vytisknout velikost písma Bugatti Chiron a VW Phaeton unikajú koncernovým škrtom

Je možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu už zhltli toľko peňazí, že je lepšie ich dotiahnuť do výroby.
Bugatti Chiron a VW Phaeton unikajú koncernovým škrtom

Projekt nástupcu Bugatti Veyron a tiež nová generácia luxusného sedana Volkswagen Phaeton bolo to prvé, čo muselo každého napadnúť, keď sa nový šéf koncernu Volkswagen zmienil o tom, že sa v rámci úsporných opatrení budú rušiť postrádateľné a neziskové projekty.

Bugatti Veyron bol z obchodného hľadiska prepadák, pretože na každom predanom aute stratil koncern veľa peňazí. Bol to ale fascinujúci model a v tej dobe si ho koncern mohol dovoliť. To isté možno povedať o limuzíne VW Phaeton, ktorú si vydupal Ferdinand Piech.

Phaeton ale už tak fascinujúci nebol a predával sa zle. Napriek tomu je aj jeho nástupca stále v pláne a Volkswagen projekt dokončí. Je totiž možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu už zhltli toľko peňazí, že je lepšie ich dotiahnuť do výroby.

Nástupca Veyronu má používať prepracovaný osemlitrový šestnásťvalec s preplňovaním a hybridným pohonom. Výkon má dosahovať na 1500 koní. Nový Phaeton dostane plne elektrický pohon príbuzný zo systémom v Audi Q6 a bude tiež plug-in hybrid.

Pokiaľ ide o znižovanie nákladov a rušenie nepotrebných projektov, stále častejšie sa spomína koniec VW Beetle. Volkswagen teraz jedná s dodávateľmi ohľadom znižovania cien a tiež obmedzí marketingové a sponzorské výdavky.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY