vytisknout velikost písma Bugatti Chiron a VW Phaeton unikajú koncernovým škrtom

Je možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu už zhltli toľko peňazí, že je lepšie ich dotiahnuť do výroby.
Bugatti Chiron a VW Phaeton unikajú koncernovým škrtom

Projekt nástupcu Bugatti Veyron a tiež nová generácia luxusného sedana Volkswagen Phaeton bolo to prvé, čo muselo každého napadnúť, keď sa nový šéf koncernu Volkswagen zmienil o tom, že sa v rámci úsporných opatrení budú rušiť postrádateľné a neziskové projekty.

Bugatti Veyron bol z obchodného hľadiska prepadák, pretože na každom predanom aute stratil koncern veľa peňazí. Bol to ale fascinujúci model a v tej dobe si ho koncern mohol dovoliť. To isté možno povedať o limuzíne VW Phaeton, ktorú si vydupal Ferdinand Piech.

Phaeton ale už tak fascinujúci nebol a predával sa zle. Napriek tomu je aj jeho nástupca stále v pláne a Volkswagen projekt dokončí. Je totiž možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu už zhltli toľko peňazí, že je lepšie ich dotiahnuť do výroby.

Nástupca Veyronu má používať prepracovaný osemlitrový šestnásťvalec s preplňovaním a hybridným pohonom. Výkon má dosahovať na 1500 koní. Nový Phaeton dostane plne elektrický pohon príbuzný zo systémom v Audi Q6 a bude tiež plug-in hybrid.

Pokiaľ ide o znižovanie nákladov a rušenie nepotrebných projektov, stále častejšie sa spomína koniec VW Beetle. Volkswagen teraz jedná s dodávateľmi ohľadom znižovania cien a tiež obmedzí marketingové a sponzorské výdavky.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY