vytisknout velikost písma Budúci Renault Mégane RS príde o motor 2.0 Turbo. Bude mať niečo menšie

Budúci Renault Mégane RS príde o motor 2.0 Turbo. Bude mať niečo menšie

Downsizing sa nevyhne ani nasledujúcej generácii ostrého hatchbacku Renault Mégane RS. Z aktuálneho preplňovaného dvojlitra už nemožno vydolovať väčší potenciál, pretože pohonná jednotka F4RT nedokáže splniť očakávané hodnoty spotreby a emisií. Navyše sa jedná o viac ako desať rokov starý motor.

Otázka je, čím Renault tento pomerne solídny dvojliter nahradí. V zásobe má samozrejme modernejšiu tisícšesťstovku z Clia RS, ale jej nasadenie nebolo priamo potvrdené. Navyše hybridný systém bol už predtým zamietnutý kvôli vysokej hmotnosti a komplikovanosti. A aj kvôli cene.

Budúci Mégane RS má zostať pri manuálnej prevodovke a klasickom usporiadaní, aj keď sa za príplatok zrejme objaví automat, ktorý rozšíri zákaznícku základňu. Je pravdepodobné, že rovnako ako teraz budú aj potom dve verzie. Jedna civilnejšia s automatom a bez samosvoru a druhá ostrejšia Cup verzia so samosvorom a manuálnou prevodovkou.

Pre Mégane RS nie je dôležitá špičková hodnota výkonu a krútiaceho momentu, aspoň to teda magazínu Motoring povedal šéf komunikácie značky Renaultsport Regis Fricotte. Dôraz sa vraj kladie na odladenie podvozku a riadeniu. Budúcemu Méganu RS má pomáhať dokonca aj natáčanie zadnej nápravy.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY