vytisknout velikost písma Budúci Renault Mégane RS príde o motor 2.0 Turbo. Bude mať niečo menšie

Budúci Renault Mégane RS príde o motor 2.0 Turbo. Bude mať niečo menšie

Downsizing sa nevyhne ani nasledujúcej generácii ostrého hatchbacku Renault Mégane RS. Z aktuálneho preplňovaného dvojlitra už nemožno vydolovať väčší potenciál, pretože pohonná jednotka F4RT nedokáže splniť očakávané hodnoty spotreby a emisií. Navyše sa jedná o viac ako desať rokov starý motor.

Otázka je, čím Renault tento pomerne solídny dvojliter nahradí. V zásobe má samozrejme modernejšiu tisícšesťstovku z Clia RS, ale jej nasadenie nebolo priamo potvrdené. Navyše hybridný systém bol už predtým zamietnutý kvôli vysokej hmotnosti a komplikovanosti. A aj kvôli cene.

Budúci Mégane RS má zostať pri manuálnej prevodovke a klasickom usporiadaní, aj keď sa za príplatok zrejme objaví automat, ktorý rozšíri zákaznícku základňu. Je pravdepodobné, že rovnako ako teraz budú aj potom dve verzie. Jedna civilnejšia s automatom a bez samosvoru a druhá ostrejšia Cup verzia so samosvorom a manuálnou prevodovkou.

Pre Mégane RS nie je dôležitá špičková hodnota výkonu a krútiaceho momentu, aspoň to teda magazínu Motoring povedal šéf komunikácie značky Renaultsport Regis Fricotte. Dôraz sa vraj kladie na odladenie podvozku a riadeniu. Budúcemu Méganu RS má pomáhať dokonca aj natáčanie zadnej nápravy.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY