vytisknout velikost písma Bugatti Chiron a 5 ďalších superšportov s výkonom 8258 koní [fotogaléria]

Bugatti Chiron je hviezdou ženevského autosalónu, ale zďaleka to nie je jediný automobil, ktorý má výkon cez tisíc koní. V Ženeve ich stojí minimálne ďalších päť podobných, pričom ten najvýkonnejší z nich má 2109 koní! Aj s novým Bugatti potom šesť týchto superšportov dá dokopy 8258 koní.
Bugatti Chiron a 5 ďalších superšportov s výkonom 8258 koní [fotogaléria]
Zoznam kapitol
  1. Bugatti Chiron, Apollo Arrow (1000 koní)
  2. Koenigsegg Regera (1500 koní)
  3. Techrules TREV (6 motorov,Druhý Koenigsegg s výkonom cez 1000 koní vynecháme a pripomenieme si jednu veľa zaujímavú špecialitu. Techrules Trevi (Turbine-Recharging Electric Vehicle) je názov experimentálneho superšportu, ktorý síce poháňa elekt
  4. Zenvo ST1 (1104 koní)
  5. Arash AF10 (5 motorov, 2109 koní)

Hodnota výkonu 1000 koní sa pomaly stáva normou. Na ženevskom autosalóne sa predstavili hneď dve autá s výkonom 1500 koní a maximálnou rýchlosťou cez 400 km/h, menovite Bugatti Chiron a produkčná verzia nového superšportu Koenigsegg Reger.

supersporty (2).JPGsupersporty (3).JPGsupersporty (4).JPG
Bugatti Chiron a jeho štyrmi turbami preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec. Je to hotové monštrum, ale niektorí zvládnu aj viac. Napríklad Koenigsegg s modelom Regera

Nezaháľajú ani iní výrobcovia. Tak napríklad v Ženeve sa prvýkrát ukazuje aj produkt znovuzrodenej automobilky Gumpert. Tá sa teraz volá Apollo a na autosalóne predstavuje model Arrow. Ten poháňa dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l s výkonom rovných 1000 koní a krútiacim momentom 1000 Nm.

supersporty (30).jpgsupersporty (14).JPGsupersporty (12).JPG
Nástupca Gumpertu Apollo sa volá Apollo Arrow a má len tak mimochodom 1000 koní a 1000 Nm. Proti Gumpertu je auto pohodlnejšie (pristrannejšie) a jednoduchšie na riadenie

Apollo Arrow má hmotnosť pod 1300 kg, na 100 km/h akceleruje za 2,9 sekundy a rozbehne sa na 360 km/h. Technicky je vozidlo založené na modeli Gumpert Apollo, ale bolo zásadne prepracované, aby bolo ľahšie použiteľné, pohodlnejšie a ovládateľnejšie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY