vytisknout velikost písma Budúci Renault Mégane RS príde o motor 2.0 Turbo. Bude mať niečo menšie

Budúci Renault Mégane RS príde o motor 2.0 Turbo. Bude mať niečo menšie

Downsizing sa nevyhne ani nasledujúcej generácii ostrého hatchbacku Renault Mégane RS. Z aktuálneho preplňovaného dvojlitra už nemožno vydolovať väčší potenciál, pretože pohonná jednotka F4RT nedokáže splniť očakávané hodnoty spotreby a emisií. Navyše sa jedná o viac ako desať rokov starý motor.

Otázka je, čím Renault tento pomerne solídny dvojliter nahradí. V zásobe má samozrejme modernejšiu tisícšesťstovku z Clia RS, ale jej nasadenie nebolo priamo potvrdené. Navyše hybridný systém bol už predtým zamietnutý kvôli vysokej hmotnosti a komplikovanosti. A aj kvôli cene.

Budúci Mégane RS má zostať pri manuálnej prevodovke a klasickom usporiadaní, aj keď sa za príplatok zrejme objaví automat, ktorý rozšíri zákaznícku základňu. Je pravdepodobné, že rovnako ako teraz budú aj potom dve verzie. Jedna civilnejšia s automatom a bez samosvoru a druhá ostrejšia Cup verzia so samosvorom a manuálnou prevodovkou.

Pre Mégane RS nie je dôležitá špičková hodnota výkonu a krútiaceho momentu, aspoň to teda magazínu Motoring povedal šéf komunikácie značky Renaultsport Regis Fricotte. Dôraz sa vraj kladie na odladenie podvozku a riadeniu. Budúcemu Méganu RS má pomáhať dokonca aj natáčanie zadnej nápravy.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY