vytisknout velikost písma Buick chce naspäť medzi extra triedu s prestížnym sedanom Avenir

Buick chce naspäť medzi extra triedu s prestížnym sedanom Avenir

K niektorým americkým automobilkám bola ekonomická kríza v roku 2008 veľmi krutá. Jednou z nich bol aj Buick, luxusná odnož koncernu General Motors a inokedy priekopník novátorských myšlienok. Veď to bol práve Buick, kto prišiel ako prvý s dotykovým ovládaním na displeji.

buick (1).jpgbuick (17).jpgbuick (13).jpgKoncept Buick Avenir vyzerá uveriteľne a sériovej výrobe vlastne bráni už len posvätenie od najvyššieho vedenia koncernu General Motors

Značka, ktorá poslednou dobou predáva hlavne vozidlá Opel s inou maskou chladiča, sa snaží oživiť zašlú slávu konceptom luxusného sedanu Avenir, ktorý sa má stať konkurenciou pre Mercedes triedy S a Audi A8. To by bol nástupca modelu Opel Omega, keď by na to prišlo!

Ale teraz vážne. Koncept vyzerá pomerne uskutočniteľne, nejedná sa o žiadnu úsmevnú nerealizovateľnú futuristickú štúdiu. Automobilka použila pri návrhu odkaz na niekoľko dizajnových prvkov z minulosti, napríklad charakteristické zalomenie u zadných blatníkov.

Buick neoznámil príliš technických podrobností. Vieme len, že pod kapotou je "nová generácia" šesťvalca s priamym vstrekovaním a deaktiváciou valcov. Sila potom putuje cez deväťstupňový automat na "dvojspojkový" systém pohonu všetkých kolies. Nevieme, čo si pod tým máme predstaviť.

Značka Buick ukazuje aj nové poňatie spracovania interiéru, väčší dôraz na kvalitu a predovšetkým zjednodušenie ergonómie a združenia funkcií do jedného centrálneho displeja. Zaujímavosťou sú zadné individuálne sedadlá so zábavným systémom integrovaným do opierok predných sedadiel.

buick (10).jpgbuick (12).jpgbuick (14).jpgbuick (15).jpgbuick (16).jpgbuick (18).jpgbuick (2).jpgbuick (3).jpgbuick (4).jpgbuick (5).jpgbuick (7).jpgbuick (8).jpgbuick (9).jpgbuick (6).jpgbuick (11).jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY