vytisknout velikost písma Bugatti Chiron: z 0 na 400 km/h a následné zastavenie v rekordnom čase

Bugatti Chiron dokázal zrýchliť z nuly na 400 km/h a potom zastaviť za menej ako 42 sekúnd. Je to nový rekord v kategórii sériových vozidiel. Za volantom bol Juan Pablo Montoya. Vozidlo, ktoré nastavilo tento rekord, sa ukáže vo Frankfurte.
Bugatti Chiron: z 0 na 400 km/h a následné zastavenie v rekordnom čase

Bugatti vystaví na autosalóne vo Frankfurte Chiron s číslicou 42 na maske chladiča. Automobilka tak chce upozorniť na nový rekord, ktorý tento superšport nastavil. Pri zrýchlení z nuly na 400 km/h a následnom spomalení na úplné zastavenie vozidlo potrebovalo iba menej ako 42 sekúnd.

Presný čas bol 41,96 s, pričom Chiron zvládol celý manéver na trati s dĺžkou 3112 metrov. To je samozrejme svetový rekord v kategórii hromadne vyrábaných automobilov. Za volantom bol bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya. Mimochodom, osobné maximum Bugatti Chiron sa zlepšilo počas jeho pokusov v čo najkratšom čase. Vo svojej doterajšej existencii išiel najrýchlejšie rýchlosťou 407 km/h, teraz sa dostali na 420 km/h.

Údaje o Bugatti Chiron sú všeobecne bez brutálneho preháňania a tento záznam to opäť potvrdil. Rýchlosť 400 km/h dosiahlo auto za 32,6 sekúnd, potom Juan Pablo začal brzdiť. Chironu pomáha aerodynamická brzda a vďaka nej je brzdná dráha dlhá 491 m a celý proces spomalenia trval 9,3 s. Plné brzdy znamenali aj preťaženie okolo 2 g.

Pre najzaujímavejší záznam o maximálnej rýchlosti Chiron čaká trochu dlhšie. Bugatti plánuje najbližší rok pokus o najrýchlejšie tempo a Juan Pablo Montoya už počul, že bude veľmi rád, že sa znova vráti. Pravdepodobne to nie je prekvapujúce, pretože nástupca spoločnosti Veyron nebude mať problém s rýchlosťou 450 km/h. Simulácie dokonca naznačujú, že môže prekročiť rýchlosť 300 míľ za hodinu, čo je viac ako 480 km/h. Doteraz  sa však čaká na pneumatiky, ktoré odolajú takémuto extrémnemu zaťaženiu.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY