vytisknout velikost písma Cadillac ATS Coupe mieri na BMW radu 4. Ponúkne výkon až 321 koní

Cadillac ATS Coupe mieri na BMW radu 4. Ponúkne výkon až 321 koní

Pokračujeme v detroitských premiérach. Cadillac si pre tento autosalón nachystal novinku v podobe modelu ATS Coupe. Tá logicky vychádza zo sedanu, ktorý u nás prešiel klasickým redakčným testom. Rázvor náprav ostal zachovaný, iná je ale strecha, dvere, zadné blatníky... Zväčšil sa aj rozchod kolies na oboch nápravách.

ATS Coupe ponúkne ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 50/50, vyspelý podvozok, brzdy z dielne spoločnosti Brembo, elektrický posilňovač od ZF a tlmiče využívajúce technológiu Magnetic Ride. V ponuke nájdeme ako verzie s pohonom zadných kolies, tak aj štvorkolky.

Po stránke motorov dostanú záujemcovia na výber dve položky. Základom bude preplňovaný dvojliter známy zo sedanu, ktorý sa predáva aj v Slovenskej republike. Výkon zostal rovnaký (276 k), zvyšoval sa ale vrchol krútiaceho momentu. Z pôvodných 353 Nm narástol na 400 Nm. Deväťdesiat percent z tejto hodnoty je k dispozícii v rozmedzí od 2100 do 5400 ot./min.

Výkonnejšie alternatívou je vidlicový šesťvalec s objemom 3,6 l. Ten vyprodukuje 321 koní a maximálne 373 Nm. Pre štvorvalec je možné objednať manuálnu prevodovku alebo šesťstupňový automat, silnejší motor je spojený výhradne s automatom.

V interiéri môžeme očakávať materiály typu kože, hliníka, dreva alebo karbónu. Opäť nechýba napríklad head-up displej, ozvučenie z dielne Bose, wifi hot-spot alebo systém text-to-voice. Na trhu sa nové kupé objaví v lete.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY