vytisknout velikost písma Bugatti Legend Meo Costantini je limitovaný Veyron za dva milióny eur

Bugatti Legend Meo Costantini je limitovaný Veyron za dva milióny eur

Bugatti pokračuje v uvádzaní limitovaných edícií Veyronu pomenovaných po pretekároch spätých s minulosťou značky. Na autosalóne v Dubaji sa predstavuje Bugatti Grand Sport Vitesse Legend Meo Costantini.

5416010811910244380.jpg10403928761503683415.jpg5242098157542400.jpg
Detaily novej limitovanej edície Veyronu odkazujú na preteky Targa Florio

Meo Constantini dvakrát vyhral slávne preteky Targa Florio na Sicílii, šéfoval továrenskému tímu Bugatti a bol osobným priateľom Ettore Bugattiho. Veyron nesúce jeho meno má špeciálny lak, odkazujúci na tradičné farby francúzskych pretekárskych vozidiel, čalúnenie prešívané modrou niťou a mapku trati Targa Florio na hliníkovom štítku v kokpite aj na spodnej strane zadného prítlačného krídla.

Zdrojom hnacej sily je opäť motor W16 s objemom 8,0 l, ktorý vďaka štvorici turbodúchadiel dosahuje výkon 1200 koní a krútiaceho momentu 1500 Nm. Zrýchlenie na stovku zvládne tento Veyron za 2,6 s a vo vysokorýchlostnej konfigurácii vyvinie až 408 km/h.

Toto všetko si skupina Volkswagen cení na 2,09 milióna eur bez DPH a miestnych daní. Oproti takému Lamborghini Veneno Roadster, o ktorom sme písali nedávno, je to stále celkom lacný brat.

Bugatti Grand Sport Vitesse Legend Meo Costantini vznikne v počte iba troch kusov. Edícia nadväzuje na Bugatti Veyron Jean - Pierre Wimille a Bugatti Veyron Jean Bugatti z rady Les legendes de Bugatti.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY