vytisknout velikost písma Budúce Subaru Impreza dostane vypínanie valcov a možno aj hybridný pohon

Hoci Subaru neodhalilo ani základné technické údaje, budúca Impreza bude globálny model a vyjde na novej platforme. Má byť nielen ľahšia, ale tiež výrazne pevnejšia a bezpečnejšia.
Budúce Subaru Impreza dostane vypínanie valcov a možno aj hybridný pohon
Zoznam kapitol
  1. Subaru Impreza Concept
  2. Fotogaléria: Subaru Impreza Concept

Subaru na autosalóne v Tokiu ukázalo nový koncept, ktorý napovedá dizajn budúcej generácie populárneho modelu Impreza. Je to opäť klasický päťdverový hatchback a má sa jednať o prvý model novej generácie vozidiel Subaru, ktorými chce automobilka splniť svoje ciele stanovené v stratégii Prominence 2020.

impreza (5).JPGimpreza (1).JPGimpreza (2).JPG
Koncept päťdverového hatchbacku naznačuje podobu budúcej Imprezy

Hoci Subaru neodhalilo ani základné technické údaje, budúca Impreza bude globálny model a vyjde na novej platforme, ktorá má slúžiť všetkým ostatným modelom značky vrátane Forester alebo Outbacku. To pomôže na jednej strane ušetriť náklady, ale na druhej to urýchli vývoj a predovšetkým to prinesie lepšie autá.

Nové Subaru majú byť nielen ľahšie, ale tiež výrazne pevnejšie a bezpečnejšie. Koncept Subaru Impreza je dlhý 4,4 metra a rázvor má dĺžku 2,67 metra. Produkčný model by mal doraziť na trh už na konci roka 2016. Aj nová Impreza samozrejme dostane pohon všetkých kolies v základe.

Pokiaľ ide o motory, Subaru zrejme nasadí preplňovanú tisícšesťstovku a automobilka pracuje aj na systéme vypínania valcov. Novinkou by mohol byť tiež veľmi kompaktný mild-hybrid vo forme mechanického zotrvačníka, ktorý by asistoval spaľovaciemu motoru pri rozjazde. Pretože takýto systém nepotrebuje veľké akumulátory, mohol by priniesť drobné zníženie emisií a spotreby bez dane vo forme vysokej hmotnosti.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY