vytisknout velikost písma Bugatti Veyron vzniklo už v 400 exemplároch, zostáva posledných 50 vozov

V dielňach automobilky Bugatti vznikol Veyron s poradovým číslom 400. Odchádza k zákazníkovi na Stredný východ.
Bugatti Veyron vzniklo už v 400 exemplároch, zostáva posledných 50 vozov

Od roku 2005, kedy sa rozbehla malosériová výroba modelu Bugatti Veyron, jedného z najvýraznejších superšportových automobilov našej doby, našlo svojich zákazníkov už 300 kupé tohto typu. V súčasnosti sa vyrábajú už len roadstery a tých už do sveta vyšlo 100. V súlade s pôvodným zámerom materského koncernu VW Group sa tak dostane už len na posledných 50 záujemcov, a potom sa nad výrobou Veyronu zavrie voda.

Obnovený záujem o tento model priniesla premiéra série Bugatti Legends, ktorá bude postupne pripomínať šesť významných postáv z dejín značky Bugatti. Prvá edícia niesla meno Veyron JP Wimille, tento rok vo Frankfurte nasledoval Veyron Jean Bugatti a o niekoľko týždňov neskôr sme sa v Dubaji dočkali premiéry modelu Veyron Meo Costantini. Jubilejné 400. vozidlo pochádza práve z edície JP Wimille a za sumu 2,13 mil eur si ho vydal istý zákazník zo Stredného východu.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY