vytisknout velikost písma Bugatti Chiron je tu. Má 1500 koní za stovku zvládne pod 2,5 s

Bugatti Chiron je tu. Má 1500 koní za stovku zvládne pod 2,5 s

Ak toto nebude najväčšia hviezda ženevského autosalónu, potom bude zaručene jednou z tých najväčších. Bugatti odhalilo nástupcu modelu Veyron. Volá sa Chiron a automobilka ho prezentuje ako vôbec najrýchlejšie auto, aké kedy bolo sériovo vyrábané.

Základné fakty sú jedným slovom neuveriteľné. Chiron používa štyrikrát preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec, ktorý dosahuje pri 6750 ot. maximálny výkon 1103 kW (1500 koní) a vrchol krútiaceho momentu 1598 Nm, ktorý je dostupný v rozmedzí od dvoch do šiestich tisíc otáčok. Hoci toto monštrum váži takmer presne dve tony, dynamika predčí väčšinu toho, čo kedy bolo vyrobené.

chiron_04.jpgchiron_05.jpgchiron_06.jpg
Toto je nástupca Bugatti Veyron. Celkom vznikne len 500 kusov. Každý ponúkne výkon 1500 koní

Chiron sa rozbehne na 100 km/h za menej ako 2,5 s, šprint na 200 km/h dokáže za menej ako 6,5 s a pre akceleráciu 0-300 km/h nepotrebuje ani 13,6 s. Maximálna rýchlosť dosahuje na 420 km/h, pričom opäť budete potrebovať špeciálny kľúčik na to, aby vám elektronika túto rýchlosť povolila.

Bugatti Chiron je dlhé 4544 mm, široké 2038 mm a vysoké iba 1212 mm. To preložené znamená, že je o 82 mm dlhšie, o 40 mm širšie a o 53 mm vyššie ako Veyron. Rázvor má hodnotu 2711 mm.

Bugatti vyrobí iba päť stoviek kusov. Cena jedného takého bude začínať na 2,4 miliónoch eur.

chiron_01.jpgchiron_02.jpgchiron_03.jpgchiron_07.jpgchiron_08.jpgchiron_09.jpgchiron_10.jpgchiron_11.jpgchiron_12.jpgchiron_13.jpgchiron_14.jpgchiron_15.jpgchiron_16.jpg
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

včera | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY