vytisknout velikost písma Cadillac Escalade novej generácie ponúkne 420 koní a šesť sedadiel

Jedno z najväčších a najluxusnejších SUV súčasnosti sa dočkalo svojej novej generácie.
Cadillac Escalade novej generácie ponúkne 420 koní a šesť sedadiel
Zoznam kapitol
  1. Cadillac Escalade 2015
  2. Fotogaléria

Model Cadillac Escalade patrí na našich cestách ku skutočným výnimkám a svojimi proporciami v Európe pôsobí ako zjavenie z iného sveta. Jeho súčasná generácia sa predáva od roku 2009 a tá následnícka bola predstavená práve teraz. Vozidlo bude v USA namierené do modelového roku 2015 (teda prakticky európskeho 2014). Ako prvý bol uvoľnený snímok palubnej dosky, ktorý sme vám priniesli už na začiatku tohto mesiaca.

Cadillac Escalade 2014 (18).jpgCadillac Escalade 2014 (17).jpgCadillac Escalade 2014 (19).jpg
Cadillac Escalade 2014 (7).jpgCadillac Escalade 2014 (4).jpgCadillac Escalade 2014 (10).jpg
Cadillac Escalade 2015

Nový Escalade sa začne vyrábať na jar budúceho roka a na prvý pohľad si na ňom všimneme výrazne rezané provy. Zvislá orientácia predných svetiel (avšak v tomto prípade aj tých zadných) odkazuje na menšie modely Cadillac CTS a Cadillac ATS. Za pozornosť stojí, že predné svetlomety sú zostavené výhradne zo zdrojov LED. Tiež nový Escalade je ohromným vozidlom, kolesá môžu mať ráfiky s priemerom 20 až 22 palcov.

Kým hranatá, prísne účelová silueta karosérie zostala prakticky zachovaná, interiér bol kompletne prestavaný. Pôsobí elegantnejším dojmom a vyniká jasnejšími líniami aj širšou ponukou komfortných a bezpečnostných prvkov. Spomeňme aspoň digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca, zábavný systém CUE alebo dekoračné lišty z pravého dreva. Značná pozornosť konštruktérov bola venovaná odhlučneniu interiéru, pribudli izolačné vrstvy a dvere majú trojité tesnenie.

Cadillac Escalade 2014 (8).jpgCadillac Escalade 2014 (12).jpgCadillac Escalade 2014 (20).jpg
Komfortný, priestranný a variabilný interiér

Cadillac Escalade ponúka komfortné sedenie šiestich až siedmich cestujúcim v troch radoch. Prvé dve sú vyhrievané, tá predná aj odvetrávaná, a lavicu v treťom rade možno sklápať do roviny s podlahou batožinového priestoru. Pribudla prakticky kompletná artiléria bezpečnostných asistenčných sústav od stráženia mŕtvych uhlov zrkadiel a nechceného opustenia jazdného pruhu cez adaptívny tempomat až po samočinné brzdenie pred prekážkou.

Cadillac Escalade 2014 (1).jpgCadillac Escalade 2014 (14).jpgCadillac Escalade 2014 (11).jpg

O pohon novinky sa postará výhradne zážihový osemvalec EcoTec3 s valcami do V, objemom 6,2 l, výkonom 420 koní (309 kW) a krútiacim momentom 623 Nm, na ktorý nadväzuje šesťstupňová automatická prevodovka. Podvozok má byť v porovnaní s predchodcom tuhší, zadný diferenciál má samočinnú uzávierku, tlmiče premennú charakteristiku Magnetic Ride Control a o stabilitu za všetkých podmienok sa stará najnovšia generácia sústavy StabiliTrak. Štandardne budú poháňané kolesá zadnej nápravy, "štvorkolka" sa má ponúkať na želanie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY