vytisknout velikost písma Bugatti Chiron a VW Phaeton unikajú koncernovým škrtom

Je možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu už zhltli toľko peňazí, že je lepšie ich dotiahnuť do výroby.
Bugatti Chiron a VW Phaeton unikajú koncernovým škrtom

Projekt nástupcu Bugatti Veyron a tiež nová generácia luxusného sedana Volkswagen Phaeton bolo to prvé, čo muselo každého napadnúť, keď sa nový šéf koncernu Volkswagen zmienil o tom, že sa v rámci úsporných opatrení budú rušiť postrádateľné a neziskové projekty.

Bugatti Veyron bol z obchodného hľadiska prepadák, pretože na každom predanom aute stratil koncern veľa peňazí. Bol to ale fascinujúci model a v tej dobe si ho koncern mohol dovoliť. To isté možno povedať o limuzíne VW Phaeton, ktorú si vydupal Ferdinand Piech.

Phaeton ale už tak fascinujúci nebol a predával sa zle. Napriek tomu je aj jeho nástupca stále v pláne a Volkswagen projekt dokončí. Je totiž možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu už zhltli toľko peňazí, že je lepšie ich dotiahnuť do výroby.

Nástupca Veyronu má používať prepracovaný osemlitrový šestnásťvalec s preplňovaním a hybridným pohonom. Výkon má dosahovať na 1500 koní. Nový Phaeton dostane plne elektrický pohon príbuzný zo systémom v Audi Q6 a bude tiež plug-in hybrid.

Pokiaľ ide o znižovanie nákladov a rušenie nepotrebných projektov, stále častejšie sa spomína koniec VW Beetle. Volkswagen teraz jedná s dodávateľmi ohľadom znižovania cien a tiež obmedzí marketingové a sponzorské výdavky.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY