vytisknout velikost písma Cadillac chce prevalcovať nemeckú konkurenciu veľmi silnými motormi

Cadillac chce prevalcovať nemeckú konkurenciu veľmi silnými motormi

Značka Cadillac chce vytvoriť obrannú líniu proti nemeckým súperom novou generáciou veľmi silných a zároveň hospodárnych pohonných jednotiek. Prvý má byť dvoma turbami preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l, ktorý ponúkne výkon cez 400 koní.

2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGW-V6-005.jpg2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGW-V6-007.jpg2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGX-V6-008.jpgCadillac sľubuje aj vyššiu kultivovanosť, spoľahlivosť a nižšiu spotrebu paliva. K tej má prispieť napríklad vypínanie dvoch valcov alebo systém stop-štart

Nová pohonná jednotka je mierne podštvorcová, s vŕtaním 86 mm a zdvihom 85,8 mm. Cadillac si na motore patentoval niekoľko technických riešení, napríklad systém ochladzovania stlačeného vzduchu, ktorý má zlepšiť efektivitu a zrýchliť odozvu na pridanie plynu. Novinkou sú aj špeciálne dúchadlá s titánovými turbínami.

Výkon preplňovaného šesťvalca dosahuje na 298 kW (405 k) v 6500 ot./min. a krútiaci moment na 543 Nm v rozmedzí 2500 až 5000 ot./min. Z nového motora vychádza aj atmosférická jednotka 3,6 l s dlhším zdvihom. Tá má výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 385 Nm.

Celohliníkový motor má tiež ako prvý šesťvalec systém vypínania valcov. Pri čiastočnom zaťažení sa nová jednotka premení v štvorvalec a podľa Cadillacu má len to znížiť spotrebu o 6%. Zosilnené ojnice, kľučka a piesty so špeciálnou povrchovou úpravou majú zase pomôcť nielen k vyššej životnosti, ale tiež zníženie hluku a vibrácií motora.

Cadillac tvrdí, že nové pohonné jednotky sú o 5 dB tichšie oproti motoru 3.0 TFSI v Audi (v prípade motora twin-turbo) a o 4 dB tichšie než šesťvalec 3,7 l v Infiniti (v porovnaní s novým motorom 3,6 l). Nové motory sú štandardne spojené s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou Hydra-Matic 8L45.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY