vytisknout velikost písma Cadillac odhalil nový crossover XT5, konkurovať chce BMW X4

Cadillac odhalil nový crossover XT5, konkurovať chce BMW X4

Americká automobilka Cadillac zverejnila prvé snímky chystaného crossoveru XT5, ktorý nahradí model SRX. Jedná sa o novú generáciu s novými motormi a zásadne prepracovanou technikou. Verejnosť model XT5 prvýkrát uvidí na autosalóne v Dubaji tento rok v novembri.

cadillac (1).jpgcadillac (2).jpgcadillac (3).jpgCadillac XT5 si požičia dizajnové črty z aktuálnych modelov značky. Pod povrchom je nová platforma s úspornejšími motormi, ale bez dieselu sa mimo USA asi nepresadí

Pod povrchom by mala byť nová platforma C1XX, ktorá umožní väčšiu variabilitu pohonu, takže vedľa základnej predokolky nebude problém postaviť aj štvorkolku a samozrejme aj hybrid. Nový základ má tiež poskytovať vyššiu pevnosť, čo by sa malo pozitívne prejaviť v novom type bariérových testov.

Pod kapotou Cadillacu XT5 uvidíme prepracovaný atmosférický šesťvalec 3,6 litra s výkonom až 250 kW (340 koní) a dvojlitrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 200 kW (272 koní). Základom bude osemstupňová automatická prevodovka.

Zatiaľ ešte nevieme, ako to bude s exportom do Európy, ale ak sa sem model XT5 na začiatku roka 2016 dostane, dá sa očakávať trochu ústretovejšia cenová politika než napríklad v BMW X4, s ktorým by mohol nový Cadillac súperiť. Bez dieselu ho tu ale príliš svetlá budúcnosť rovnako nečaká.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY