vytisknout velikost písma Budúcnosť à la Bosch: Namiesto cesty bude vodič sledovať obsah chladničky

Bosch ukáže na veľtrhu CES 2017 koncept auta budúcnosti. K dispozícii bude rozpoznávanie tváre, dotyková obrazovka s hmatovou odozvou, kamery namiesto spätných zrkadiel a pripojenie na internet. Z vozidla bude možné ovládať a sledovať všetko možné. Vodič tak napríklad môže kontrolovať obsah domácej chladničky.
Budúcnosť à la Bosch: Namiesto cesty bude vodič sledovať obsah chladničky

Ak vás baví riadenie auta, potom vás asi vyhliadky do budúcnosti príliš nenadchnú. Jednu z najnovších vízií predstaví na veľtrhu CES 2017 spoločnosť Bosch. Tá pracuje s víziou, podľa ktorej už väčšiu časť jazdy obstará automobil samotný, takže bude možné robiť pri riadení iné veci. Z auta sa má stať po domácnosti a pracovisku tretí priestor, kde budeme tráviť náš čas.

Technologických vychytávok predvedie koncept celú radu. Napríklad systém rozpoznania tváre zistí, kto do vozidla nastúpil, a ešte pred naštartovaním (alebo skôr zapnutím) nastaví všetky prvky a funkcie podľa preferencií konkrétnej osoby. Rovnaký systém by sa mohol využiť napríklad aj pri zdieľaní auta. Zároveň vozidlo vďaka rozpoznávaniu tváre pozná, kedy nie ste v dobrej vodičskej kondícii, a upozorní vás na to.

Ďalšou novinkou je dotyková obrazovka s hmatovou odozvou. Jej zásluhou by sme mali vnímať virtuálne tlačidlá premietané na displeji ako klasické pevné tlačidlá. To by malo zjednodušiť ovládanie, pretože v praxi potom bude možné vykonávať rôzne úkony bez toho, aby sme sa na obrazovku museli pozerať. Koncept ponúkne aj ovládanie gestami.

S autonómnym riadením sa počíta ako so samozrejmosťou. Koncept Bosch preto dostal napríklad skladací volant. Ak naplánujete na navigáciu trasu, systém vám ukáže, ako veľkú jej časť voz odšoféruje bez vašej asistencie. K odovzdaniu riadenia bude potrebné podržať dve tlačidlá na volante po dobu niekoľkých sekúnd. Na displeji následne pobeží odpočítavanie do chvíle, kedy budete musieť prevziať riadenie späť.

O zábavu počas samostatného riadenia sa postará multimediálny systém a rozsiahle možnosti konektivity. V budúcnosti nebude problém prepojiť všetky inteligentné zariadenia. Ak teda bude vaša domácnosť inteligentná a pripojená na internet, pokojne si počas riadenia priamo z auta zatiahnete doma žalúzie alebo nahliadnete do chladničky. Keď bude niečoho nedostatok, tak to rovno objednáte a cez internet zaplatíte.

A aby tej komunikácie nebolo málo, Bosch pracuje aj s myšlienkou komunikácie automobilu a bicykla. Zdieľať by sa mala aktuálna poloha. Vozidlo tak bude vedieť, že sa za rohom rúti do ulice cyklista a že hrozí kolízia. Automobil bude komunikovať aj so servisom.

Koncept budúcnosti, ktorý sa ukáže na veľtrhu CES 2017, je predovšetkým prehliadkou rôznych technologických riešení. Na cesty sa takmer určite podobný automobil so značkou Bosch nikdy nedostane, jednotlivé technológie si ale časom nájdu cestu do modelov známych značiek.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY