vytisknout velikost písma Cadillac ELR: technické detaily zverejnené, kupé vytiahne 170km/h

Tento rok sa v Detroite predstavilo sériové prevedenie nového kupé Cadillac ELR. Zdieľať bude pohonnú sústavu s u nás známym Opelom Ampera.
Cadillac ELR: technické detaily zverejnené, kupé vytiahne 170km/h

Celkom v tichosti a zatiaľ bez väčšej kampane uvádza GM dôležité technické podrobnosti k svojmu kupé ELR. Dvojdverový model Cadillac ELR sa začne predávať už s príchodom januára roku 2014 a po technickej stránke vychádza z dvojčiat Chevrolet Volt/Opel Ampera. Preto ide skôr o elektromobil, ktorého spaľovací motor pracuje predovšetkým (ale nie výhradne) ako generátor elektrickej energie, čomu sme sa podrobne venovali už skôr.

Cena základného modelu Cadillac ELR bola stanovená na 75 995 dolárov. Na zážihový štvorvalec 1,4 l nadväzuje elektromotor s výkonom 220 koní (162 kW) a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm, ktorý je napájaný z li-iónových akumulátorov 16,5 kWh. Z 0 na 96 km/h zrýchli Cadillac ELR za 8,8 s v čisto elektrickom režime a za 7,8 s v súčinnosti so spaľovacím motorom. Najvyššia rýchlosť má činiť 170 km/h.

Cadillac ELR vykony 2.jpgCadillac ELR vykony 6.jpgCadillac ELR vykony 3.jpgCadillac ELR vykony 4.jpgCadillac ELR vykony 5.jpgCadillac ELR vykony 7.jpg
Cadillac ELR je ďalším progresívnym krokom špičkové značky koncernu GM

Na elektrickú energiu z plne nabitej batérie nový Cadillac ELR najazdí približne 60 km, celkový jazdný dosah vozidla má činiť 555 km. Z bežnej americkej siete (120V) možno akumulátory skrz prenosný adaptér plne dobiť za 12,5 až 18 hodín, zo siete 240V vám nabíjanie zaberie nejakých päť hodín.

A teraz ku kúzleniu s hodnotami priemernej spotreby paliva. Nový Cadillac ELR má v konvenčnom kombinovanom režime dosiahnuť priemernú spotrebu 7,1 l/100 km, v režime MPGe pre elektromobily potom má spotreba činiť 2,9 l/100 km.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY