vytisknout velikost písma Cadillac ATS-V oficiálne: 461 koní, 603 Nm a manuál k tomu

Cadillac ATS-V oficiálne: 461 koní, 603 Nm a manuál k tomu
Zoznam kapitol
  1. Cadillac ATS-V
  2. Cadillac ATS-V: Fotogaléria

Ďalšou novinkou z autosalónu v Los Angeles je Cadillac ATS-V, ktorý bol predstavený rovno s karosériou kupé aj sedan. Pod kapotou sa prezentuje dvakrát preplňovaný šesťvalec s výkonom 339 kW (461 k), zrýchlenie na stovku je otázkou zhruba štyroch sekúnd a maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 300 km/h. BMW M3 / M4 dostáva zaujímavého súpera.

Cadillac ATS-V ponúkne o 25% tuhšiu karosériu ako štandardná verzia, samozrejmosťou je širší rozchod kolies vpredu i vzadu, rovnako ako prepracované odpruženie, posledné vydanie systému Magnetic Ride Control a brzdy Brembo s kotúčmi o veľkosti 370 mm vpredu, respektíve 339 mm vzadu.

Tým hlavným je ale samozrejme motor. Jedná sa o dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3564 cm3, ktorý disponuje maximálnym výkonom 339 kW (461 k) pri 5750 ot./min a vrcholom krútiaceho momentu 603 Nm dostupným pri 3500 ot./min. Obmedzovač vás utne na hodnote 6500 ot./min.

Presné čísla o dynamike automobilka v oficiálnej správe nezverejnila. Uspokojiť sa musíme s čiastkovou informáciou o tom, že zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) prebehne za 3,9 s. Maximálna rýchlosť údajne presahuje 298 km/h.

Zákazníci môžu vyberať medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a osemstupňovým automatom, s ktorým sa samozrejme spája tiež systém Launch Control. Poháňaná je (ako inak než) zadná náprava, kde nájdeme ešte elektronicky riadený samosvorný diferenciál. Auto stojí na osemnásťpalcových kolesách s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozmere 255/35 ZR18 vpredu a 275/35 ZR18 vzadu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY