vytisknout velikost písma Cadillac ATS-V oficiálne: 461 koní, 603 Nm a manuál k tomu

Cadillac ATS-V oficiálne: 461 koní, 603 Nm a manuál k tomu
Zoznam kapitol
  1. Cadillac ATS-V
  2. Cadillac ATS-V: Fotogaléria

Ďalšou novinkou z autosalónu v Los Angeles je Cadillac ATS-V, ktorý bol predstavený rovno s karosériou kupé aj sedan. Pod kapotou sa prezentuje dvakrát preplňovaný šesťvalec s výkonom 339 kW (461 k), zrýchlenie na stovku je otázkou zhruba štyroch sekúnd a maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 300 km/h. BMW M3 / M4 dostáva zaujímavého súpera.

Cadillac ATS-V ponúkne o 25% tuhšiu karosériu ako štandardná verzia, samozrejmosťou je širší rozchod kolies vpredu i vzadu, rovnako ako prepracované odpruženie, posledné vydanie systému Magnetic Ride Control a brzdy Brembo s kotúčmi o veľkosti 370 mm vpredu, respektíve 339 mm vzadu.

Tým hlavným je ale samozrejme motor. Jedná sa o dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3564 cm3, ktorý disponuje maximálnym výkonom 339 kW (461 k) pri 5750 ot./min a vrcholom krútiaceho momentu 603 Nm dostupným pri 3500 ot./min. Obmedzovač vás utne na hodnote 6500 ot./min.

Presné čísla o dynamike automobilka v oficiálnej správe nezverejnila. Uspokojiť sa musíme s čiastkovou informáciou o tom, že zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) prebehne za 3,9 s. Maximálna rýchlosť údajne presahuje 298 km/h.

Zákazníci môžu vyberať medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a osemstupňovým automatom, s ktorým sa samozrejme spája tiež systém Launch Control. Poháňaná je (ako inak než) zadná náprava, kde nájdeme ešte elektronicky riadený samosvorný diferenciál. Auto stojí na osemnásťpalcových kolesách s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozmere 255/35 ZR18 vpredu a 275/35 ZR18 vzadu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY