vytisknout velikost písma Bývalý šéf Škody nakoniec VW v USA nepovedie. Odchádza z koncernu úplne

Bývalý šéf Škody nakoniec VW v USA nepovedie. Odchádza z koncernu úplne

Aféra Diesel Gate vyvolala v celom koncerne Volkswagen veľké personálne zmeny. Martin Winterkorn odstúpil, v celom koncerne ho nahradil Matthias Müller. Zmien sa dočkalo aj vedenie automobilky Škoda, keď bol jej doterajší šéf Winfried Vahland menovaný riaditeľom VW v USA.

Volkswagen kvôli tomu zriadila novú regionálnu pobočku NAR, ktorá bude mať na starosti celý severoamerický región vrátane Kanady a Mexika. Lenže Vahland, ktorý mal do funkcie nastúpiť 1. novembra, sa nakoniec rozhodol z celého koncernu odísť úplne.

Automotive News sa odvolávajú na agentúru Reuters, podľa ktorej sú za odchodom Vahlanda predovšetkým nezhody vo vnútri Volkswagenu ohľadom budúcej stratégie na severoamerickom trhu. 

Winfried Vahland začínal u General Motors, potom nastúpil v roku 1990 k Audi. Vo Volkswagene sa presadil ako človek zodpovedný za znovunaštartovanie a rozmach koncernu na dôležitom čínskom trhu, kde Volkswagen na prelome tisícročí stratoval.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY