vytisknout velikost písma Cadillac ATS-V oficiálne: 461 koní, 603 Nm a manuál k tomu

Cadillac ATS-V oficiálne: 461 koní, 603 Nm a manuál k tomu
Zoznam kapitol
  1. Cadillac ATS-V
  2. Cadillac ATS-V: Fotogaléria

Ďalšou novinkou z autosalónu v Los Angeles je Cadillac ATS-V, ktorý bol predstavený rovno s karosériou kupé aj sedan. Pod kapotou sa prezentuje dvakrát preplňovaný šesťvalec s výkonom 339 kW (461 k), zrýchlenie na stovku je otázkou zhruba štyroch sekúnd a maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 300 km/h. BMW M3 / M4 dostáva zaujímavého súpera.

Cadillac ATS-V ponúkne o 25% tuhšiu karosériu ako štandardná verzia, samozrejmosťou je širší rozchod kolies vpredu i vzadu, rovnako ako prepracované odpruženie, posledné vydanie systému Magnetic Ride Control a brzdy Brembo s kotúčmi o veľkosti 370 mm vpredu, respektíve 339 mm vzadu.

Tým hlavným je ale samozrejme motor. Jedná sa o dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3564 cm3, ktorý disponuje maximálnym výkonom 339 kW (461 k) pri 5750 ot./min a vrcholom krútiaceho momentu 603 Nm dostupným pri 3500 ot./min. Obmedzovač vás utne na hodnote 6500 ot./min.

Presné čísla o dynamike automobilka v oficiálnej správe nezverejnila. Uspokojiť sa musíme s čiastkovou informáciou o tom, že zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) prebehne za 3,9 s. Maximálna rýchlosť údajne presahuje 298 km/h.

Zákazníci môžu vyberať medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a osemstupňovým automatom, s ktorým sa samozrejme spája tiež systém Launch Control. Poháňaná je (ako inak než) zadná náprava, kde nájdeme ešte elektronicky riadený samosvorný diferenciál. Auto stojí na osemnásťpalcových kolesách s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozmere 255/35 ZR18 vpredu a 275/35 ZR18 vzadu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY