vytisknout velikost písma Cadillac ELR: technické detaily zverejnené, kupé vytiahne 170km/h

Tento rok sa v Detroite predstavilo sériové prevedenie nového kupé Cadillac ELR. Zdieľať bude pohonnú sústavu s u nás známym Opelom Ampera.
Cadillac ELR: technické detaily zverejnené, kupé vytiahne 170km/h

Celkom v tichosti a zatiaľ bez väčšej kampane uvádza GM dôležité technické podrobnosti k svojmu kupé ELR. Dvojdverový model Cadillac ELR sa začne predávať už s príchodom januára roku 2014 a po technickej stránke vychádza z dvojčiat Chevrolet Volt/Opel Ampera. Preto ide skôr o elektromobil, ktorého spaľovací motor pracuje predovšetkým (ale nie výhradne) ako generátor elektrickej energie, čomu sme sa podrobne venovali už skôr.

Cena základného modelu Cadillac ELR bola stanovená na 75 995 dolárov. Na zážihový štvorvalec 1,4 l nadväzuje elektromotor s výkonom 220 koní (162 kW) a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm, ktorý je napájaný z li-iónových akumulátorov 16,5 kWh. Z 0 na 96 km/h zrýchli Cadillac ELR za 8,8 s v čisto elektrickom režime a za 7,8 s v súčinnosti so spaľovacím motorom. Najvyššia rýchlosť má činiť 170 km/h.

Cadillac ELR vykony 2.jpgCadillac ELR vykony 6.jpgCadillac ELR vykony 3.jpgCadillac ELR vykony 4.jpgCadillac ELR vykony 5.jpgCadillac ELR vykony 7.jpg
Cadillac ELR je ďalším progresívnym krokom špičkové značky koncernu GM

Na elektrickú energiu z plne nabitej batérie nový Cadillac ELR najazdí približne 60 km, celkový jazdný dosah vozidla má činiť 555 km. Z bežnej americkej siete (120V) možno akumulátory skrz prenosný adaptér plne dobiť za 12,5 až 18 hodín, zo siete 240V vám nabíjanie zaberie nejakých päť hodín.

A teraz ku kúzleniu s hodnotami priemernej spotreby paliva. Nový Cadillac ELR má v konvenčnom kombinovanom režime dosiahnuť priemernú spotrebu 7,1 l/100 km, v režime MPGe pre elektromobily potom má spotreba činiť 2,9 l/100 km.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY