vytisknout velikost písma Budúcnosť záchrannej služby? K dopravným nehodám bude lietať dron

Budúcnosť záchrannej služby? K dopravným nehodám bude lietať dron

Ako by mohla vyzerať budúcnosť rýchlej záchrannej služby? K dopravným nehodám už nebude jazdiť klasická sanitka, ale mohol by k nej lietať bezpilotný dron. Taký je aspoň návrh americkej spoločnosti Argodesign.

Celá vízia vychádza z predpokladu, že sa bude využitie dronov do budúcna ďalej rozširovať. Napríklad taký Amazon zvažuje, že by malé bezpilotné stroje využíval pre doručovanie zásielok. Technicky by takýto dron tým pádom nemal predstavovať veľký problém.

Návrh počíta s tým, že záchranný dron bude veľký ako malé mestské auto. Okrem jedného lekára sa do neho zmestí ešte lehátko s pacientom. Stroj má byť dosť malý na to, aby mohol bezpečne pristáť aj v meste na ulici. Svojimi kompaktnými rozmermi má eliminovať nevýhodu klasických helikoptér, u ktorých trvá pomerne dlho príprava plochy pre pristátie.

Dron navrhnutý spoločnosťou Argodesign by bol bezpilotné, respektíve by bol ovládaný diaľkovo. Operátor by mohol mať na starosť celú flotilu takých strojov a manuálne by s nimi pristával len vtedy, ak by to náročnejšia situácia vyžadovala.

Dron použitý pre záchrannú službu je zatiaľ len hrubá vízia, ale nápad to je iste zaujímavý. Vďaka tomu, že by stroj lietal v podstate sám, by stačilo, aby do neho nastúpil doktor a už by mohol vyraziť. U nehody by tým pádom bol vôbec najrýchlejšie. Predbežné odhady počítajú s cenou do milióna dolárov, čo je samozrejme podstatne viac, než koľko stojí klasická sanitka, ale stále to je výrazne lacnejšie záležitosť než helikoptéra.

dron_1.jpgdron_2.jpgdron_3.jpgdron_4.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY