vytisknout velikost písma Bugatti Veyron vzniklo už v 400 exemplároch, zostáva posledných 50 vozov

V dielňach automobilky Bugatti vznikol Veyron s poradovým číslom 400. Odchádza k zákazníkovi na Stredný východ.
Bugatti Veyron vzniklo už v 400 exemplároch, zostáva posledných 50 vozov

Od roku 2005, kedy sa rozbehla malosériová výroba modelu Bugatti Veyron, jedného z najvýraznejších superšportových automobilov našej doby, našlo svojich zákazníkov už 300 kupé tohto typu. V súčasnosti sa vyrábajú už len roadstery a tých už do sveta vyšlo 100. V súlade s pôvodným zámerom materského koncernu VW Group sa tak dostane už len na posledných 50 záujemcov, a potom sa nad výrobou Veyronu zavrie voda.

Obnovený záujem o tento model priniesla premiéra série Bugatti Legends, ktorá bude postupne pripomínať šesť významných postáv z dejín značky Bugatti. Prvá edícia niesla meno Veyron JP Wimille, tento rok vo Frankfurte nasledoval Veyron Jean Bugatti a o niekoľko týždňov neskôr sme sa v Dubaji dočkali premiéry modelu Veyron Meo Costantini. Jubilejné 400. vozidlo pochádza práve z edície JP Wimille a za sumu 2,13 mil eur si ho vydal istý zákazník zo Stredného východu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY