vytisknout velikost písma Buick chce naspäť medzi extra triedu s prestížnym sedanom Avenir

Buick chce naspäť medzi extra triedu s prestížnym sedanom Avenir

K niektorým americkým automobilkám bola ekonomická kríza v roku 2008 veľmi krutá. Jednou z nich bol aj Buick, luxusná odnož koncernu General Motors a inokedy priekopník novátorských myšlienok. Veď to bol práve Buick, kto prišiel ako prvý s dotykovým ovládaním na displeji.

buick (1).jpgbuick (17).jpgbuick (13).jpgKoncept Buick Avenir vyzerá uveriteľne a sériovej výrobe vlastne bráni už len posvätenie od najvyššieho vedenia koncernu General Motors

Značka, ktorá poslednou dobou predáva hlavne vozidlá Opel s inou maskou chladiča, sa snaží oživiť zašlú slávu konceptom luxusného sedanu Avenir, ktorý sa má stať konkurenciou pre Mercedes triedy S a Audi A8. To by bol nástupca modelu Opel Omega, keď by na to prišlo!

Ale teraz vážne. Koncept vyzerá pomerne uskutočniteľne, nejedná sa o žiadnu úsmevnú nerealizovateľnú futuristickú štúdiu. Automobilka použila pri návrhu odkaz na niekoľko dizajnových prvkov z minulosti, napríklad charakteristické zalomenie u zadných blatníkov.

Buick neoznámil príliš technických podrobností. Vieme len, že pod kapotou je "nová generácia" šesťvalca s priamym vstrekovaním a deaktiváciou valcov. Sila potom putuje cez deväťstupňový automat na "dvojspojkový" systém pohonu všetkých kolies. Nevieme, čo si pod tým máme predstaviť.

Značka Buick ukazuje aj nové poňatie spracovania interiéru, väčší dôraz na kvalitu a predovšetkým zjednodušenie ergonómie a združenia funkcií do jedného centrálneho displeja. Zaujímavosťou sú zadné individuálne sedadlá so zábavným systémom integrovaným do opierok predných sedadiel.

buick (10).jpgbuick (12).jpgbuick (14).jpgbuick (15).jpgbuick (16).jpgbuick (18).jpgbuick (2).jpgbuick (3).jpgbuick (4).jpgbuick (5).jpgbuick (7).jpgbuick (8).jpgbuick (9).jpgbuick (6).jpgbuick (11).jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY