vytisknout velikost písma Cadillac ATS Coupé si brúsi zuby na štvorkové BMW

Cadillac ATS Coupé si brúsi zuby na štvorkové BMW

Nové športovo strihané kupé známej značky malo síce svetovú premiéru už v januári v Detroite, ale pri príležitosti ženevského autosalónu zavítal Cadillac ATS Coupé aj na starý kontinent. Ostatne práve odtiaľto pochádza jeho úhlavný súper, BMW radu 4.

_DSC0983.JPG_DSC0984.JPG_DSC0985.JPG
_DSC0987.JPG_DSC0989.JPG_DSC0990.JPG
V Ženeve Cadillac vystavuje ATS Coupé s motorom 2.0 T

S ním má ostro rezaný "Caddy" spoločnú nielen koncepciu s motorom vpredu a pohonom tých správnych kolies, ale aj rozdelenie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50. Pod kapotou môže mať preplňovaný štvorvalec s výkonom 276 koní, ale viac mu nepochybne pristane motor V6 3,6 l. Jeho 321 koní a 373 Nm už dá elektronickej stabilizácii asi slušne zabrať. Tá je mimochodom vypínateľná v niekoľkých stupňoch a má aj agresívny "okruhový" režim.

Za príplatok vám predajca značky Cadillac ponúkne magnetoreologické tlmiče, ale tiež napríklad pohon všetkých štyroch kolies.

So sedanom CTS má Cadillac ATS Coupé spoločnú prakticky len kapotu. Predná časť, strecha, dvere, blatníky i veko kufra sú iné. Výsledok napriek tomu pôsobí až príliš konzervatívnym dojmom. Ale možno ATS klame telom a na ceste sa predvedie ako poriadny divoch. Veď výrobca sa netají jeho športovými ambíciami...

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY