vytisknout velikost písma Budúci elektrický Nissan Leaf bude aj ako crossover a SUV

Budúci elektrický Nissan Leaf bude aj ako crossover a SUV

Budúca generácia elektromobilu Nissan Leaf, na ktorej už automobilka intenzívne pracuje, nezostane len pri karosérii hatchback. Leaf bude celý samostatný rad elektrických áut s niekoľkými karosárskymi variantami vrátane obľúbeného crossoveru a SUV.

Crossovery značky Nissan sú veľmi úspešné a stoja napríklad za tým, že je teraz Nissan najpredávanejšou ázijská značka v Európe. Predaja ťahá populárny Qashqai.

Budúci Nissan Leaf bude mať predovšetkým výkonnejšie akumulátory s väčšou kapacitou, píše britský Autocar. Práve reálny dojazd je veľmi kritizovanou veličinou u súčasného Leafu, ale automobilka už vraj má pozbierané dôležité dáta od majiteľov.

Nástupcu Nissanu Leaf by mohol doraziť skôr ako po očakávaných siedmich až ôsmich rokoch, ako je to pri autách obvyklé. Leaf je na trhu od roku 2011, ale v oblasti elektromobility ide pokrok veľmi rýchlo dopredu. Nástupca by sa mohol ukázať už na budúci rok v podobe konceptu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY