vytisknout velikost písma Bugatti Legend Meo Costantini je limitovaný Veyron za dva milióny eur

Bugatti Legend Meo Costantini je limitovaný Veyron za dva milióny eur

Bugatti pokračuje v uvádzaní limitovaných edícií Veyronu pomenovaných po pretekároch spätých s minulosťou značky. Na autosalóne v Dubaji sa predstavuje Bugatti Grand Sport Vitesse Legend Meo Costantini.

5416010811910244380.jpg10403928761503683415.jpg5242098157542400.jpg
Detaily novej limitovanej edície Veyronu odkazujú na preteky Targa Florio

Meo Constantini dvakrát vyhral slávne preteky Targa Florio na Sicílii, šéfoval továrenskému tímu Bugatti a bol osobným priateľom Ettore Bugattiho. Veyron nesúce jeho meno má špeciálny lak, odkazujúci na tradičné farby francúzskych pretekárskych vozidiel, čalúnenie prešívané modrou niťou a mapku trati Targa Florio na hliníkovom štítku v kokpite aj na spodnej strane zadného prítlačného krídla.

Zdrojom hnacej sily je opäť motor W16 s objemom 8,0 l, ktorý vďaka štvorici turbodúchadiel dosahuje výkon 1200 koní a krútiaceho momentu 1500 Nm. Zrýchlenie na stovku zvládne tento Veyron za 2,6 s a vo vysokorýchlostnej konfigurácii vyvinie až 408 km/h.

Toto všetko si skupina Volkswagen cení na 2,09 milióna eur bez DPH a miestnych daní. Oproti takému Lamborghini Veneno Roadster, o ktorom sme písali nedávno, je to stále celkom lacný brat.

Bugatti Grand Sport Vitesse Legend Meo Costantini vznikne v počte iba troch kusov. Edícia nadväzuje na Bugatti Veyron Jean - Pierre Wimille a Bugatti Veyron Jean Bugatti z rady Les legendes de Bugatti.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY