vytisknout velikost písma Cadillac Elmiraj: 500 koní pre päťmetrové kupé

Cadillac Elmiraj: 500 koní pre päťmetrové kupé

Z celého radu viac či menej zaujímavých konceptov, ktoré boli k videniu na autosalóne vo Frankfurte, nesmieme nespomenúť Cadillac Elmiraj. Toto obrie kupé naznačuje smer, ktorým sa bude Cadillac ďalej uberať a zároveň predstavuje akúsi druhú kapitolu po nemenej zaujímavej štúdii Ciel Concept. Ako sme ale písali už skôr, Elmiraj údajne nepredstavuje priamo budúci model.

Štvormiestne kupé meria na dĺžku 5207 mm, široké je 1930 mm a vysoké 1397 mm. Rázvor náprav automobilka priamo neuvádza, ale sľubuje priestranný interiér okrem iného práve vďaka veľkému rázvoru. Interiér je koncipovaný ako 2 +2 a ponúkne maximálne luxusné materiály. Niektoré časti dostali titánový dekor (naviac podsvietený), ten dopĺňa ťavia koža a brazílsky palisander, ktorý sa bežne používa na výrobu hudobných nástrojov.

Pre jednoduchší nástup možno predné sedadlá posunúť dopredu o 254 mm a tie zadné o 101 mm. Myšlienka je taká, že sa obe sedadlá posunú vpred, zadný cestujúci pohodlne nastúpi a následne odíde dozadu, aby mohol nastúpiť vodič.

O pohon sa stará dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 4,5 litra. Jeho maximálny výkon je 500 koní a krútiaci moment končí na hodnote 678 Nm. Presnejšie špecifikácie k dispozícii nie sú, päť stoviek koní ale dostalo na starosť 1800 kg, čo je porcia, s ktorou si bez problémov poradí. Poháňaná je samozrejme zadná náprava.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY