vytisknout velikost písma Cadillac CTS: nová generácia prichádza, máme 82 nových snímkov

Koncern GM nasadzuje do predaja úplne nový sedan Cadillac CTS. Zaútočiť má priamo proti nemeckej konkurencii v podobe vozidiel BMW 5 a Mercedes-Benz C.
Cadillac CTS: nová generácia prichádza, máme 82 nových snímkov
Zoznam kapitol
  1. Cadillac CTS
  2. Fotogalerie

Ešte vlani v júni Cadillac predstavil posledný facelift radu Cadillac CTS, avšak už vtedy bolo jasné, že úplne nová, v poradí tretia generácia už klope na dvere. Svoju premiéru si nový Cadillac CTS odbil tento rok v marci na autosalóne v New Yorku, avšak až v týchto dňoch sa pomaly dostáva do predaja. Ba čo viac, výrobca k nemu teraz uvoľnil desiatky zaujímavých snímok, ktoré nájdete vo fotogalérii v nasledujúcej kapitole.

Cadillac CTS 2014 (19).jpgCadillac CTS 2014 (2).jpgCadillac CTS 2014 (20).jpg
Cadillac CTS 2014 (36).jpgCadillac CTS 2014 (48).jpgCadillac CTS 2014 (45).jpg
Cadillac CTS: tretia generácie nastupuje

Oproti svojmu predchodcovi novinka vyniká hlavne dlhším a priestrannejším interiérom, nižšou hmotnosťou a progresívnym dizajnom povrchu karosérie i jej interiéru, avšak tiež škálou nových pohonných jednotiek na čele s dvojnásobne preplňovaným motorom GM 3,6 Twin-Turbo. Nový CTS narástol do všetkých smerov, dĺžkou sa priblížil k hranici piatich metrov, pričom rázvor náprav narástol aspoň o 30 mm.

Nielen karoséria, ale aj jej interiér pokračuje v súčasnom štylistickom jazyku značky Cadillac, takže nadväzuje najmä na Cadillac ATS. Výrobca sľubuje špičkovo spracované a kvalitné materiály aj širokú škálu štandardnej a príplatkovej výbavy vrátane zábavného systému s osempalcovým a za príplatok 12,3 palcovým dotykovým monitorom. Štandardom je sedem reproduktorová audiosústava Bose.

Cadillac CTS 2014 (72).jpgCadillac CTS 2014 (73).jpgCadillac CTS 2014 (75).jpgCadillac CTS 2014 (67).jpgCadillac CTS 2014 (71).jpgCadillac CTS 2014 (70).jpg

V ponuke budú spočiatku tri zážihové motory. Základom je dvojlitrový štvorvalec s preplňovaním, výkonom 272 koní (200 kW), šesťstupňovým automatom a pohonom zadných kolies. Atmosféricky plnený šesťvalec 3,6 l ponúkne výkon 321 koní (236 kW) a k dispozícii bude s osemstupňovou prevodovkou a pohonom zadných kolies, alebo šesťstupňovou skriňou a pohonom všetkých kolies.

Cadillac CTS 2014 (29).jpgCadillac CTS 2014 (28).jpgCadillac CTS 2014 (34).jpg
Dva z troch ponúkaných motorov úplne nové, špičkou je šesťvalec 3,6 l Twin-Turbo

Špičkou ponuky pre rad Cadillac CTS je dvojica turbodúchadiel, preplňovaná verzia šesťvalca 3,6 l s výkonom 420 koní (313 kW) a krútiacim momentom 583 Nm. Tá bude k dispozicii len s osemstupňovou prevodovkou a vozidlu zaistí zrýchlenie z 0 na 96 km / h za 4,6 s. Ako bolo povedané vyššie, Cadillac CTS sa ešte len začína predávať vo svojej domovine, kedy sa dostane aj k nám, to je zatiaľ otázkou. Ale nemeckej konkurencii by teda zakúriť mohol...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY