vytisknout velikost písma Buick chce naspäť medzi extra triedu s prestížnym sedanom Avenir

Buick chce naspäť medzi extra triedu s prestížnym sedanom Avenir

K niektorým americkým automobilkám bola ekonomická kríza v roku 2008 veľmi krutá. Jednou z nich bol aj Buick, luxusná odnož koncernu General Motors a inokedy priekopník novátorských myšlienok. Veď to bol práve Buick, kto prišiel ako prvý s dotykovým ovládaním na displeji.

buick (1).jpgbuick (17).jpgbuick (13).jpgKoncept Buick Avenir vyzerá uveriteľne a sériovej výrobe vlastne bráni už len posvätenie od najvyššieho vedenia koncernu General Motors

Značka, ktorá poslednou dobou predáva hlavne vozidlá Opel s inou maskou chladiča, sa snaží oživiť zašlú slávu konceptom luxusného sedanu Avenir, ktorý sa má stať konkurenciou pre Mercedes triedy S a Audi A8. To by bol nástupca modelu Opel Omega, keď by na to prišlo!

Ale teraz vážne. Koncept vyzerá pomerne uskutočniteľne, nejedná sa o žiadnu úsmevnú nerealizovateľnú futuristickú štúdiu. Automobilka použila pri návrhu odkaz na niekoľko dizajnových prvkov z minulosti, napríklad charakteristické zalomenie u zadných blatníkov.

Buick neoznámil príliš technických podrobností. Vieme len, že pod kapotou je "nová generácia" šesťvalca s priamym vstrekovaním a deaktiváciou valcov. Sila potom putuje cez deväťstupňový automat na "dvojspojkový" systém pohonu všetkých kolies. Nevieme, čo si pod tým máme predstaviť.

Značka Buick ukazuje aj nové poňatie spracovania interiéru, väčší dôraz na kvalitu a predovšetkým zjednodušenie ergonómie a združenia funkcií do jedného centrálneho displeja. Zaujímavosťou sú zadné individuálne sedadlá so zábavným systémom integrovaným do opierok predných sedadiel.

buick (10).jpgbuick (12).jpgbuick (14).jpgbuick (15).jpgbuick (16).jpgbuick (18).jpgbuick (2).jpgbuick (3).jpgbuick (4).jpgbuick (5).jpgbuick (7).jpgbuick (8).jpgbuick (9).jpgbuick (6).jpgbuick (11).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY