vytisknout velikost písma Budúcnosť mobility podľa predstáv EÚ je tu. Volá sa Rasa

Budúcnosť mobility podľa predstáv EÚ je tu. Volá sa Rasa
Európska únia podporuje svojimi dotáciami všemožné projekty od vývoja bežných automobiliek až po rýdzo ekologické projekty. Nedávno sme tu napríklad mali vozíky naplnené akumulátormi, vďaka ktorým by ste mohli so svojim elektrickým autom cestovať dokonca aj ďalej ako len do práce a späť. Dnes môžeme ponúknuť ďalší projekt, ktorý vznikol vďaka dotáciu od EÚ. Volá sa Rasa.
Rasa v podstate stelesňuje predstavy o mobilite budúcnosti podľa EÚ. Je to veľmi ľahký dvojmiestny elektromobil, ktorý si vyrába elektrinu za pomoci vodíkového palivového článku. Ak si hovoríte, že ide o vec absolútne nereálnu, potom sa pletiete. Ešte tento rok vyrazí do prevádzky dvadsať testovacích modelov Rasa, na trhu by mal byť tento automobil (respektíve toto vozítko) do dvoch rokov.
Rasa používa štyri elektromotory, keď je každý umiestnený pri jednom kolese, takže áno, je to štvorkolka. Palivový článok má výkon 8,5 kW a dojazd na 1,5 kg vodíka dosahuje na 480 kilometrov. Základom automobilu sú karbónové diely a celý hnací reťazec obsahuje iba osemnásť pohyblivých častí. Dohromady vozidlo váži 580 kg.
EÚ podporila Rasu dotácií vo výške dvoch miliónov eur. Spoločnosť Riversimple, ktorá má vozidlo na svedomí, počíta s tým, že by sa Rasa prenajímala podľa podobného formátu, aký poznáme z operatívneho lízingu. Zákazníci by len platili nájom a o nič by sa nestarali.
rasa_4.jpgrasa_1.jpgrasa_2.jpgrasa_3.jpg374146927
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY