vytisknout velikost písma Bugatti Chiron a VW Phaeton unikajú koncernovým škrtom

Je možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu už zhltli toľko peňazí, že je lepšie ich dotiahnuť do výroby.
Bugatti Chiron a VW Phaeton unikajú koncernovým škrtom

Projekt nástupcu Bugatti Veyron a tiež nová generácia luxusného sedana Volkswagen Phaeton bolo to prvé, čo muselo každého napadnúť, keď sa nový šéf koncernu Volkswagen zmienil o tom, že sa v rámci úsporných opatrení budú rušiť postrádateľné a neziskové projekty.

Bugatti Veyron bol z obchodného hľadiska prepadák, pretože na každom predanom aute stratil koncern veľa peňazí. Bol to ale fascinujúci model a v tej dobe si ho koncern mohol dovoliť. To isté možno povedať o limuzíne VW Phaeton, ktorú si vydupal Ferdinand Piech.

Phaeton ale už tak fascinujúci nebol a predával sa zle. Napriek tomu je aj jeho nástupca stále v pláne a Volkswagen projekt dokončí. Je totiž možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu už zhltli toľko peňazí, že je lepšie ich dotiahnuť do výroby.

Nástupca Veyronu má používať prepracovaný osemlitrový šestnásťvalec s preplňovaním a hybridným pohonom. Výkon má dosahovať na 1500 koní. Nový Phaeton dostane plne elektrický pohon príbuzný zo systémom v Audi Q6 a bude tiež plug-in hybrid.

Pokiaľ ide o znižovanie nákladov a rušenie nepotrebných projektov, stále častejšie sa spomína koniec VW Beetle. Volkswagen teraz jedná s dodávateľmi ohľadom znižovania cien a tiež obmedzí marketingové a sponzorské výdavky.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY