vytisknout velikost písma Cadillac Escalade novej generácie ponúkne 420 koní a šesť sedadiel

Jedno z najväčších a najluxusnejších SUV súčasnosti sa dočkalo svojej novej generácie.
Cadillac Escalade novej generácie ponúkne 420 koní a šesť sedadiel
Zoznam kapitol
  1. Cadillac Escalade 2015
  2. Fotogaléria

Model Cadillac Escalade patrí na našich cestách ku skutočným výnimkám a svojimi proporciami v Európe pôsobí ako zjavenie z iného sveta. Jeho súčasná generácia sa predáva od roku 2009 a tá následnícka bola predstavená práve teraz. Vozidlo bude v USA namierené do modelového roku 2015 (teda prakticky európskeho 2014). Ako prvý bol uvoľnený snímok palubnej dosky, ktorý sme vám priniesli už na začiatku tohto mesiaca.

Cadillac Escalade 2014 (18).jpgCadillac Escalade 2014 (17).jpgCadillac Escalade 2014 (19).jpg
Cadillac Escalade 2014 (7).jpgCadillac Escalade 2014 (4).jpgCadillac Escalade 2014 (10).jpg
Cadillac Escalade 2015

Nový Escalade sa začne vyrábať na jar budúceho roka a na prvý pohľad si na ňom všimneme výrazne rezané provy. Zvislá orientácia predných svetiel (avšak v tomto prípade aj tých zadných) odkazuje na menšie modely Cadillac CTS a Cadillac ATS. Za pozornosť stojí, že predné svetlomety sú zostavené výhradne zo zdrojov LED. Tiež nový Escalade je ohromným vozidlom, kolesá môžu mať ráfiky s priemerom 20 až 22 palcov.

Kým hranatá, prísne účelová silueta karosérie zostala prakticky zachovaná, interiér bol kompletne prestavaný. Pôsobí elegantnejším dojmom a vyniká jasnejšími líniami aj širšou ponukou komfortných a bezpečnostných prvkov. Spomeňme aspoň digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca, zábavný systém CUE alebo dekoračné lišty z pravého dreva. Značná pozornosť konštruktérov bola venovaná odhlučneniu interiéru, pribudli izolačné vrstvy a dvere majú trojité tesnenie.

Cadillac Escalade 2014 (8).jpgCadillac Escalade 2014 (12).jpgCadillac Escalade 2014 (20).jpg
Komfortný, priestranný a variabilný interiér

Cadillac Escalade ponúka komfortné sedenie šiestich až siedmich cestujúcim v troch radoch. Prvé dve sú vyhrievané, tá predná aj odvetrávaná, a lavicu v treťom rade možno sklápať do roviny s podlahou batožinového priestoru. Pribudla prakticky kompletná artiléria bezpečnostných asistenčných sústav od stráženia mŕtvych uhlov zrkadiel a nechceného opustenia jazdného pruhu cez adaptívny tempomat až po samočinné brzdenie pred prekážkou.

Cadillac Escalade 2014 (1).jpgCadillac Escalade 2014 (14).jpgCadillac Escalade 2014 (11).jpg

O pohon novinky sa postará výhradne zážihový osemvalec EcoTec3 s valcami do V, objemom 6,2 l, výkonom 420 koní (309 kW) a krútiacim momentom 623 Nm, na ktorý nadväzuje šesťstupňová automatická prevodovka. Podvozok má byť v porovnaní s predchodcom tuhší, zadný diferenciál má samočinnú uzávierku, tlmiče premennú charakteristiku Magnetic Ride Control a o stabilitu za všetkých podmienok sa stará najnovšia generácia sústavy StabiliTrak. Štandardne budú poháňané kolesá zadnej nápravy, "štvorkolka" sa má ponúkať na želanie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY