vytisknout velikost písma Buick chce naspäť medzi extra triedu s prestížnym sedanom Avenir

Buick chce naspäť medzi extra triedu s prestížnym sedanom Avenir

K niektorým americkým automobilkám bola ekonomická kríza v roku 2008 veľmi krutá. Jednou z nich bol aj Buick, luxusná odnož koncernu General Motors a inokedy priekopník novátorských myšlienok. Veď to bol práve Buick, kto prišiel ako prvý s dotykovým ovládaním na displeji.

buick (1).jpgbuick (17).jpgbuick (13).jpgKoncept Buick Avenir vyzerá uveriteľne a sériovej výrobe vlastne bráni už len posvätenie od najvyššieho vedenia koncernu General Motors

Značka, ktorá poslednou dobou predáva hlavne vozidlá Opel s inou maskou chladiča, sa snaží oživiť zašlú slávu konceptom luxusného sedanu Avenir, ktorý sa má stať konkurenciou pre Mercedes triedy S a Audi A8. To by bol nástupca modelu Opel Omega, keď by na to prišlo!

Ale teraz vážne. Koncept vyzerá pomerne uskutočniteľne, nejedná sa o žiadnu úsmevnú nerealizovateľnú futuristickú štúdiu. Automobilka použila pri návrhu odkaz na niekoľko dizajnových prvkov z minulosti, napríklad charakteristické zalomenie u zadných blatníkov.

Buick neoznámil príliš technických podrobností. Vieme len, že pod kapotou je "nová generácia" šesťvalca s priamym vstrekovaním a deaktiváciou valcov. Sila potom putuje cez deväťstupňový automat na "dvojspojkový" systém pohonu všetkých kolies. Nevieme, čo si pod tým máme predstaviť.

Značka Buick ukazuje aj nové poňatie spracovania interiéru, väčší dôraz na kvalitu a predovšetkým zjednodušenie ergonómie a združenia funkcií do jedného centrálneho displeja. Zaujímavosťou sú zadné individuálne sedadlá so zábavným systémom integrovaným do opierok predných sedadiel.

buick (10).jpgbuick (12).jpgbuick (14).jpgbuick (15).jpgbuick (16).jpgbuick (18).jpgbuick (2).jpgbuick (3).jpgbuick (4).jpgbuick (5).jpgbuick (7).jpgbuick (8).jpgbuick (9).jpgbuick (6).jpgbuick (11).jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY