vytisknout velikost písma Bugatti Veyron v edícii Eliška Junková zo série Bugatti Legends

Ak sa táto informácia ukáže ako pravdivá, bude to najväčšia pocta, akej sa kedy dostalo akémukoľvek českému alebo slovenskému pretekárovi...
Bugatti Veyron v edícii Eliška Junková zo série Bugatti Legends

Na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve predstaví automobilka Bugatti štvrtú zo šiestich plánovaných edícii Bugatti Legends. Ich zámerom je predznamenať odchod modelu Veyron do výslužby, ale predovšetkým pripomenúť šesť významných pretekárov Grand Prix, ktorí sa preslávili za volantmi vozidiel Bugatti. Podľa informácií magazínu GT Spirit by sa v tejto vybranej spoločnosti mohlo novo zaskvieť meno československej legendárnej pretekárky - Elišky Junkovej.

Po sériách Veyron Jean-Pierre Wimille, Veyron Jean Bugatti a Veyron Meo Costantini by sa mala objaviť na niekoľko kusov obmedzená edícia Elizabeth Junek. Eliška Junková bola bez preháňania jednou z najpôsobivejších postáv dejín Grand Prix, resp. následníckej Formule 1, ale aj významnou "reklamnou tvárou" značky Bugatti. Je totiž potrebné pripomenúť, že prvorepublikové Československo hralo v dejinách tejto automobilky prekvapivo významnú úlohu, ktorú si všímal aj sám Ettore Bugatti.

Československí pretekári patrili k jeho najlepším zákazníkom, v najprestížnejších európskych pretekoch a súťažiach vozidlá Bugatti s úspechmi preháňali okrem Čeňka a Elišky Junkových aj Zdeněk Pohl, Jiří Lobkovič alebo Egon Bondy. Na oficiálne informácie a fotografie k údajne pripravovanej edícii Bugatti Veyron Elizabeth Junek si ale ešte počkáme.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY