vytisknout velikost písma Budúcnosť roadstera BMW Z4 je neistá. Nástupca možno nebude

Budúcnosť roadstera BMW Z4 je neistá. Nástupca možno nebude

Trh roadsterov stagnuje. Kým veľké športové a luxusné vozy sa držia dobre, malé športiaky, ktoré hrajú úlohu druhého alebo tretieho auta v rodine, sa teraz príliš dobre nepredávajú. Jedným z tých menej úspešných je aj BMW Z4, ktorého druhá generácia je na trhu od roku 2009.

Mníchovského roadstera sa v roku 2014 predalo len 5373 v Európe a 2150 v USA. To je medziročný prepad o viac než 11% na oboch trhoch. Pritom v prvých dvoch rokoch výroby si novú Z4 našlo len v Európe cez 13 000 zákazníkov. Aj tak je to ale menej, než koľko sa predávalo prvej generácie roadsteru (a kupé) Z4.

Nástupca je v nedohľadne. Hoci BMW údajne pracuje s Toyotou na spoločnej platforme pre malé zadokolesovky, nie je vôbec isté, či sa malý športový model vráti. "Predaje malých športových áut už sa možno nikdy nevrátia na predkrízovú úroveň," povedal na konci minulého roka médiám Ian Robertson, riaditeľ predaja spoločnosti BMW.

Klaus Fröhlich, šéf vývoja automobilky BMW, pre Automotive News povedal, že každému musí byť jasné, že predaje v segmente malých športiakov a roadsterov klesajú. Najväčší trh sveta, Čína, o ne totiž nemá záujem. Čínski zákazníci majú radšej súkromie a ani miestne znečistené ovzdušie vraj nie je vhodné pre prevádzku otvoreného auta.

Aj tak by ale Fröhlich nový roadster BMW Z4 videl rád do roku 2020. Dôležité však je, aby sa značke darilo a dokázala postaviť pre zle predajné auto obchodný model. Vyzerá to, že by mala značka čo robiť ak by chcela v prvých rokoch výroby viac ako 30 000 áut ročne. A s takým množstvom sa vývoj príliš vyplácať nebude, zvlášť keď si pri menšom športovom modeli nemôže značka dovoliť požadovať veľké obchodné marže ako pri exkluzívnejších modeloch.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY