vytisknout velikost písma Cadillac chce prevalcovať nemeckú konkurenciu veľmi silnými motormi

Cadillac chce prevalcovať nemeckú konkurenciu veľmi silnými motormi

Značka Cadillac chce vytvoriť obrannú líniu proti nemeckým súperom novou generáciou veľmi silných a zároveň hospodárnych pohonných jednotiek. Prvý má byť dvoma turbami preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l, ktorý ponúkne výkon cez 400 koní.

2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGW-V6-005.jpg2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGW-V6-007.jpg2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGX-V6-008.jpgCadillac sľubuje aj vyššiu kultivovanosť, spoľahlivosť a nižšiu spotrebu paliva. K tej má prispieť napríklad vypínanie dvoch valcov alebo systém stop-štart

Nová pohonná jednotka je mierne podštvorcová, s vŕtaním 86 mm a zdvihom 85,8 mm. Cadillac si na motore patentoval niekoľko technických riešení, napríklad systém ochladzovania stlačeného vzduchu, ktorý má zlepšiť efektivitu a zrýchliť odozvu na pridanie plynu. Novinkou sú aj špeciálne dúchadlá s titánovými turbínami.

Výkon preplňovaného šesťvalca dosahuje na 298 kW (405 k) v 6500 ot./min. a krútiaci moment na 543 Nm v rozmedzí 2500 až 5000 ot./min. Z nového motora vychádza aj atmosférická jednotka 3,6 l s dlhším zdvihom. Tá má výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 385 Nm.

Celohliníkový motor má tiež ako prvý šesťvalec systém vypínania valcov. Pri čiastočnom zaťažení sa nová jednotka premení v štvorvalec a podľa Cadillacu má len to znížiť spotrebu o 6%. Zosilnené ojnice, kľučka a piesty so špeciálnou povrchovou úpravou majú zase pomôcť nielen k vyššej životnosti, ale tiež zníženie hluku a vibrácií motora.

Cadillac tvrdí, že nové pohonné jednotky sú o 5 dB tichšie oproti motoru 3.0 TFSI v Audi (v prípade motora twin-turbo) a o 4 dB tichšie než šesťvalec 3,7 l v Infiniti (v porovnaní s novým motorom 3,6 l). Nové motory sú štandardne spojené s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou Hydra-Matic 8L45.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY