vytisknout velikost písma Cadillac ELR: technické detaily zverejnené, kupé vytiahne 170km/h

Tento rok sa v Detroite predstavilo sériové prevedenie nového kupé Cadillac ELR. Zdieľať bude pohonnú sústavu s u nás známym Opelom Ampera.
Cadillac ELR: technické detaily zverejnené, kupé vytiahne 170km/h

Celkom v tichosti a zatiaľ bez väčšej kampane uvádza GM dôležité technické podrobnosti k svojmu kupé ELR. Dvojdverový model Cadillac ELR sa začne predávať už s príchodom januára roku 2014 a po technickej stránke vychádza z dvojčiat Chevrolet Volt/Opel Ampera. Preto ide skôr o elektromobil, ktorého spaľovací motor pracuje predovšetkým (ale nie výhradne) ako generátor elektrickej energie, čomu sme sa podrobne venovali už skôr.

Cena základného modelu Cadillac ELR bola stanovená na 75 995 dolárov. Na zážihový štvorvalec 1,4 l nadväzuje elektromotor s výkonom 220 koní (162 kW) a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm, ktorý je napájaný z li-iónových akumulátorov 16,5 kWh. Z 0 na 96 km/h zrýchli Cadillac ELR za 8,8 s v čisto elektrickom režime a za 7,8 s v súčinnosti so spaľovacím motorom. Najvyššia rýchlosť má činiť 170 km/h.

Cadillac ELR vykony 2.jpgCadillac ELR vykony 6.jpgCadillac ELR vykony 3.jpgCadillac ELR vykony 4.jpgCadillac ELR vykony 5.jpgCadillac ELR vykony 7.jpg
Cadillac ELR je ďalším progresívnym krokom špičkové značky koncernu GM

Na elektrickú energiu z plne nabitej batérie nový Cadillac ELR najazdí približne 60 km, celkový jazdný dosah vozidla má činiť 555 km. Z bežnej americkej siete (120V) možno akumulátory skrz prenosný adaptér plne dobiť za 12,5 až 18 hodín, zo siete 240V vám nabíjanie zaberie nejakých päť hodín.

A teraz ku kúzleniu s hodnotami priemernej spotreby paliva. Nový Cadillac ELR má v konvenčnom kombinovanom režime dosiahnuť priemernú spotrebu 7,1 l/100 km, v režime MPGe pre elektromobily potom má spotreba činiť 2,9 l/100 km.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY