vytisknout velikost písma Cadillac chce prevalcovať nemeckú konkurenciu veľmi silnými motormi

Cadillac chce prevalcovať nemeckú konkurenciu veľmi silnými motormi

Značka Cadillac chce vytvoriť obrannú líniu proti nemeckým súperom novou generáciou veľmi silných a zároveň hospodárnych pohonných jednotiek. Prvý má byť dvoma turbami preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l, ktorý ponúkne výkon cez 400 koní.

2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGW-V6-005.jpg2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGW-V6-007.jpg2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGX-V6-008.jpgCadillac sľubuje aj vyššiu kultivovanosť, spoľahlivosť a nižšiu spotrebu paliva. K tej má prispieť napríklad vypínanie dvoch valcov alebo systém stop-štart

Nová pohonná jednotka je mierne podštvorcová, s vŕtaním 86 mm a zdvihom 85,8 mm. Cadillac si na motore patentoval niekoľko technických riešení, napríklad systém ochladzovania stlačeného vzduchu, ktorý má zlepšiť efektivitu a zrýchliť odozvu na pridanie plynu. Novinkou sú aj špeciálne dúchadlá s titánovými turbínami.

Výkon preplňovaného šesťvalca dosahuje na 298 kW (405 k) v 6500 ot./min. a krútiaci moment na 543 Nm v rozmedzí 2500 až 5000 ot./min. Z nového motora vychádza aj atmosférická jednotka 3,6 l s dlhším zdvihom. Tá má výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 385 Nm.

Celohliníkový motor má tiež ako prvý šesťvalec systém vypínania valcov. Pri čiastočnom zaťažení sa nová jednotka premení v štvorvalec a podľa Cadillacu má len to znížiť spotrebu o 6%. Zosilnené ojnice, kľučka a piesty so špeciálnou povrchovou úpravou majú zase pomôcť nielen k vyššej životnosti, ale tiež zníženie hluku a vibrácií motora.

Cadillac tvrdí, že nové pohonné jednotky sú o 5 dB tichšie oproti motoru 3.0 TFSI v Audi (v prípade motora twin-turbo) a o 4 dB tichšie než šesťvalec 3,7 l v Infiniti (v porovnaní s novým motorom 3,6 l). Nové motory sú štandardne spojené s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou Hydra-Matic 8L45.

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Mondeo vs Insignia vs Passat

Nie je to zas tak dávno, kedy sa tieto autá objavovali v testoch noviniek. Dnes sa na ne pozrieme podrobnejšie pri porovnávacom teste jazdeniek. Ktoré z nich je najlepšia kúpa?

6. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY