vytisknout velikost písma Bugatti Veyron v edícii Eliška Junková zo série Bugatti Legends

Ak sa táto informácia ukáže ako pravdivá, bude to najväčšia pocta, akej sa kedy dostalo akémukoľvek českému alebo slovenskému pretekárovi...
Bugatti Veyron v edícii Eliška Junková zo série Bugatti Legends

Na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve predstaví automobilka Bugatti štvrtú zo šiestich plánovaných edícii Bugatti Legends. Ich zámerom je predznamenať odchod modelu Veyron do výslužby, ale predovšetkým pripomenúť šesť významných pretekárov Grand Prix, ktorí sa preslávili za volantmi vozidiel Bugatti. Podľa informácií magazínu GT Spirit by sa v tejto vybranej spoločnosti mohlo novo zaskvieť meno československej legendárnej pretekárky - Elišky Junkovej.

Po sériách Veyron Jean-Pierre Wimille, Veyron Jean Bugatti a Veyron Meo Costantini by sa mala objaviť na niekoľko kusov obmedzená edícia Elizabeth Junek. Eliška Junková bola bez preháňania jednou z najpôsobivejších postáv dejín Grand Prix, resp. následníckej Formule 1, ale aj významnou "reklamnou tvárou" značky Bugatti. Je totiž potrebné pripomenúť, že prvorepublikové Československo hralo v dejinách tejto automobilky prekvapivo významnú úlohu, ktorú si všímal aj sám Ettore Bugatti.

Československí pretekári patrili k jeho najlepším zákazníkom, v najprestížnejších európskych pretekoch a súťažiach vozidlá Bugatti s úspechmi preháňali okrem Čeňka a Elišky Junkových aj Zdeněk Pohl, Jiří Lobkovič alebo Egon Bondy. Na oficiálne informácie a fotografie k údajne pripravovanej edícii Bugatti Veyron Elizabeth Junek si ale ešte počkáme.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY