vytisknout velikost písma Budúcnosť značky Opel? Elektromobily na základoch Citröen a Peugeot

Opel predstavil víziu svojou budúcnosti v koncerne PSA. Každý rok sa dočkáme nejakej dôležitej novinky. V roku 2020 budú štyri modelové rady zahŕňať elektrifikovaný model.
Budúcnosť značky Opel? Elektromobily na základoch Citröen a Peugeot

Automobilka Opel poodhalila svoje plány pre nadchádzajúce roky, ktoré sa ponesú v znamení čoraz hlbšej integrácie do koncernu PSA. Hotovo má byť najneskôr v roku 2024, kedy už všetky modely značky budú využívať platformu PSA. A samozrejme sa myslí aj na elektrický pohon. Ten má hrať dôležitú úlohu, pretože Opel sa chce stať európskym lídrom v oblasti znižovania emisií CO2.

Základom novej stratégie je však zvyšovanie efektivity výroby a znižovanie nákladov, respektíve snaha dostať Opel do zisku. Okrem iného sa preto bude postupne redukovať počet platforiem. Tých využíva automobilka v súčasnosti deväť, do roku 2024 to budú len dve. Rovnako tak klesne počet motorov, keď dnes Opel využíva desať radov, do siedmich rokov sa tento počet zníži na štyri. Vývoj všetkých noviniek bude však prebiehať v Rüsselsheime.

Pokiaľ ide o nové modely, zákazníci sa majú na čo tešiť. Budúci rok dorazí nové Combo a na rok 2019 je naplánovaný príchod ďalšej generácie modelu Corsa. Aj potom chce Opel predstavovať každý rok minimálne jednu novinku. Ak budeme počítať aj rôzne karosárske verzie, do roku 2020 príde hneď deväť nových automobilov.

Samostatnou kapitolou je elektrický pohon. Do roku 2020 bude mať Opel v štyroch modelových radách nejaký elektrifikované vozidlo. Tlačová správa konkrétne zmieňuje Grandland X PHEV a elektromobil odvodený od budúcej generácie Corsy. V roku 2024 už bude nejakým spôsobom elektrifikovaný voz vo všetkých ponúkaných modelových radoch značky.

Súčasťou stratégie Opelu je zároveň rozšírenia pôsobenia o ďalších dvadsať nových trhov a veľké zmeny sa majú týkať aj ľahkých úžitkových vozidiel.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY