Po sériách Veyron Jean-Pierre Wimille, Veyron Jean Bugatti, Veyron Meo Costantini a Veyron Rembrandt v rámci programu "Les Légendes de Bugatti" prichádza edícia Veyron Black Bess, ktorá bude predstavená na nadchádzajúcom autosalóne v Pekingu. Takže ani tentoraz sa patrioti nedočkali zhmotnenia špekulácií o prípravách série Veyron Elizabeth Junek, ktoré sa prvýkrát objavili tesne pred autosalónom v Ženeve, kde sa nakoniec objavil práve Veyron Rembrandt. Prvú údajne oficiálnu fotografiu Veyronu Elizabeth Junek sme vám potom ukázali v marci, takže je stále ešte možné, že sa ho nakoniec skutočne dočkáme...






Bugatti Veyron: piata séria z šiestich sa volá Black Bess
Piata z pripravovaných šiestich sérií modelu Bugatti Veyron vzdáva hold modelu Bugatti Type 18, ktorého prezývali Black Bess a u značky Bugatti ho označujú za jedno z prvých závodných áut určených pre bežnú cestnú premávku. To je pomerne odvážne tvrdenie s ohľadom na skutočnosť, že vtedy závodné špeciály, doplnené o blatníky a svetla, jazdili po normálnych cestách úplne bežne.
Model Bugatti Type 18 bol poháňaný radovým, atmosféricky plneným osemvalcom s objemom 5,0 l a výkonom 100 koní (74 kW). Za volantmi vozidiel tejto série s najvyššou rýchlosťou cez 160 km/h štartoval aj samotný Ettore Bugatti. Prezývka Black Bess sa objavila až neskôr, pričom išlo možno o vôbec jediný model značky Bugatti s konvenčným pohonom zadných kolies reťaze.






Black Bess opät vyniká špičkovým spracovaním detailov
AJ Veyron Black Bess bude obmedzený na tri exempláre a na prvý pohľad vyniká čiernym lakovaním so zlatými doplnkami. Interiér je čalúnený svetlO krémovú kožou, palubná doska, stredová konzola a časti obkladov dverí sú potom potiahnuté hnedou kožou Havana. Na dverách sú výjavy s modelom Type 18 a lietadlom Morane Saulnier Type H, ktorý patril Rolandovi Garrosovi, ktorý bol jedným zo siedmich vlastníkov pôvodnej Black Bess.