vytisknout velikost písma Cadillac CTS-V dostane pekných tisíc koní. 400 km/h bude v ohrození

Cadillac CTS-V dostane pekných tisíc koní. 400 km/h bude v ohrození

Cadillac CTS-V je neuveriteľne rýchly sedan. Aby aj nie, o pohon sa stará kompresorom preplňovaný osemvalec naladený na 477 kW (649 k). Lenže v Hennessey sú toho názoru, že by si tento voz zaslúžil ešte viac. A tak sa dali do práce. Výsledok by mal mať tisíc koní.

Motor bude samozrejme kompletne prepracovaný. Auto dostane nové piesty, nové vačkové hriadele, iný kľukový hriadeľ, vstreky, elektroniku, iný výfuk a predovšetkým prepracovaný systém nasávania. Na miesto pôvodného kompresora sa nasťahujú hneď dve turbodúchadlá. Sčítané a podčiarknuté, toto všetko má vyprodukovať presne 746 kW (1013 k).

Na údaje týkajúce sa dynamiky si musíme ešte počkať, ale sám prezident Hennessey Performance sa nechal počuť, že tento sedan bude schopný atakovať 240 míľ za hodinu. To je v prepočte 386 km/h. Aby takú rýchlosť auto ustálo, dostane logicky aj iný podvozok, aerodynamické úpravy a karbón-keramické brzdy. Dohromady vznikne séria obmedzená na 24 kusov.

Ak sa na vás nedostane, nemusíte hádzať "milióny do žita". Hennessey má ešte v pláne slabšie úpravy, ktoré zdvihnú výkon Cadillacu CTS-V na nejakých 800 koní.

hen_1.jpghen_2.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY