vytisknout velikost písma Budúci Lexus CT možno nebude len hybrid. Uvidíme ho o dva roky

Budúci Lexus CT možno nebude len hybrid. Uvidíme ho o dva roky

Hatchback Lexus CT200h ešte musí na trhu nejaký ten rok vydržať, náhrada sa ešte len chystá a skôr ako v roku 2017 ju neuvidíme. Prvýkrát by sa ale pod kapotou mohol objaviť aj iný motor a auto by tak nemuselo zostať len pri hybridného pohonu z Priusu.

Pokiaľ ide o techniku, budúca generácia je plánovaná na novej modulárnej platforme Toyoty TNGA, na ktorej stojí aj nová generácia Priusu. Práve prílišná technická (a dynamická) podobnosť s Priusom zrejme bola Lexusu CT200h na škodu, preto by sa ďalšia generácia mala zmeniť.

Základným motorom by mal byť opäť pohon z Toyoty Prius, v tomto prípade teda štvorvalec 1,8 l s elektromotormi, ale pod kapotu by sa mohol pozrieť aj iný motor s alebo bez hybridného systému. Pokiaľ ide o hybrid, ten by mohol vzniknúť aj ako štvorkolka, pretože toto usporiadanie platforma TNGA umožňuje.

Iste vieme to, že s turbodieselom sa Lexus CT nechystá. V prípade modelu Lexus IS to bola slepá ulička a japonská automobilka sa k naftovému motoru zrejme už nevráti.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY