vytisknout velikost písma Bugatti Chiron a 5 ďalších superšportov s výkonom 8258 koní [fotogaléria]

Bugatti Chiron je hviezdou ženevského autosalónu, ale zďaleka to nie je jediný automobil, ktorý má výkon cez tisíc koní. V Ženeve ich stojí minimálne ďalších päť podobných, pričom ten najvýkonnejší z nich má 2109 koní! Aj s novým Bugatti potom šesť týchto superšportov dá dokopy 8258 koní.
Bugatti Chiron a 5 ďalších superšportov s výkonom 8258 koní [fotogaléria]
Zoznam kapitol
  1. Bugatti Chiron, Apollo Arrow (1000 koní)
  2. Koenigsegg Regera (1500 koní)
  3. Techrules TREV (6 motorov,Druhý Koenigsegg s výkonom cez 1000 koní vynecháme a pripomenieme si jednu veľa zaujímavú špecialitu. Techrules Trevi (Turbine-Recharging Electric Vehicle) je názov experimentálneho superšportu, ktorý síce poháňa elekt
  4. Zenvo ST1 (1104 koní)
  5. Arash AF10 (5 motorov, 2109 koní)

Hodnota výkonu 1000 koní sa pomaly stáva normou. Na ženevskom autosalóne sa predstavili hneď dve autá s výkonom 1500 koní a maximálnou rýchlosťou cez 400 km/h, menovite Bugatti Chiron a produkčná verzia nového superšportu Koenigsegg Reger.

supersporty (2).JPGsupersporty (3).JPGsupersporty (4).JPG
Bugatti Chiron a jeho štyrmi turbami preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec. Je to hotové monštrum, ale niektorí zvládnu aj viac. Napríklad Koenigsegg s modelom Regera

Nezaháľajú ani iní výrobcovia. Tak napríklad v Ženeve sa prvýkrát ukazuje aj produkt znovuzrodenej automobilky Gumpert. Tá sa teraz volá Apollo a na autosalóne predstavuje model Arrow. Ten poháňa dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l s výkonom rovných 1000 koní a krútiacim momentom 1000 Nm.

supersporty (30).jpgsupersporty (14).JPGsupersporty (12).JPG
Nástupca Gumpertu Apollo sa volá Apollo Arrow a má len tak mimochodom 1000 koní a 1000 Nm. Proti Gumpertu je auto pohodlnejšie (pristrannejšie) a jednoduchšie na riadenie

Apollo Arrow má hmotnosť pod 1300 kg, na 100 km/h akceleruje za 2,9 sekundy a rozbehne sa na 360 km/h. Technicky je vozidlo založené na modeli Gumpert Apollo, ale bolo zásadne prepracované, aby bolo ľahšie použiteľné, pohodlnejšie a ovládateľnejšie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY