vytisknout velikost písma Budúcnosť mobility podľa predstáv EÚ je tu. Volá sa Rasa

Budúcnosť mobility podľa predstáv EÚ je tu. Volá sa Rasa
Európska únia podporuje svojimi dotáciami všemožné projekty od vývoja bežných automobiliek až po rýdzo ekologické projekty. Nedávno sme tu napríklad mali vozíky naplnené akumulátormi, vďaka ktorým by ste mohli so svojim elektrickým autom cestovať dokonca aj ďalej ako len do práce a späť. Dnes môžeme ponúknuť ďalší projekt, ktorý vznikol vďaka dotáciu od EÚ. Volá sa Rasa.
Rasa v podstate stelesňuje predstavy o mobilite budúcnosti podľa EÚ. Je to veľmi ľahký dvojmiestny elektromobil, ktorý si vyrába elektrinu za pomoci vodíkového palivového článku. Ak si hovoríte, že ide o vec absolútne nereálnu, potom sa pletiete. Ešte tento rok vyrazí do prevádzky dvadsať testovacích modelov Rasa, na trhu by mal byť tento automobil (respektíve toto vozítko) do dvoch rokov.
Rasa používa štyri elektromotory, keď je každý umiestnený pri jednom kolese, takže áno, je to štvorkolka. Palivový článok má výkon 8,5 kW a dojazd na 1,5 kg vodíka dosahuje na 480 kilometrov. Základom automobilu sú karbónové diely a celý hnací reťazec obsahuje iba osemnásť pohyblivých častí. Dohromady vozidlo váži 580 kg.
EÚ podporila Rasu dotácií vo výške dvoch miliónov eur. Spoločnosť Riversimple, ktorá má vozidlo na svedomí, počíta s tým, že by sa Rasa prenajímala podľa podobného formátu, aký poznáme z operatívneho lízingu. Zákazníci by len platili nájom a o nič by sa nestarali.
rasa_4.jpgrasa_1.jpgrasa_2.jpgrasa_3.jpg374146927
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY