats_race_05.jpgats_race_06.jpgats_race_07.jpgats_race_08.jpgats_race_09.jpgats_race_10.jpgats_race_02.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY