vytisknout velikost písma Cadillac predstavuje ATS-V.R Race Car. Pretekári dostanú 600 koní

Cadillac predstavuje ATS-V.R Race Car. Pretekári dostanú 600 koní

Cadillac predstaví na autosalóne v Los Angeles model ATS-V Coupe a zároveň aj ATS-V s karosériou sedan. Tým ale novinky tejto automobilky nekončia. Došlo tiež na pretekársky špeciál ATS-VR, ktorý vyrazí na pretekárske okruhy budúci rok. Postavený je podľa predpisov FIA GT3 a stretnúť sa má so súpermi z dielne Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Lamborghini, alebo Porsche.

Model ATS-VR dostal veľa dielov karosérie vyrobených z karbónu a samozrejme tiež nemôže chýbať bezpečnostná klietka. O pohon sa stará dvakrát preplňovaný šesťvalec schopný vyprodukovať až 441 kW (600 k) a 705 Nm. Motor používa turbodúchadlá BorgWarner a spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou XTRAC. Tá je umiestnená pri zadnej náprave.

Rozloženie hmotnosti má vďaka tomu takmer ideálny pomer 49/51% v prospech zadnej nápravy. Jazdci sa budú môcť spoľahnúť na brzdy Brembo s kotúčmi veľkosti 380 mm vpredu a 355 mm vzadu. Poháňaná je samozrejme zadná náprava, kde tiež nájdete samosvorný diferenciál.

ats_race_01.jpgats_race_04.jpgats_race_05.jpgats_race_06.jpgats_race_07.jpgats_race_08.jpgats_race_09.jpgats_race_10.jpgats_race_02.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY