vytisknout velikost písma Cadillac Elmiraj: 500 koní pre päťmetrové kupé

Cadillac Elmiraj: 500 koní pre päťmetrové kupé

Z celého radu viac či menej zaujímavých konceptov, ktoré boli k videniu na autosalóne vo Frankfurte, nesmieme nespomenúť Cadillac Elmiraj. Toto obrie kupé naznačuje smer, ktorým sa bude Cadillac ďalej uberať a zároveň predstavuje akúsi druhú kapitolu po nemenej zaujímavej štúdii Ciel Concept. Ako sme ale písali už skôr, Elmiraj údajne nepredstavuje priamo budúci model.

Štvormiestne kupé meria na dĺžku 5207 mm, široké je 1930 mm a vysoké 1397 mm. Rázvor náprav automobilka priamo neuvádza, ale sľubuje priestranný interiér okrem iného práve vďaka veľkému rázvoru. Interiér je koncipovaný ako 2 +2 a ponúkne maximálne luxusné materiály. Niektoré časti dostali titánový dekor (naviac podsvietený), ten dopĺňa ťavia koža a brazílsky palisander, ktorý sa bežne používa na výrobu hudobných nástrojov.

Pre jednoduchší nástup možno predné sedadlá posunúť dopredu o 254 mm a tie zadné o 101 mm. Myšlienka je taká, že sa obe sedadlá posunú vpred, zadný cestujúci pohodlne nastúpi a následne odíde dozadu, aby mohol nastúpiť vodič.

O pohon sa stará dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 4,5 litra. Jeho maximálny výkon je 500 koní a krútiaci moment končí na hodnote 678 Nm. Presnejšie špecifikácie k dispozícii nie sú, päť stoviek koní ale dostalo na starosť 1800 kg, čo je porcia, s ktorou si bez problémov poradí. Poháňaná je samozrejme zadná náprava.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY