vytisknout velikost písma Cadillac CTS-V dostane pekných tisíc koní. 400 km/h bude v ohrození

Cadillac CTS-V dostane pekných tisíc koní. 400 km/h bude v ohrození

Cadillac CTS-V je neuveriteľne rýchly sedan. Aby aj nie, o pohon sa stará kompresorom preplňovaný osemvalec naladený na 477 kW (649 k). Lenže v Hennessey sú toho názoru, že by si tento voz zaslúžil ešte viac. A tak sa dali do práce. Výsledok by mal mať tisíc koní.

Motor bude samozrejme kompletne prepracovaný. Auto dostane nové piesty, nové vačkové hriadele, iný kľukový hriadeľ, vstreky, elektroniku, iný výfuk a predovšetkým prepracovaný systém nasávania. Na miesto pôvodného kompresora sa nasťahujú hneď dve turbodúchadlá. Sčítané a podčiarknuté, toto všetko má vyprodukovať presne 746 kW (1013 k).

Na údaje týkajúce sa dynamiky si musíme ešte počkať, ale sám prezident Hennessey Performance sa nechal počuť, že tento sedan bude schopný atakovať 240 míľ za hodinu. To je v prepočte 386 km/h. Aby takú rýchlosť auto ustálo, dostane logicky aj iný podvozok, aerodynamické úpravy a karbón-keramické brzdy. Dohromady vznikne séria obmedzená na 24 kusov.

Ak sa na vás nedostane, nemusíte hádzať "milióny do žita". Hennessey má ešte v pláne slabšie úpravy, ktoré zdvihnú výkon Cadillacu CTS-V na nejakých 800 koní.

hen_1.jpghen_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY