vytisknout velikost písma Budúci Lexus CT možno nebude len hybrid. Uvidíme ho o dva roky

Budúci Lexus CT možno nebude len hybrid. Uvidíme ho o dva roky

Hatchback Lexus CT200h ešte musí na trhu nejaký ten rok vydržať, náhrada sa ešte len chystá a skôr ako v roku 2017 ju neuvidíme. Prvýkrát by sa ale pod kapotou mohol objaviť aj iný motor a auto by tak nemuselo zostať len pri hybridného pohonu z Priusu.

Pokiaľ ide o techniku, budúca generácia je plánovaná na novej modulárnej platforme Toyoty TNGA, na ktorej stojí aj nová generácia Priusu. Práve prílišná technická (a dynamická) podobnosť s Priusom zrejme bola Lexusu CT200h na škodu, preto by sa ďalšia generácia mala zmeniť.

Základným motorom by mal byť opäť pohon z Toyoty Prius, v tomto prípade teda štvorvalec 1,8 l s elektromotormi, ale pod kapotu by sa mohol pozrieť aj iný motor s alebo bez hybridného systému. Pokiaľ ide o hybrid, ten by mohol vzniknúť aj ako štvorkolka, pretože toto usporiadanie platforma TNGA umožňuje.

Iste vieme to, že s turbodieselom sa Lexus CT nechystá. V prípade modelu Lexus IS to bola slepá ulička a japonská automobilka sa k naftovému motoru zrejme už nevráti.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY