vytisknout velikost písma Budúce Subaru Impreza dostane vypínanie valcov a možno aj hybridný pohon

Hoci Subaru neodhalilo ani základné technické údaje, budúca Impreza bude globálny model a vyjde na novej platforme. Má byť nielen ľahšia, ale tiež výrazne pevnejšia a bezpečnejšia.
Budúce Subaru Impreza dostane vypínanie valcov a možno aj hybridný pohon
Zoznam kapitol
  1. Subaru Impreza Concept
  2. Fotogaléria: Subaru Impreza Concept

Subaru na autosalóne v Tokiu ukázalo nový koncept, ktorý napovedá dizajn budúcej generácie populárneho modelu Impreza. Je to opäť klasický päťdverový hatchback a má sa jednať o prvý model novej generácie vozidiel Subaru, ktorými chce automobilka splniť svoje ciele stanovené v stratégii Prominence 2020.

impreza (5).JPGimpreza (1).JPGimpreza (2).JPG
Koncept päťdverového hatchbacku naznačuje podobu budúcej Imprezy

Hoci Subaru neodhalilo ani základné technické údaje, budúca Impreza bude globálny model a vyjde na novej platforme, ktorá má slúžiť všetkým ostatným modelom značky vrátane Forester alebo Outbacku. To pomôže na jednej strane ušetriť náklady, ale na druhej to urýchli vývoj a predovšetkým to prinesie lepšie autá.

Nové Subaru majú byť nielen ľahšie, ale tiež výrazne pevnejšie a bezpečnejšie. Koncept Subaru Impreza je dlhý 4,4 metra a rázvor má dĺžku 2,67 metra. Produkčný model by mal doraziť na trh už na konci roka 2016. Aj nová Impreza samozrejme dostane pohon všetkých kolies v základe.

Pokiaľ ide o motory, Subaru zrejme nasadí preplňovanú tisícšesťstovku a automobilka pracuje aj na systéme vypínania valcov. Novinkou by mohol byť tiež veľmi kompaktný mild-hybrid vo forme mechanického zotrvačníka, ktorý by asistoval spaľovaciemu motoru pri rozjazde. Pretože takýto systém nepotrebuje veľké akumulátory, mohol by priniesť drobné zníženie emisií a spotreby bez dane vo forme vysokej hmotnosti.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY