vytisknout velikost písma Bugatti Chiron a VW Phaeton unikajú koncernovým škrtom

Je možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu už zhltli toľko peňazí, že je lepšie ich dotiahnuť do výroby.
Bugatti Chiron a VW Phaeton unikajú koncernovým škrtom

Projekt nástupcu Bugatti Veyron a tiež nová generácia luxusného sedana Volkswagen Phaeton bolo to prvé, čo muselo každého napadnúť, keď sa nový šéf koncernu Volkswagen zmienil o tom, že sa v rámci úsporných opatrení budú rušiť postrádateľné a neziskové projekty.

Bugatti Veyron bol z obchodného hľadiska prepadák, pretože na každom predanom aute stratil koncern veľa peňazí. Bol to ale fascinujúci model a v tej dobe si ho koncern mohol dovoliť. To isté možno povedať o limuzíne VW Phaeton, ktorú si vydupal Ferdinand Piech.

Phaeton ale už tak fascinujúci nebol a predával sa zle. Napriek tomu je aj jeho nástupca stále v pláne a Volkswagen projekt dokončí. Je totiž možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu už zhltli toľko peňazí, že je lepšie ich dotiahnuť do výroby.

Nástupca Veyronu má používať prepracovaný osemlitrový šestnásťvalec s preplňovaním a hybridným pohonom. Výkon má dosahovať na 1500 koní. Nový Phaeton dostane plne elektrický pohon príbuzný zo systémom v Audi Q6 a bude tiež plug-in hybrid.

Pokiaľ ide o znižovanie nákladov a rušenie nepotrebných projektov, stále častejšie sa spomína koniec VW Beetle. Volkswagen teraz jedná s dodávateľmi ohľadom znižovania cien a tiež obmedzí marketingové a sponzorské výdavky.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY