vytisknout velikost písma Bugatti Chiron: z 0 na 400 km/h a následné zastavenie v rekordnom čase

Bugatti Chiron dokázal zrýchliť z nuly na 400 km/h a potom zastaviť za menej ako 42 sekúnd. Je to nový rekord v kategórii sériových vozidiel. Za volantom bol Juan Pablo Montoya. Vozidlo, ktoré nastavilo tento rekord, sa ukáže vo Frankfurte.
Bugatti Chiron: z 0 na 400 km/h a následné zastavenie v rekordnom čase

Bugatti vystaví na autosalóne vo Frankfurte Chiron s číslicou 42 na maske chladiča. Automobilka tak chce upozorniť na nový rekord, ktorý tento superšport nastavil. Pri zrýchlení z nuly na 400 km/h a následnom spomalení na úplné zastavenie vozidlo potrebovalo iba menej ako 42 sekúnd.

Presný čas bol 41,96 s, pričom Chiron zvládol celý manéver na trati s dĺžkou 3112 metrov. To je samozrejme svetový rekord v kategórii hromadne vyrábaných automobilov. Za volantom bol bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya. Mimochodom, osobné maximum Bugatti Chiron sa zlepšilo počas jeho pokusov v čo najkratšom čase. Vo svojej doterajšej existencii išiel najrýchlejšie rýchlosťou 407 km/h, teraz sa dostali na 420 km/h.

Údaje o Bugatti Chiron sú všeobecne bez brutálneho preháňania a tento záznam to opäť potvrdil. Rýchlosť 400 km/h dosiahlo auto za 32,6 sekúnd, potom Juan Pablo začal brzdiť. Chironu pomáha aerodynamická brzda a vďaka nej je brzdná dráha dlhá 491 m a celý proces spomalenia trval 9,3 s. Plné brzdy znamenali aj preťaženie okolo 2 g.

Pre najzaujímavejší záznam o maximálnej rýchlosti Chiron čaká trochu dlhšie. Bugatti plánuje najbližší rok pokus o najrýchlejšie tempo a Juan Pablo Montoya už počul, že bude veľmi rád, že sa znova vráti. Pravdepodobne to nie je prekvapujúce, pretože nástupca spoločnosti Veyron nebude mať problém s rýchlosťou 450 km/h. Simulácie dokonca naznačujú, že môže prekročiť rýchlosť 300 míľ za hodinu, čo je viac ako 480 km/h. Doteraz  sa však čaká na pneumatiky, ktoré odolajú takémuto extrémnemu zaťaženiu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY