vytisknout velikost písma Cadillac chce prevalcovať nemeckú konkurenciu veľmi silnými motormi

Cadillac chce prevalcovať nemeckú konkurenciu veľmi silnými motormi

Značka Cadillac chce vytvoriť obrannú líniu proti nemeckým súperom novou generáciou veľmi silných a zároveň hospodárnych pohonných jednotiek. Prvý má byť dvoma turbami preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l, ktorý ponúkne výkon cez 400 koní.

2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGW-V6-005.jpg2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGW-V6-007.jpg2016-Cadillac-CT6-Powertrain-LGX-V6-008.jpgCadillac sľubuje aj vyššiu kultivovanosť, spoľahlivosť a nižšiu spotrebu paliva. K tej má prispieť napríklad vypínanie dvoch valcov alebo systém stop-štart

Nová pohonná jednotka je mierne podštvorcová, s vŕtaním 86 mm a zdvihom 85,8 mm. Cadillac si na motore patentoval niekoľko technických riešení, napríklad systém ochladzovania stlačeného vzduchu, ktorý má zlepšiť efektivitu a zrýchliť odozvu na pridanie plynu. Novinkou sú aj špeciálne dúchadlá s titánovými turbínami.

Výkon preplňovaného šesťvalca dosahuje na 298 kW (405 k) v 6500 ot./min. a krútiaci moment na 543 Nm v rozmedzí 2500 až 5000 ot./min. Z nového motora vychádza aj atmosférická jednotka 3,6 l s dlhším zdvihom. Tá má výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 385 Nm.

Celohliníkový motor má tiež ako prvý šesťvalec systém vypínania valcov. Pri čiastočnom zaťažení sa nová jednotka premení v štvorvalec a podľa Cadillacu má len to znížiť spotrebu o 6%. Zosilnené ojnice, kľučka a piesty so špeciálnou povrchovou úpravou majú zase pomôcť nielen k vyššej životnosti, ale tiež zníženie hluku a vibrácií motora.

Cadillac tvrdí, že nové pohonné jednotky sú o 5 dB tichšie oproti motoru 3.0 TFSI v Audi (v prípade motora twin-turbo) a o 4 dB tichšie než šesťvalec 3,7 l v Infiniti (v porovnaní s novým motorom 3,6 l). Nové motory sú štandardne spojené s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou Hydra-Matic 8L45.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY