vytisknout velikost písma Cadillac CTS-V dostane pekných tisíc koní. 400 km/h bude v ohrození

Cadillac CTS-V dostane pekných tisíc koní. 400 km/h bude v ohrození

Cadillac CTS-V je neuveriteľne rýchly sedan. Aby aj nie, o pohon sa stará kompresorom preplňovaný osemvalec naladený na 477 kW (649 k). Lenže v Hennessey sú toho názoru, že by si tento voz zaslúžil ešte viac. A tak sa dali do práce. Výsledok by mal mať tisíc koní.

Motor bude samozrejme kompletne prepracovaný. Auto dostane nové piesty, nové vačkové hriadele, iný kľukový hriadeľ, vstreky, elektroniku, iný výfuk a predovšetkým prepracovaný systém nasávania. Na miesto pôvodného kompresora sa nasťahujú hneď dve turbodúchadlá. Sčítané a podčiarknuté, toto všetko má vyprodukovať presne 746 kW (1013 k).

Na údaje týkajúce sa dynamiky si musíme ešte počkať, ale sám prezident Hennessey Performance sa nechal počuť, že tento sedan bude schopný atakovať 240 míľ za hodinu. To je v prepočte 386 km/h. Aby takú rýchlosť auto ustálo, dostane logicky aj iný podvozok, aerodynamické úpravy a karbón-keramické brzdy. Dohromady vznikne séria obmedzená na 24 kusov.

Ak sa na vás nedostane, nemusíte hádzať "milióny do žita". Hennessey má ešte v pláne slabšie úpravy, ktoré zdvihnú výkon Cadillacu CTS-V na nejakých 800 koní.

hen_1.jpghen_2.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY