vytisknout velikost písma Budúci Renault Mégane RS príde o motor 2.0 Turbo. Bude mať niečo menšie

Budúci Renault Mégane RS príde o motor 2.0 Turbo. Bude mať niečo menšie

Downsizing sa nevyhne ani nasledujúcej generácii ostrého hatchbacku Renault Mégane RS. Z aktuálneho preplňovaného dvojlitra už nemožno vydolovať väčší potenciál, pretože pohonná jednotka F4RT nedokáže splniť očakávané hodnoty spotreby a emisií. Navyše sa jedná o viac ako desať rokov starý motor.

Otázka je, čím Renault tento pomerne solídny dvojliter nahradí. V zásobe má samozrejme modernejšiu tisícšesťstovku z Clia RS, ale jej nasadenie nebolo priamo potvrdené. Navyše hybridný systém bol už predtým zamietnutý kvôli vysokej hmotnosti a komplikovanosti. A aj kvôli cene.

Budúci Mégane RS má zostať pri manuálnej prevodovke a klasickom usporiadaní, aj keď sa za príplatok zrejme objaví automat, ktorý rozšíri zákaznícku základňu. Je pravdepodobné, že rovnako ako teraz budú aj potom dve verzie. Jedna civilnejšia s automatom a bez samosvoru a druhá ostrejšia Cup verzia so samosvorom a manuálnou prevodovkou.

Pre Mégane RS nie je dôležitá špičková hodnota výkonu a krútiaceho momentu, aspoň to teda magazínu Motoring povedal šéf komunikácie značky Renaultsport Regis Fricotte. Dôraz sa vraj kladie na odladenie podvozku a riadeniu. Budúcemu Méganu RS má pomáhať dokonca aj natáčanie zadnej nápravy.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY