vytisknout velikost písma BYD Qin: prvá stovka kusov rozpredaná za dve sekundy

BYD Qin: prvá stovka kusov rozpredaná za dve sekundy

Čínska automobilka BYD, ktorá má svoje plány aj s európskym trhom, oficiálne začala na domácom trhu predávať svoju novinku označenú ako Qin. Ide o hybridný sedan kombinujúci benzínovú preplňovanou jedna-päťku osadenou systémom priameho vstreku paliva s dvojicou elektromotorov, pričom každý má výkon 150 koní. Celkovo výrobca udáva parametre 303 koní a 440 Nm.

Stovka je otázkou 5,9 s, maximálna rýchlosť je obmedzená na 185 km/h. Ide o plug-in hybrid, takže je možné využiť dobíjanie zo zásuvky. Qin používa 16 kWh akumulátory. V plne elektrickom režime vystačí ich kapacita na prejdenie 70 kilometrov. Okrem plne elektrického režimu má vodič k dispozícii aj režimy EV + Sport, HEV + ECO a HEV + Sport. Spotreba by nemala presiahnuť dva litre na sto kilometrov.

Cena na čínskom trhu sa pohybuje v rozmedzí od 23 do 28 tisíc eur . Pre začiatok dala spoločnosť BYD k dispozícii sto automobilov. Záujem bol údajne tak veľký, že dve sekundy po spustení predaja boli všetky kusy rezervované.

Mimochodom BYD Qin sa už skôr predstavil aj vo videu, ktoré má demonštrovať jeho schopnosti. V šprinte porazil súpera typu Nissan 350Z, Mitsubishi Lancer Evo alebo Ford Focus ST.

Rovnaký automobil by sa mal budúci rok ukázať aj v Európe, dočká sa ale iného mena .

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY