vytisknout velikost písma Bugatti Chiron je tu. Má 1500 koní za stovku zvládne pod 2,5 s

Bugatti Chiron je tu. Má 1500 koní za stovku zvládne pod 2,5 s

Ak toto nebude najväčšia hviezda ženevského autosalónu, potom bude zaručene jednou z tých najväčších. Bugatti odhalilo nástupcu modelu Veyron. Volá sa Chiron a automobilka ho prezentuje ako vôbec najrýchlejšie auto, aké kedy bolo sériovo vyrábané.

Základné fakty sú jedným slovom neuveriteľné. Chiron používa štyrikrát preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec, ktorý dosahuje pri 6750 ot. maximálny výkon 1103 kW (1500 koní) a vrchol krútiaceho momentu 1598 Nm, ktorý je dostupný v rozmedzí od dvoch do šiestich tisíc otáčok. Hoci toto monštrum váži takmer presne dve tony, dynamika predčí väčšinu toho, čo kedy bolo vyrobené.

chiron_04.jpgchiron_05.jpgchiron_06.jpg
Toto je nástupca Bugatti Veyron. Celkom vznikne len 500 kusov. Každý ponúkne výkon 1500 koní

Chiron sa rozbehne na 100 km/h za menej ako 2,5 s, šprint na 200 km/h dokáže za menej ako 6,5 s a pre akceleráciu 0-300 km/h nepotrebuje ani 13,6 s. Maximálna rýchlosť dosahuje na 420 km/h, pričom opäť budete potrebovať špeciálny kľúčik na to, aby vám elektronika túto rýchlosť povolila.

Bugatti Chiron je dlhé 4544 mm, široké 2038 mm a vysoké iba 1212 mm. To preložené znamená, že je o 82 mm dlhšie, o 40 mm širšie a o 53 mm vyššie ako Veyron. Rázvor má hodnotu 2711 mm.

Bugatti vyrobí iba päť stoviek kusov. Cena jedného takého bude začínať na 2,4 miliónoch eur.

chiron_01.jpgchiron_02.jpgchiron_03.jpgchiron_07.jpgchiron_08.jpgchiron_09.jpgchiron_10.jpgchiron_11.jpgchiron_12.jpgchiron_13.jpgchiron_14.jpgchiron_15.jpgchiron_16.jpg
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY