vytisknout velikost písma Bugatti Chiron a 5 ďalších superšportov s výkonom 8258 koní [fotogaléria]

Bugatti Chiron je hviezdou ženevského autosalónu, ale zďaleka to nie je jediný automobil, ktorý má výkon cez tisíc koní. V Ženeve ich stojí minimálne ďalších päť podobných, pričom ten najvýkonnejší z nich má 2109 koní! Aj s novým Bugatti potom šesť týchto superšportov dá dokopy 8258 koní.
Bugatti Chiron a 5 ďalších superšportov s výkonom 8258 koní [fotogaléria]
Zoznam kapitol
  1. Bugatti Chiron, Apollo Arrow (1000 koní)
  2. Koenigsegg Regera (1500 koní)
  3. Techrules TREV (6 motorov,Druhý Koenigsegg s výkonom cez 1000 koní vynecháme a pripomenieme si jednu veľa zaujímavú špecialitu. Techrules Trevi (Turbine-Recharging Electric Vehicle) je názov experimentálneho superšportu, ktorý síce poháňa elekt
  4. Zenvo ST1 (1104 koní)
  5. Arash AF10 (5 motorov, 2109 koní)

Hodnota výkonu 1000 koní sa pomaly stáva normou. Na ženevskom autosalóne sa predstavili hneď dve autá s výkonom 1500 koní a maximálnou rýchlosťou cez 400 km/h, menovite Bugatti Chiron a produkčná verzia nového superšportu Koenigsegg Reger.

supersporty (2).JPGsupersporty (3).JPGsupersporty (4).JPG
Bugatti Chiron a jeho štyrmi turbami preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec. Je to hotové monštrum, ale niektorí zvládnu aj viac. Napríklad Koenigsegg s modelom Regera

Nezaháľajú ani iní výrobcovia. Tak napríklad v Ženeve sa prvýkrát ukazuje aj produkt znovuzrodenej automobilky Gumpert. Tá sa teraz volá Apollo a na autosalóne predstavuje model Arrow. Ten poháňa dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l s výkonom rovných 1000 koní a krútiacim momentom 1000 Nm.

supersporty (30).jpgsupersporty (14).JPGsupersporty (12).JPG
Nástupca Gumpertu Apollo sa volá Apollo Arrow a má len tak mimochodom 1000 koní a 1000 Nm. Proti Gumpertu je auto pohodlnejšie (pristrannejšie) a jednoduchšie na riadenie

Apollo Arrow má hmotnosť pod 1300 kg, na 100 km/h akceleruje za 2,9 sekundy a rozbehne sa na 360 km/h. Technicky je vozidlo založené na modeli Gumpert Apollo, ale bolo zásadne prepracované, aby bolo ľahšie použiteľné, pohodlnejšie a ovládateľnejšie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY