vytisknout velikost písma Cadillac chce prevalcovať nemeckú konkurenciu veľmi silnými motormi

Cadillac chce prevalcovať nemeckú konkurenciu veľmi silnými motormi

Značka Cadillac chce vytvoriť obrannú líniu proti nemeckým súperom novou generáciou veľmi silných a zároveň hospodárnych pohonných jednotiek. Prvý má byť dvoma turbami preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l, ktorý ponúkne výkon cez 400 koní.

2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGW-V6-005.jpg2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGW-V6-007.jpg2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGX-V6-008.jpgCadillac sľubuje aj vyššiu kultivovanosť, spoľahlivosť a nižšiu spotrebu paliva. K tej má prispieť napríklad vypínanie dvoch valcov alebo systém stop-štart

Nová pohonná jednotka je mierne podštvorcová, s vŕtaním 86 mm a zdvihom 85,8 mm. Cadillac si na motore patentoval niekoľko technických riešení, napríklad systém ochladzovania stlačeného vzduchu, ktorý má zlepšiť efektivitu a zrýchliť odozvu na pridanie plynu. Novinkou sú aj špeciálne dúchadlá s titánovými turbínami.

Výkon preplňovaného šesťvalca dosahuje na 298 kW (405 k) v 6500 ot./min. a krútiaci moment na 543 Nm v rozmedzí 2500 až 5000 ot./min. Z nového motora vychádza aj atmosférická jednotka 3,6 l s dlhším zdvihom. Tá má výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 385 Nm.

Celohliníkový motor má tiež ako prvý šesťvalec systém vypínania valcov. Pri čiastočnom zaťažení sa nová jednotka premení v štvorvalec a podľa Cadillacu má len to znížiť spotrebu o 6%. Zosilnené ojnice, kľučka a piesty so špeciálnou povrchovou úpravou majú zase pomôcť nielen k vyššej životnosti, ale tiež zníženie hluku a vibrácií motora.

Cadillac tvrdí, že nové pohonné jednotky sú o 5 dB tichšie oproti motoru 3.0 TFSI v Audi (v prípade motora twin-turbo) a o 4 dB tichšie než šesťvalec 3,7 l v Infiniti (v porovnaní s novým motorom 3,6 l). Nové motory sú štandardne spojené s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou Hydra-Matic 8L45.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY