vytisknout velikost písma Cadillac ATS-V oficiálne: 461 koní, 603 Nm a manuál k tomu

Cadillac ATS-V oficiálne: 461 koní, 603 Nm a manuál k tomu
Zoznam kapitol
  1. Cadillac ATS-V
  2. Cadillac ATS-V: Fotogaléria

Ďalšou novinkou z autosalónu v Los Angeles je Cadillac ATS-V, ktorý bol predstavený rovno s karosériou kupé aj sedan. Pod kapotou sa prezentuje dvakrát preplňovaný šesťvalec s výkonom 339 kW (461 k), zrýchlenie na stovku je otázkou zhruba štyroch sekúnd a maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 300 km/h. BMW M3 / M4 dostáva zaujímavého súpera.

Cadillac ATS-V ponúkne o 25% tuhšiu karosériu ako štandardná verzia, samozrejmosťou je širší rozchod kolies vpredu i vzadu, rovnako ako prepracované odpruženie, posledné vydanie systému Magnetic Ride Control a brzdy Brembo s kotúčmi o veľkosti 370 mm vpredu, respektíve 339 mm vzadu.

Tým hlavným je ale samozrejme motor. Jedná sa o dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3564 cm3, ktorý disponuje maximálnym výkonom 339 kW (461 k) pri 5750 ot./min a vrcholom krútiaceho momentu 603 Nm dostupným pri 3500 ot./min. Obmedzovač vás utne na hodnote 6500 ot./min.

Presné čísla o dynamike automobilka v oficiálnej správe nezverejnila. Uspokojiť sa musíme s čiastkovou informáciou o tom, že zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) prebehne za 3,9 s. Maximálna rýchlosť údajne presahuje 298 km/h.

Zákazníci môžu vyberať medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a osemstupňovým automatom, s ktorým sa samozrejme spája tiež systém Launch Control. Poháňaná je (ako inak než) zadná náprava, kde nájdeme ešte elektronicky riadený samosvorný diferenciál. Auto stojí na osemnásťpalcových kolesách s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozmere 255/35 ZR18 vpredu a 275/35 ZR18 vzadu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY