vytisknout velikost písma Cadillac Escalade novej generácie ponúkne 420 koní a šesť sedadiel

Jedno z najväčších a najluxusnejších SUV súčasnosti sa dočkalo svojej novej generácie.
Cadillac Escalade novej generácie ponúkne 420 koní a šesť sedadiel
Zoznam kapitol
  1. Cadillac Escalade 2015
  2. Fotogaléria

Model Cadillac Escalade patrí na našich cestách ku skutočným výnimkám a svojimi proporciami v Európe pôsobí ako zjavenie z iného sveta. Jeho súčasná generácia sa predáva od roku 2009 a tá následnícka bola predstavená práve teraz. Vozidlo bude v USA namierené do modelového roku 2015 (teda prakticky európskeho 2014). Ako prvý bol uvoľnený snímok palubnej dosky, ktorý sme vám priniesli už na začiatku tohto mesiaca.

Cadillac Escalade 2014 (18).jpgCadillac Escalade 2014 (17).jpgCadillac Escalade 2014 (19).jpg
Cadillac Escalade 2014 (7).jpgCadillac Escalade 2014 (4).jpgCadillac Escalade 2014 (10).jpg
Cadillac Escalade 2015

Nový Escalade sa začne vyrábať na jar budúceho roka a na prvý pohľad si na ňom všimneme výrazne rezané provy. Zvislá orientácia predných svetiel (avšak v tomto prípade aj tých zadných) odkazuje na menšie modely Cadillac CTS a Cadillac ATS. Za pozornosť stojí, že predné svetlomety sú zostavené výhradne zo zdrojov LED. Tiež nový Escalade je ohromným vozidlom, kolesá môžu mať ráfiky s priemerom 20 až 22 palcov.

Kým hranatá, prísne účelová silueta karosérie zostala prakticky zachovaná, interiér bol kompletne prestavaný. Pôsobí elegantnejším dojmom a vyniká jasnejšími líniami aj širšou ponukou komfortných a bezpečnostných prvkov. Spomeňme aspoň digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca, zábavný systém CUE alebo dekoračné lišty z pravého dreva. Značná pozornosť konštruktérov bola venovaná odhlučneniu interiéru, pribudli izolačné vrstvy a dvere majú trojité tesnenie.

Cadillac Escalade 2014 (8).jpgCadillac Escalade 2014 (12).jpgCadillac Escalade 2014 (20).jpg
Komfortný, priestranný a variabilný interiér

Cadillac Escalade ponúka komfortné sedenie šiestich až siedmich cestujúcim v troch radoch. Prvé dve sú vyhrievané, tá predná aj odvetrávaná, a lavicu v treťom rade možno sklápať do roviny s podlahou batožinového priestoru. Pribudla prakticky kompletná artiléria bezpečnostných asistenčných sústav od stráženia mŕtvych uhlov zrkadiel a nechceného opustenia jazdného pruhu cez adaptívny tempomat až po samočinné brzdenie pred prekážkou.

Cadillac Escalade 2014 (1).jpgCadillac Escalade 2014 (14).jpgCadillac Escalade 2014 (11).jpg

O pohon novinky sa postará výhradne zážihový osemvalec EcoTec3 s valcami do V, objemom 6,2 l, výkonom 420 koní (309 kW) a krútiacim momentom 623 Nm, na ktorý nadväzuje šesťstupňová automatická prevodovka. Podvozok má byť v porovnaní s predchodcom tuhší, zadný diferenciál má samočinnú uzávierku, tlmiče premennú charakteristiku Magnetic Ride Control a o stabilitu za všetkých podmienok sa stará najnovšia generácia sústavy StabiliTrak. Štandardne budú poháňané kolesá zadnej nápravy, "štvorkolka" sa má ponúkať na želanie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY