vytisknout velikost písma Cadillac ATS Coupé si brúsi zuby na štvorkové BMW

Cadillac ATS Coupé si brúsi zuby na štvorkové BMW

Nové športovo strihané kupé známej značky malo síce svetovú premiéru už v januári v Detroite, ale pri príležitosti ženevského autosalónu zavítal Cadillac ATS Coupé aj na starý kontinent. Ostatne práve odtiaľto pochádza jeho úhlavný súper, BMW radu 4.

_DSC0983.JPG_DSC0984.JPG_DSC0985.JPG
_DSC0987.JPG_DSC0989.JPG_DSC0990.JPG
V Ženeve Cadillac vystavuje ATS Coupé s motorom 2.0 T

S ním má ostro rezaný "Caddy" spoločnú nielen koncepciu s motorom vpredu a pohonom tých správnych kolies, ale aj rozdelenie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50. Pod kapotou môže mať preplňovaný štvorvalec s výkonom 276 koní, ale viac mu nepochybne pristane motor V6 3,6 l. Jeho 321 koní a 373 Nm už dá elektronickej stabilizácii asi slušne zabrať. Tá je mimochodom vypínateľná v niekoľkých stupňoch a má aj agresívny "okruhový" režim.

Za príplatok vám predajca značky Cadillac ponúkne magnetoreologické tlmiče, ale tiež napríklad pohon všetkých štyroch kolies.

So sedanom CTS má Cadillac ATS Coupé spoločnú prakticky len kapotu. Predná časť, strecha, dvere, blatníky i veko kufra sú iné. Výsledok napriek tomu pôsobí až príliš konzervatívnym dojmom. Ale možno ATS klame telom a na ceste sa predvedie ako poriadny divoch. Veď výrobca sa netají jeho športovými ambíciami...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY