vytisknout velikost písma BYD Qin: prvá stovka kusov rozpredaná za dve sekundy

BYD Qin: prvá stovka kusov rozpredaná za dve sekundy

Čínska automobilka BYD, ktorá má svoje plány aj s európskym trhom, oficiálne začala na domácom trhu predávať svoju novinku označenú ako Qin. Ide o hybridný sedan kombinujúci benzínovú preplňovanou jedna-päťku osadenou systémom priameho vstreku paliva s dvojicou elektromotorov, pričom každý má výkon 150 koní. Celkovo výrobca udáva parametre 303 koní a 440 Nm.

Stovka je otázkou 5,9 s, maximálna rýchlosť je obmedzená na 185 km/h. Ide o plug-in hybrid, takže je možné využiť dobíjanie zo zásuvky. Qin používa 16 kWh akumulátory. V plne elektrickom režime vystačí ich kapacita na prejdenie 70 kilometrov. Okrem plne elektrického režimu má vodič k dispozícii aj režimy EV + Sport, HEV + ECO a HEV + Sport. Spotreba by nemala presiahnuť dva litre na sto kilometrov.

Cena na čínskom trhu sa pohybuje v rozmedzí od 23 do 28 tisíc eur . Pre začiatok dala spoločnosť BYD k dispozícii sto automobilov. Záujem bol údajne tak veľký, že dve sekundy po spustení predaja boli všetky kusy rezervované.

Mimochodom BYD Qin sa už skôr predstavil aj vo videu, ktoré má demonštrovať jeho schopnosti. V šprinte porazil súpera typu Nissan 350Z, Mitsubishi Lancer Evo alebo Ford Focus ST.

Rovnaký automobil by sa mal budúci rok ukázať aj v Európe, dočká sa ale iného mena .

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY