vytisknout velikost písma Bugatti niečo chystá. Bude to koncept superšportu Chiron?

Bugatti niečo chystá. Bude to koncept superšportu Chiron?

Vyzerá to, že Bugatti privezie na autosalón do Frankfurtu prekvapenie. Aké? Koncept nástupcu šialeného Veyronu, ktorý sa má volať Bugatti Chiron. Pôvodne sa mal vozidlo predstaviť až v roku 2016, ale kto vie, s čím Bugatti nakoniec príde.

Nástupca Veyronu má byť vraj ešte dokonalejší a aj keď automobilka nevydala žiadne oficiálne vyhlásenie, hovorí sa o hybridnom systéme, výkone asi 1500 koní a krútiacom momente cez 1500 Nm. Maximálna rýchlosť bude ležať zase niekde za hranicou 400 km/h, novinka zrýchli na stovku za dve sekundy.

Pod kapotou by mala byť zásadne prepracovaná jednotka z Veyronu, teda osemlitrový šestnásťvalec so štyrmi turbodúchadlami (to znie v dnešnej euroekologickej dobe vskutku ľubozvučne). Tentokrát by malo ísť dokonca o elektricky ovládané turbá.

Produkcia následníka Veyronu by tiež mala byť značne obmedzená, pretože Veyron sa potýka s nedostatkom záujmu a ceny "ojazdených" áut klesajú. Nie je z neho očakávaný zberateľský artikel.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY