vytisknout velikost písma Bugatti Chiron a 5 ďalších superšportov s výkonom 8258 koní [fotogaléria]

Bugatti Chiron je hviezdou ženevského autosalónu, ale zďaleka to nie je jediný automobil, ktorý má výkon cez tisíc koní. V Ženeve ich stojí minimálne ďalších päť podobných, pričom ten najvýkonnejší z nich má 2109 koní! Aj s novým Bugatti potom šesť týchto superšportov dá dokopy 8258 koní.
Bugatti Chiron a 5 ďalších superšportov s výkonom 8258 koní [fotogaléria]
Zoznam kapitol
  1. Bugatti Chiron, Apollo Arrow (1000 koní)
  2. Koenigsegg Regera (1500 koní)
  3. Techrules TREV (6 motorov,Druhý Koenigsegg s výkonom cez 1000 koní vynecháme a pripomenieme si jednu veľa zaujímavú špecialitu. Techrules Trevi (Turbine-Recharging Electric Vehicle) je názov experimentálneho superšportu, ktorý síce poháňa elekt
  4. Zenvo ST1 (1104 koní)
  5. Arash AF10 (5 motorov, 2109 koní)

Hodnota výkonu 1000 koní sa pomaly stáva normou. Na ženevskom autosalóne sa predstavili hneď dve autá s výkonom 1500 koní a maximálnou rýchlosťou cez 400 km/h, menovite Bugatti Chiron a produkčná verzia nového superšportu Koenigsegg Reger.

supersporty (2).JPGsupersporty (3).JPGsupersporty (4).JPG
Bugatti Chiron a jeho štyrmi turbami preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec. Je to hotové monštrum, ale niektorí zvládnu aj viac. Napríklad Koenigsegg s modelom Regera

Nezaháľajú ani iní výrobcovia. Tak napríklad v Ženeve sa prvýkrát ukazuje aj produkt znovuzrodenej automobilky Gumpert. Tá sa teraz volá Apollo a na autosalóne predstavuje model Arrow. Ten poháňa dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l s výkonom rovných 1000 koní a krútiacim momentom 1000 Nm.

supersporty (30).jpgsupersporty (14).JPGsupersporty (12).JPG
Nástupca Gumpertu Apollo sa volá Apollo Arrow a má len tak mimochodom 1000 koní a 1000 Nm. Proti Gumpertu je auto pohodlnejšie (pristrannejšie) a jednoduchšie na riadenie

Apollo Arrow má hmotnosť pod 1300 kg, na 100 km/h akceleruje za 2,9 sekundy a rozbehne sa na 360 km/h. Technicky je vozidlo založené na modeli Gumpert Apollo, ale bolo zásadne prepracované, aby bolo ľahšie použiteľné, pohodlnejšie a ovládateľnejšie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY