vytisknout velikost písma Cadillac ELR: technické detaily zverejnené, kupé vytiahne 170km/h

Tento rok sa v Detroite predstavilo sériové prevedenie nového kupé Cadillac ELR. Zdieľať bude pohonnú sústavu s u nás známym Opelom Ampera.
Cadillac ELR: technické detaily zverejnené, kupé vytiahne 170km/h

Celkom v tichosti a zatiaľ bez väčšej kampane uvádza GM dôležité technické podrobnosti k svojmu kupé ELR. Dvojdverový model Cadillac ELR sa začne predávať už s príchodom januára roku 2014 a po technickej stránke vychádza z dvojčiat Chevrolet Volt/Opel Ampera. Preto ide skôr o elektromobil, ktorého spaľovací motor pracuje predovšetkým (ale nie výhradne) ako generátor elektrickej energie, čomu sme sa podrobne venovali už skôr.

Cena základného modelu Cadillac ELR bola stanovená na 75 995 dolárov. Na zážihový štvorvalec 1,4 l nadväzuje elektromotor s výkonom 220 koní (162 kW) a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm, ktorý je napájaný z li-iónových akumulátorov 16,5 kWh. Z 0 na 96 km/h zrýchli Cadillac ELR za 8,8 s v čisto elektrickom režime a za 7,8 s v súčinnosti so spaľovacím motorom. Najvyššia rýchlosť má činiť 170 km/h.

Cadillac ELR vykony 2.jpgCadillac ELR vykony 6.jpgCadillac ELR vykony 3.jpgCadillac ELR vykony 4.jpgCadillac ELR vykony 5.jpgCadillac ELR vykony 7.jpg
Cadillac ELR je ďalším progresívnym krokom špičkové značky koncernu GM

Na elektrickú energiu z plne nabitej batérie nový Cadillac ELR najazdí približne 60 km, celkový jazdný dosah vozidla má činiť 555 km. Z bežnej americkej siete (120V) možno akumulátory skrz prenosný adaptér plne dobiť za 12,5 až 18 hodín, zo siete 240V vám nabíjanie zaberie nejakých päť hodín.

A teraz ku kúzleniu s hodnotami priemernej spotreby paliva. Nový Cadillac ELR má v konvenčnom kombinovanom režime dosiahnuť priemernú spotrebu 7,1 l/100 km, v režime MPGe pre elektromobily potom má spotreba činiť 2,9 l/100 km.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY