vytisknout velikost písma Cadillac Elmiraj: 500 koní pre päťmetrové kupé

Cadillac Elmiraj: 500 koní pre päťmetrové kupé

Z celého radu viac či menej zaujímavých konceptov, ktoré boli k videniu na autosalóne vo Frankfurte, nesmieme nespomenúť Cadillac Elmiraj. Toto obrie kupé naznačuje smer, ktorým sa bude Cadillac ďalej uberať a zároveň predstavuje akúsi druhú kapitolu po nemenej zaujímavej štúdii Ciel Concept. Ako sme ale písali už skôr, Elmiraj údajne nepredstavuje priamo budúci model.

Štvormiestne kupé meria na dĺžku 5207 mm, široké je 1930 mm a vysoké 1397 mm. Rázvor náprav automobilka priamo neuvádza, ale sľubuje priestranný interiér okrem iného práve vďaka veľkému rázvoru. Interiér je koncipovaný ako 2 +2 a ponúkne maximálne luxusné materiály. Niektoré časti dostali titánový dekor (naviac podsvietený), ten dopĺňa ťavia koža a brazílsky palisander, ktorý sa bežne používa na výrobu hudobných nástrojov.

Pre jednoduchší nástup možno predné sedadlá posunúť dopredu o 254 mm a tie zadné o 101 mm. Myšlienka je taká, že sa obe sedadlá posunú vpred, zadný cestujúci pohodlne nastúpi a následne odíde dozadu, aby mohol nastúpiť vodič.

O pohon sa stará dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 4,5 litra. Jeho maximálny výkon je 500 koní a krútiaci moment končí na hodnote 678 Nm. Presnejšie špecifikácie k dispozícii nie sú, päť stoviek koní ale dostalo na starosť 1800 kg, čo je porcia, s ktorou si bez problémov poradí. Poháňaná je samozrejme zadná náprava.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY