vytisknout velikost písma Bugatti Chiron a 5 ďalších superšportov s výkonom 8258 koní [fotogaléria]

Bugatti Chiron je hviezdou ženevského autosalónu, ale zďaleka to nie je jediný automobil, ktorý má výkon cez tisíc koní. V Ženeve ich stojí minimálne ďalších päť podobných, pričom ten najvýkonnejší z nich má 2109 koní! Aj s novým Bugatti potom šesť týchto superšportov dá dokopy 8258 koní.
Bugatti Chiron a 5 ďalších superšportov s výkonom 8258 koní [fotogaléria]
Zoznam kapitol
  1. Bugatti Chiron, Apollo Arrow (1000 koní)
  2. Koenigsegg Regera (1500 koní)
  3. Techrules TREV (6 motorov,Druhý Koenigsegg s výkonom cez 1000 koní vynecháme a pripomenieme si jednu veľa zaujímavú špecialitu. Techrules Trevi (Turbine-Recharging Electric Vehicle) je názov experimentálneho superšportu, ktorý síce poháňa elekt
  4. Zenvo ST1 (1104 koní)
  5. Arash AF10 (5 motorov, 2109 koní)

Hodnota výkonu 1000 koní sa pomaly stáva normou. Na ženevskom autosalóne sa predstavili hneď dve autá s výkonom 1500 koní a maximálnou rýchlosťou cez 400 km/h, menovite Bugatti Chiron a produkčná verzia nového superšportu Koenigsegg Reger.

supersporty (2).JPGsupersporty (3).JPGsupersporty (4).JPG
Bugatti Chiron a jeho štyrmi turbami preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec. Je to hotové monštrum, ale niektorí zvládnu aj viac. Napríklad Koenigsegg s modelom Regera

Nezaháľajú ani iní výrobcovia. Tak napríklad v Ženeve sa prvýkrát ukazuje aj produkt znovuzrodenej automobilky Gumpert. Tá sa teraz volá Apollo a na autosalóne predstavuje model Arrow. Ten poháňa dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l s výkonom rovných 1000 koní a krútiacim momentom 1000 Nm.

supersporty (30).jpgsupersporty (14).JPGsupersporty (12).JPG
Nástupca Gumpertu Apollo sa volá Apollo Arrow a má len tak mimochodom 1000 koní a 1000 Nm. Proti Gumpertu je auto pohodlnejšie (pristrannejšie) a jednoduchšie na riadenie

Apollo Arrow má hmotnosť pod 1300 kg, na 100 km/h akceleruje za 2,9 sekundy a rozbehne sa na 360 km/h. Technicky je vozidlo založené na modeli Gumpert Apollo, ale bolo zásadne prepracované, aby bolo ľahšie použiteľné, pohodlnejšie a ovládateľnejšie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY