vytisknout velikost písma Budúcnosť záchrannej služby? K dopravným nehodám bude lietať dron

Budúcnosť záchrannej služby? K dopravným nehodám bude lietať dron

Ako by mohla vyzerať budúcnosť rýchlej záchrannej služby? K dopravným nehodám už nebude jazdiť klasická sanitka, ale mohol by k nej lietať bezpilotný dron. Taký je aspoň návrh americkej spoločnosti Argodesign.

Celá vízia vychádza z predpokladu, že sa bude využitie dronov do budúcna ďalej rozširovať. Napríklad taký Amazon zvažuje, že by malé bezpilotné stroje využíval pre doručovanie zásielok. Technicky by takýto dron tým pádom nemal predstavovať veľký problém.

Návrh počíta s tým, že záchranný dron bude veľký ako malé mestské auto. Okrem jedného lekára sa do neho zmestí ešte lehátko s pacientom. Stroj má byť dosť malý na to, aby mohol bezpečne pristáť aj v meste na ulici. Svojimi kompaktnými rozmermi má eliminovať nevýhodu klasických helikoptér, u ktorých trvá pomerne dlho príprava plochy pre pristátie.

Dron navrhnutý spoločnosťou Argodesign by bol bezpilotné, respektíve by bol ovládaný diaľkovo. Operátor by mohol mať na starosť celú flotilu takých strojov a manuálne by s nimi pristával len vtedy, ak by to náročnejšia situácia vyžadovala.

Dron použitý pre záchrannú službu je zatiaľ len hrubá vízia, ale nápad to je iste zaujímavý. Vďaka tomu, že by stroj lietal v podstate sám, by stačilo, aby do neho nastúpil doktor a už by mohol vyraziť. U nehody by tým pádom bol vôbec najrýchlejšie. Predbežné odhady počítajú s cenou do milióna dolárov, čo je samozrejme podstatne viac, než koľko stojí klasická sanitka, ale stále to je výrazne lacnejšie záležitosť než helikoptéra.

dron_1.jpgdron_2.jpgdron_3.jpgdron_4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY