vytisknout velikost písma Budúci Lexus CT možno nebude len hybrid. Uvidíme ho o dva roky

Budúci Lexus CT možno nebude len hybrid. Uvidíme ho o dva roky

Hatchback Lexus CT200h ešte musí na trhu nejaký ten rok vydržať, náhrada sa ešte len chystá a skôr ako v roku 2017 ju neuvidíme. Prvýkrát by sa ale pod kapotou mohol objaviť aj iný motor a auto by tak nemuselo zostať len pri hybridného pohonu z Priusu.

Pokiaľ ide o techniku, budúca generácia je plánovaná na novej modulárnej platforme Toyoty TNGA, na ktorej stojí aj nová generácia Priusu. Práve prílišná technická (a dynamická) podobnosť s Priusom zrejme bola Lexusu CT200h na škodu, preto by sa ďalšia generácia mala zmeniť.

Základným motorom by mal byť opäť pohon z Toyoty Prius, v tomto prípade teda štvorvalec 1,8 l s elektromotormi, ale pod kapotu by sa mohol pozrieť aj iný motor s alebo bez hybridného systému. Pokiaľ ide o hybrid, ten by mohol vzniknúť aj ako štvorkolka, pretože toto usporiadanie platforma TNGA umožňuje.

Iste vieme to, že s turbodieselom sa Lexus CT nechystá. V prípade modelu Lexus IS to bola slepá ulička a japonská automobilka sa k naftovému motoru zrejme už nevráti.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY