vytisknout velikost písma Budúci Lexus CT možno nebude len hybrid. Uvidíme ho o dva roky

Budúci Lexus CT možno nebude len hybrid. Uvidíme ho o dva roky

Hatchback Lexus CT200h ešte musí na trhu nejaký ten rok vydržať, náhrada sa ešte len chystá a skôr ako v roku 2017 ju neuvidíme. Prvýkrát by sa ale pod kapotou mohol objaviť aj iný motor a auto by tak nemuselo zostať len pri hybridného pohonu z Priusu.

Pokiaľ ide o techniku, budúca generácia je plánovaná na novej modulárnej platforme Toyoty TNGA, na ktorej stojí aj nová generácia Priusu. Práve prílišná technická (a dynamická) podobnosť s Priusom zrejme bola Lexusu CT200h na škodu, preto by sa ďalšia generácia mala zmeniť.

Základným motorom by mal byť opäť pohon z Toyoty Prius, v tomto prípade teda štvorvalec 1,8 l s elektromotormi, ale pod kapotu by sa mohol pozrieť aj iný motor s alebo bez hybridného systému. Pokiaľ ide o hybrid, ten by mohol vzniknúť aj ako štvorkolka, pretože toto usporiadanie platforma TNGA umožňuje.

Iste vieme to, že s turbodieselom sa Lexus CT nechystá. V prípade modelu Lexus IS to bola slepá ulička a japonská automobilka sa k naftovému motoru zrejme už nevráti.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY