vytisknout velikost písma Budúci Renault Mégane RS príde o motor 2.0 Turbo. Bude mať niečo menšie

Budúci Renault Mégane RS príde o motor 2.0 Turbo. Bude mať niečo menšie

Downsizing sa nevyhne ani nasledujúcej generácii ostrého hatchbacku Renault Mégane RS. Z aktuálneho preplňovaného dvojlitra už nemožno vydolovať väčší potenciál, pretože pohonná jednotka F4RT nedokáže splniť očakávané hodnoty spotreby a emisií. Navyše sa jedná o viac ako desať rokov starý motor.

Otázka je, čím Renault tento pomerne solídny dvojliter nahradí. V zásobe má samozrejme modernejšiu tisícšesťstovku z Clia RS, ale jej nasadenie nebolo priamo potvrdené. Navyše hybridný systém bol už predtým zamietnutý kvôli vysokej hmotnosti a komplikovanosti. A aj kvôli cene.

Budúci Mégane RS má zostať pri manuálnej prevodovke a klasickom usporiadaní, aj keď sa za príplatok zrejme objaví automat, ktorý rozšíri zákaznícku základňu. Je pravdepodobné, že rovnako ako teraz budú aj potom dve verzie. Jedna civilnejšia s automatom a bez samosvoru a druhá ostrejšia Cup verzia so samosvorom a manuálnou prevodovkou.

Pre Mégane RS nie je dôležitá špičková hodnota výkonu a krútiaceho momentu, aspoň to teda magazínu Motoring povedal šéf komunikácie značky Renaultsport Regis Fricotte. Dôraz sa vraj kladie na odladenie podvozku a riadeniu. Budúcemu Méganu RS má pomáhať dokonca aj natáčanie zadnej nápravy.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY