vytisknout velikost písma Buick chce naspäť medzi extra triedu s prestížnym sedanom Avenir

Buick chce naspäť medzi extra triedu s prestížnym sedanom Avenir

K niektorým americkým automobilkám bola ekonomická kríza v roku 2008 veľmi krutá. Jednou z nich bol aj Buick, luxusná odnož koncernu General Motors a inokedy priekopník novátorských myšlienok. Veď to bol práve Buick, kto prišiel ako prvý s dotykovým ovládaním na displeji.

buick (1).jpgbuick (17).jpgbuick (13).jpgKoncept Buick Avenir vyzerá uveriteľne a sériovej výrobe vlastne bráni už len posvätenie od najvyššieho vedenia koncernu General Motors

Značka, ktorá poslednou dobou predáva hlavne vozidlá Opel s inou maskou chladiča, sa snaží oživiť zašlú slávu konceptom luxusného sedanu Avenir, ktorý sa má stať konkurenciou pre Mercedes triedy S a Audi A8. To by bol nástupca modelu Opel Omega, keď by na to prišlo!

Ale teraz vážne. Koncept vyzerá pomerne uskutočniteľne, nejedná sa o žiadnu úsmevnú nerealizovateľnú futuristickú štúdiu. Automobilka použila pri návrhu odkaz na niekoľko dizajnových prvkov z minulosti, napríklad charakteristické zalomenie u zadných blatníkov.

Buick neoznámil príliš technických podrobností. Vieme len, že pod kapotou je "nová generácia" šesťvalca s priamym vstrekovaním a deaktiváciou valcov. Sila potom putuje cez deväťstupňový automat na "dvojspojkový" systém pohonu všetkých kolies. Nevieme, čo si pod tým máme predstaviť.

Značka Buick ukazuje aj nové poňatie spracovania interiéru, väčší dôraz na kvalitu a predovšetkým zjednodušenie ergonómie a združenia funkcií do jedného centrálneho displeja. Zaujímavosťou sú zadné individuálne sedadlá so zábavným systémom integrovaným do opierok predných sedadiel.

buick (10).jpgbuick (12).jpgbuick (14).jpgbuick (15).jpgbuick (16).jpgbuick (18).jpgbuick (2).jpgbuick (3).jpgbuick (4).jpgbuick (5).jpgbuick (7).jpgbuick (8).jpgbuick (9).jpgbuick (6).jpgbuick (11).jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY