vytisknout velikost písma Budúcnosť roadstera BMW Z4 je neistá. Nástupca možno nebude

Budúcnosť roadstera BMW Z4 je neistá. Nástupca možno nebude

Trh roadsterov stagnuje. Kým veľké športové a luxusné vozy sa držia dobre, malé športiaky, ktoré hrajú úlohu druhého alebo tretieho auta v rodine, sa teraz príliš dobre nepredávajú. Jedným z tých menej úspešných je aj BMW Z4, ktorého druhá generácia je na trhu od roku 2009.

Mníchovského roadstera sa v roku 2014 predalo len 5373 v Európe a 2150 v USA. To je medziročný prepad o viac než 11% na oboch trhoch. Pritom v prvých dvoch rokoch výroby si novú Z4 našlo len v Európe cez 13 000 zákazníkov. Aj tak je to ale menej, než koľko sa predávalo prvej generácie roadsteru (a kupé) Z4.

Nástupca je v nedohľadne. Hoci BMW údajne pracuje s Toyotou na spoločnej platforme pre malé zadokolesovky, nie je vôbec isté, či sa malý športový model vráti. "Predaje malých športových áut už sa možno nikdy nevrátia na predkrízovú úroveň," povedal na konci minulého roka médiám Ian Robertson, riaditeľ predaja spoločnosti BMW.

Klaus Fröhlich, šéf vývoja automobilky BMW, pre Automotive News povedal, že každému musí byť jasné, že predaje v segmente malých športiakov a roadsterov klesajú. Najväčší trh sveta, Čína, o ne totiž nemá záujem. Čínski zákazníci majú radšej súkromie a ani miestne znečistené ovzdušie vraj nie je vhodné pre prevádzku otvoreného auta.

Aj tak by ale Fröhlich nový roadster BMW Z4 videl rád do roku 2020. Dôležité však je, aby sa značke darilo a dokázala postaviť pre zle predajné auto obchodný model. Vyzerá to, že by mala značka čo robiť ak by chcela v prvých rokoch výroby viac ako 30 000 áut ročne. A s takým množstvom sa vývoj príliš vyplácať nebude, zvlášť keď si pri menšom športovom modeli nemôže značka dovoliť požadovať veľké obchodné marže ako pri exkluzívnejších modeloch.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY