vytisknout velikost písma Cadillac CTS-V dostane pekných tisíc koní. 400 km/h bude v ohrození

Cadillac CTS-V dostane pekných tisíc koní. 400 km/h bude v ohrození

Cadillac CTS-V je neuveriteľne rýchly sedan. Aby aj nie, o pohon sa stará kompresorom preplňovaný osemvalec naladený na 477 kW (649 k). Lenže v Hennessey sú toho názoru, že by si tento voz zaslúžil ešte viac. A tak sa dali do práce. Výsledok by mal mať tisíc koní.

Motor bude samozrejme kompletne prepracovaný. Auto dostane nové piesty, nové vačkové hriadele, iný kľukový hriadeľ, vstreky, elektroniku, iný výfuk a predovšetkým prepracovaný systém nasávania. Na miesto pôvodného kompresora sa nasťahujú hneď dve turbodúchadlá. Sčítané a podčiarknuté, toto všetko má vyprodukovať presne 746 kW (1013 k).

Na údaje týkajúce sa dynamiky si musíme ešte počkať, ale sám prezident Hennessey Performance sa nechal počuť, že tento sedan bude schopný atakovať 240 míľ za hodinu. To je v prepočte 386 km/h. Aby takú rýchlosť auto ustálo, dostane logicky aj iný podvozok, aerodynamické úpravy a karbón-keramické brzdy. Dohromady vznikne séria obmedzená na 24 kusov.

Ak sa na vás nedostane, nemusíte hádzať "milióny do žita". Hennessey má ešte v pláne slabšie úpravy, ktoré zdvihnú výkon Cadillacu CTS-V na nejakých 800 koní.

hen_1.jpghen_2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY