vytisknout velikost písma Bugatti Chiron je tu. Má 1500 koní za stovku zvládne pod 2,5 s

Bugatti Chiron je tu. Má 1500 koní za stovku zvládne pod 2,5 s

Ak toto nebude najväčšia hviezda ženevského autosalónu, potom bude zaručene jednou z tých najväčších. Bugatti odhalilo nástupcu modelu Veyron. Volá sa Chiron a automobilka ho prezentuje ako vôbec najrýchlejšie auto, aké kedy bolo sériovo vyrábané.

Základné fakty sú jedným slovom neuveriteľné. Chiron používa štyrikrát preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec, ktorý dosahuje pri 6750 ot. maximálny výkon 1103 kW (1500 koní) a vrchol krútiaceho momentu 1598 Nm, ktorý je dostupný v rozmedzí od dvoch do šiestich tisíc otáčok. Hoci toto monštrum váži takmer presne dve tony, dynamika predčí väčšinu toho, čo kedy bolo vyrobené.

chiron_04.jpgchiron_05.jpgchiron_06.jpg
Toto je nástupca Bugatti Veyron. Celkom vznikne len 500 kusov. Každý ponúkne výkon 1500 koní

Chiron sa rozbehne na 100 km/h za menej ako 2,5 s, šprint na 200 km/h dokáže za menej ako 6,5 s a pre akceleráciu 0-300 km/h nepotrebuje ani 13,6 s. Maximálna rýchlosť dosahuje na 420 km/h, pričom opäť budete potrebovať špeciálny kľúčik na to, aby vám elektronika túto rýchlosť povolila.

Bugatti Chiron je dlhé 4544 mm, široké 2038 mm a vysoké iba 1212 mm. To preložené znamená, že je o 82 mm dlhšie, o 40 mm širšie a o 53 mm vyššie ako Veyron. Rázvor má hodnotu 2711 mm.

Bugatti vyrobí iba päť stoviek kusov. Cena jedného takého bude začínať na 2,4 miliónoch eur.

chiron_01.jpgchiron_02.jpgchiron_03.jpgchiron_07.jpgchiron_08.jpgchiron_09.jpgchiron_10.jpgchiron_11.jpgchiron_12.jpgchiron_13.jpgchiron_14.jpgchiron_15.jpgchiron_16.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY