vytisknout velikost písma Bugatti Chiron je tu. Má 1500 koní za stovku zvládne pod 2,5 s

Bugatti Chiron je tu. Má 1500 koní za stovku zvládne pod 2,5 s

Ak toto nebude najväčšia hviezda ženevského autosalónu, potom bude zaručene jednou z tých najväčších. Bugatti odhalilo nástupcu modelu Veyron. Volá sa Chiron a automobilka ho prezentuje ako vôbec najrýchlejšie auto, aké kedy bolo sériovo vyrábané.

Základné fakty sú jedným slovom neuveriteľné. Chiron používa štyrikrát preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec, ktorý dosahuje pri 6750 ot. maximálny výkon 1103 kW (1500 koní) a vrchol krútiaceho momentu 1598 Nm, ktorý je dostupný v rozmedzí od dvoch do šiestich tisíc otáčok. Hoci toto monštrum váži takmer presne dve tony, dynamika predčí väčšinu toho, čo kedy bolo vyrobené.

chiron_04.jpgchiron_05.jpgchiron_06.jpg
Toto je nástupca Bugatti Veyron. Celkom vznikne len 500 kusov. Každý ponúkne výkon 1500 koní

Chiron sa rozbehne na 100 km/h za menej ako 2,5 s, šprint na 200 km/h dokáže za menej ako 6,5 s a pre akceleráciu 0-300 km/h nepotrebuje ani 13,6 s. Maximálna rýchlosť dosahuje na 420 km/h, pričom opäť budete potrebovať špeciálny kľúčik na to, aby vám elektronika túto rýchlosť povolila.

Bugatti Chiron je dlhé 4544 mm, široké 2038 mm a vysoké iba 1212 mm. To preložené znamená, že je o 82 mm dlhšie, o 40 mm širšie a o 53 mm vyššie ako Veyron. Rázvor má hodnotu 2711 mm.

Bugatti vyrobí iba päť stoviek kusov. Cena jedného takého bude začínať na 2,4 miliónoch eur.

chiron_01.jpgchiron_02.jpgchiron_03.jpgchiron_07.jpgchiron_08.jpgchiron_09.jpgchiron_10.jpgchiron_11.jpgchiron_12.jpgchiron_13.jpgchiron_14.jpgchiron_15.jpgchiron_16.jpg
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY