vytisknout velikost písma Budúcnosť záchrannej služby? K dopravným nehodám bude lietať dron

Budúcnosť záchrannej služby? K dopravným nehodám bude lietať dron

Ako by mohla vyzerať budúcnosť rýchlej záchrannej služby? K dopravným nehodám už nebude jazdiť klasická sanitka, ale mohol by k nej lietať bezpilotný dron. Taký je aspoň návrh americkej spoločnosti Argodesign.

Celá vízia vychádza z predpokladu, že sa bude využitie dronov do budúcna ďalej rozširovať. Napríklad taký Amazon zvažuje, že by malé bezpilotné stroje využíval pre doručovanie zásielok. Technicky by takýto dron tým pádom nemal predstavovať veľký problém.

Návrh počíta s tým, že záchranný dron bude veľký ako malé mestské auto. Okrem jedného lekára sa do neho zmestí ešte lehátko s pacientom. Stroj má byť dosť malý na to, aby mohol bezpečne pristáť aj v meste na ulici. Svojimi kompaktnými rozmermi má eliminovať nevýhodu klasických helikoptér, u ktorých trvá pomerne dlho príprava plochy pre pristátie.

Dron navrhnutý spoločnosťou Argodesign by bol bezpilotné, respektíve by bol ovládaný diaľkovo. Operátor by mohol mať na starosť celú flotilu takých strojov a manuálne by s nimi pristával len vtedy, ak by to náročnejšia situácia vyžadovala.

Dron použitý pre záchrannú službu je zatiaľ len hrubá vízia, ale nápad to je iste zaujímavý. Vďaka tomu, že by stroj lietal v podstate sám, by stačilo, aby do neho nastúpil doktor a už by mohol vyraziť. U nehody by tým pádom bol vôbec najrýchlejšie. Predbežné odhady počítajú s cenou do milióna dolárov, čo je samozrejme podstatne viac, než koľko stojí klasická sanitka, ale stále to je výrazne lacnejšie záležitosť než helikoptéra.

dron_1.jpgdron_2.jpgdron_3.jpgdron_4.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY