vytisknout velikost písma Bugatti Chiron je tu. Má 1500 koní za stovku zvládne pod 2,5 s

Bugatti Chiron je tu. Má 1500 koní za stovku zvládne pod 2,5 s

Ak toto nebude najväčšia hviezda ženevského autosalónu, potom bude zaručene jednou z tých najväčších. Bugatti odhalilo nástupcu modelu Veyron. Volá sa Chiron a automobilka ho prezentuje ako vôbec najrýchlejšie auto, aké kedy bolo sériovo vyrábané.

Základné fakty sú jedným slovom neuveriteľné. Chiron používa štyrikrát preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec, ktorý dosahuje pri 6750 ot. maximálny výkon 1103 kW (1500 koní) a vrchol krútiaceho momentu 1598 Nm, ktorý je dostupný v rozmedzí od dvoch do šiestich tisíc otáčok. Hoci toto monštrum váži takmer presne dve tony, dynamika predčí väčšinu toho, čo kedy bolo vyrobené.

chiron_04.jpgchiron_05.jpgchiron_06.jpg
Toto je nástupca Bugatti Veyron. Celkom vznikne len 500 kusov. Každý ponúkne výkon 1500 koní

Chiron sa rozbehne na 100 km/h za menej ako 2,5 s, šprint na 200 km/h dokáže za menej ako 6,5 s a pre akceleráciu 0-300 km/h nepotrebuje ani 13,6 s. Maximálna rýchlosť dosahuje na 420 km/h, pričom opäť budete potrebovať špeciálny kľúčik na to, aby vám elektronika túto rýchlosť povolila.

Bugatti Chiron je dlhé 4544 mm, široké 2038 mm a vysoké iba 1212 mm. To preložené znamená, že je o 82 mm dlhšie, o 40 mm širšie a o 53 mm vyššie ako Veyron. Rázvor má hodnotu 2711 mm.

Bugatti vyrobí iba päť stoviek kusov. Cena jedného takého bude začínať na 2,4 miliónoch eur.

chiron_01.jpgchiron_02.jpgchiron_03.jpgchiron_07.jpgchiron_08.jpgchiron_09.jpgchiron_10.jpgchiron_11.jpgchiron_12.jpgchiron_13.jpgchiron_14.jpgchiron_15.jpgchiron_16.jpg
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY